Nowy Interfejs AdWords – Krótkie Podsumowanie i Subiektywne Oceny

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 05.2017

Nowy Interfejs AdWords -


Krótkie Podsumowanie i Subiektywne Oceny

Trzeba przyznać że Google dość długo zwlekało z tą zmianą – ale mamy go. Nowy Interfejs AdWords wychodzi z wersji beta i zaczyna pojawiać się na wybranych kontach (u nas pojawił się na koncie rozliczanym w dolarach). Do końca roku ma być dostępny dla wszystkich kont.

 

Interfejs AdWords Historia

Osobiście pamiętam 2 duże zmiany w interfejsie AdWords. Pierwsza – na zielony interfejs i druga – na obecny. Dla tych którzy nie pamiętają wersji zielonej zapraszam na blogi internetowych semowych wyjadaczy AdWords – ittechnology.us  oraz marketinglab.pl oraz tutaj .

Po drodze była cała masa małych zmian, zmianek i zmianeczek, które były doklejane sukcesywnie, w różne miejsca. Czasem, żeby znaleźć coś potrzebnego trzeba było się dobrze zastanowić, gdzie zostało to doklejone. W ubiegłym roku to podczas konferencji w USA, na której pokazywane były zmiany nadchodzące w AdWords zaprezentowane zostały pierwsze screeny z nowego interfejsu. W sieci zawrzało – i słusznie, bo nowy design to istna rewolucja. Pokażmy na paru zrzutach z ekranu zobaczmy, co tak naprawdę się zmieniło.

 

Pierwsze logowanie

Po pierwszym logowaniu mamy krótki tutorial, który pomaga nam zapoznać się z zmianami.

Nowy Interfejs – Pulpit Główny (przegląd)

Całkowicie zmieniona została strona główna AdWords, w której zobaczymy odświeżone informacje o największych zmianach, informacje dotyczące dni, w których nasze konto najlepiej performuje, czy porównanie kosztów, konwersji i metryk w zależności od urządzenia. Wszystko ładnie pokolorowane i ładnie rozłożone – naprawdę duże ułatwienie dla tych, którzy chcą szybko zobaczyć aktualną kondycję konta z ostatnich dni.

Czego brakuje: Możliwości personalizacji , dodawania dodatkowych widgetów tak, żeby dopasować to do swoich potrzeb.

 

 

Menu Boczne

Do menu bocznego oprócz wspomnianego przeglądu wysokie miejsce zajmują Możliwości. Tutaj niespodzianka – oprócz standardowych możliwości google zachęca do usunięcia słów kluczowych – szczerze mówiąc chyba pierwszy raz się z tym spotkałem. No proszę.

 

Menu boczne – Kampenie, Grupy reklam

Świetnie wygląda wizualizacja danych po wejściu w kampanie czy grupy reklam. Wykresy są naprawdę świetnie zaprojektowane, można je powiększyć, porównać w okresach czasowych, zmienić zakres. Dodatkowo wszystko działa bardzo szybko i interaktywnie. Duże usprawnienie w porównaniu ze starym interfejsem.

 

Reklamy i Rozszerzenia

Żeby nie wystawiać tylko laurki twórcom interfejsu, trzeba powiedzieć o zamieszaniu w Rozszerzeniach (pewnie też w reklamach, jeżeli mamy różne typy reklam w kampanii) . O ile znalezienie rozszerzeń jest łatwe (znajdują się w sekcji reklamy – i dobrze, bo to tak naprawdę część reklam ), to wyświetlenie wszystkich na raz domyślnie nie jest dobrym pomysłem – wprowadzony zostaje wg mnie duży chaos.

Po wybraniu odpowiedniego filtru chaos znika, ale może warto było to rozwiązać inaczej. Może warto było dodać jakieś filtrowanie już po wejściu na rozszerzenia.

 

 

Słowa kluczowe

Bardzo ładnie widoczne wykluczenia , wyszukiwane hasła – teraz nawet początkujący nie będzie miał problemów z ich odszukaniem. Super zmiana.

 

Dodawanie, Filtrowanie, dodatkowe kolumny, segmentacja

Dodawanie nowych elementów to duży niebieski plus – na pewno nikt go nie przeoczy. Również opcje filtrowania segmentacji czy dodawania dodatkowych kolumn zostały ładnie wkomponowane w całość – wygląda to naprawdę dobrze zamiast 20 pozycji w menu mamy 3 główne – Filtrowanie, Kolumny i Segmentacja.

 

Wysuwane menu boczne – hit

Klikając na strzałkę, możemy zobaczyć wszystkie kampanie które mamy na koncie i wybrać zakres żeby zawęzić daną pozycję w menu (np. słowa kluczowe, reklamy) tylko do danej kampanii. Innymi słowy możemy wybrać sobie kampanie i zaznaczyć opcję np. możliwości lub przegląd czy historię zmian. Zawęzi nam dane do wybranej kampanii. Wcześniej ta opcja była możliwa dla niektórych elementów kampanii teraz przeglądanie ustawień czy historii jest dużo łatwiejsze.

Nasza Ocena: Świetna zmiana. W przejrzysty sposób można zobaczyć ustawienia kampanii, najważniejsze zmiany czy nawet historię zmian w danej kampanii. To jest moim zdaniem najlepsza zmiana nowego interfejsu.

 

Menu Górne

Tutaj trafiły wszystkie pozostałe rzeczy. Wydaje się, że twórcy trochę inspirowali się menu górnym z systemu reklamowego Facebooka . Znajdziemy tutaj wszystkie ustawienia, planery, narzędzia podglądu reklam, odbiorców – czyli jednym słowem wszystkie ustawiania globalne konta i narzędzia dodatkowe mamy w jednym miejscu.

 

Raportowanie

Bardzo ważny element systemu według mnie został trochę niedoceniony i trochę ukryty względem innych elementów. Ikonka znajduje się w prawym górnym rogu.

Raporty możemy tworzyć analogicznie za pomocą metody drag and drop przeciągając wybrane parametry wykresu i porównując je ze sobą.

W to miejsce trafiły także wymiary – dobra decyzja bo wymiary to nic innego jak pewnego rodzaju raport. Wydaje się, że jest ich trochę mniej – może to być złudzenie, bo konto dla którego interfejs został udostępniony nie wykorzystuje z racji swojego charakteru ani kampanii produktowych, ani gsp czy gdn.

 

Podsumowanie

Myślę, że nowy interfejs to krok w dobrą stronę. Systemowi potrzebna była rewolucja, żeby poukładać to, co pojawiało się na przestrzeni ostatnich lat. Wydaje się, że rewolucja przebiegła w tym przypadku bezkrwawo i nowy interfejs będzie dużym ułatwieniem. Czekamy na podobną rewolucję w AdWords Edytorze, bo tam też przydałby się porządny re design.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991