Optymalizacja kampanii AdWords – Skuteczna optymalizacja Twojej kampanii

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 02.2018

Optymalizacja kampanii AdWords -


Skuteczna optymalizacja Twojej kampanii

Optymalizacja Kampanii AdWords

AdWords to żywy ekosystem. AdWords to ciągle zmieniający się twór (a może stwór). Kampanie AdWords zostawione same sobie bez opieki przestają być skuteczne i finalnie zaczną przynosić gorsze wyniki. Dlaczego? Konkurencja nie śpi – poprawia swoje kampanie, strony www, przygotowuje nowe promocje. Z drugiej strony system też ciągle się zmienia – nieustannie pojawiają się nowe opcje kierowania, nowe sposoby dotarcia do użytkowników, nowe formaty reklamowe. Żeby uniknąć spadków trzeba być na bieżąco, ciągle poprawiać i optymalizować kampanię reklamową.

optymalizacja kampanii adwords

Co to jest optymalizacja kampanii AdWords

Optymalizacja SEM to sztuka obserwacji danych o wynikach kampanii i reagowania na nie. Wybór najlepszych ustawień (słów kluczowych, budżetów, stawek czy harmonogramów), ale także testowanie i wybór najlepszych przekazów reklamowych, tekstów które zainteresują użytkowników i zachęcą ich do tego, aby przejść na Twoją stronę www i zrealizować cel, który przed nim stawiasz.

Innymi słowy optymalizacja to “dobre zmiany”, które mają pozytywnie wpłynąć na kampanię i poprawić jej wyniki.

Jak często optymalizować kampanię AdWords?

To trudne pytanie – niektóre optymalizacje czynności wykonujemy codziennie, niektóre robimy w interwałach tygodniowych, a jeszcze inne w ujęciu miesięcznym czy kwartalnym. Zasadniczo już po starcie kampanii po 1-2 dniach od startu warto dokonać pierwszych obserwacji, korekt – później dla większości kampanii mała optymalizacja tygodniowa i duża miesięczna będzie dobrym pomysłem.

Nie warto optymalizować kampanii reklamowej zbyt często, gdyż może to przynieść efekt odwrotny od zamierzonego – przykładowo wprowadzając zmiany w kampanii na podstawie danych tylko z poprzedniego dnia możemy wpaść w pułapkę podejmując decyzje na podstawie niekompletnych danych.

   

Czego potrzebujemy do optymalizacji kampanii?

Optymalizacja AdWords może przebiegać według schematu:

Stworzenie Hipotezy ->  Obserwacja Danych -> Wyciągnięcie Wniosków -> Wprowadzenie Zmian -> Obserwacja wyników i korekty

optymalizacja kampanii adwordsStąd do optymalizacji kampanii AdWords potrzebujemy zasadniczo trzech elementów:

  1. Danych płynących z google Analytics i google AdWords. Ważne żeby oba te narzędzia były skonfigurowane poprawnie ze szczególnym uwzględnieniem celów. Raporty

wzbogacone o informacje związane z celami zarówno tymi makro (np. zakup w sklepie) jak i mikro (np. czas spędzony przez użytkownika na stronie) pozwalają wyciągać odpowiednie wnioski. Same dane o kliknięciach, CTRach czy wyświetleniach są istotne ale tak naprawdę dopiero połączenie ich z danymi o konwersjach daje nam obraz skuteczności naszej kampanii.

 

  1. Patrząc w konkretne raporty AdWords powinniśmy mieć konkretne hipotezy, pomysły jakie obserwacje chcemy wyciągnąć z danego raportu. Przykładowo dla raportu obrazującego wyniki słów kluczowych możemy zastanowić się które z nich są najlepsze, którym warto byłoby zwiększyć stawkę, a dla których stworzyć oddzielną grupę i tekst reklamowy, gdyż słowo ma niski wynik jakości. Wtedy pod tym kątem musimy oceniać poszczególne słowa kluczowe     

 

  1. Czasu który regularnie będziemy spędzać na analizie danych i wprowadzaniu zmian optymalizacyjnych. Regularność jest tutaj niezwykle istotna ponieważ konieczne będzie obserwowanie wyników zmian jakie wprowadzamy w naszym koncie AdWords. Warto w tym celu prowadzić sobie dziennik zmian, w którym będziemy notować najważniejsze z nich żeby móc sprawdzić po kilku miesiącach jak wpłynęły one na kampanie.  

Co robimy przykładowo w ramach optymalizacji w ROIEXPERTS?

Działania z kampanią AdWords dzielimy na 4 części składowe, które opiszemy w osobnych artykułach – są to:

  1. a) Optymalizacja techniczna konta AdWords
  2. b) Marketingowo-Copywriterska
  3. c) Optymalizacja Strony www
  4. d) Kontakt z klientem    
Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991