Oferty sponsorowane jako najpopularniejszy sposób reklamowania się na Allegro

Dawid Petryniak
Dawid Petryniak
Archiwum 03.2023
 
Oferty sponsorowane jako najpopularniejszy sposób reklamowania się na Allegro

Oferty sponsorowane -
najpopularniejsza reklama na Allegro

Firmy i sprzedawcy na największym w Polsce portalu e-handlu jakim jest Allegro, często korzystają z reklam, a w szczególności z Allegro Ads. Jest to platforma reklamowa umożliwiająca sprzedawcom promowanie swoich produktów w wynikach wyszukiwania oraz na innych powierzchniach reklamowych na stronie Allegro. Pozwala ona na efektywne dotarcie do grupy docelowej, czyli klientów wyszukujących konkretnych produktów. Dzięki temu reklamy mają większą szansę na skuteczne przyciągnięcie uwagi i zwiększenie sprzedaży. Dodatkowo Allegro Ads oferuje różne narzędzia i opcje targetingu, które pozwalają na precyzyjne dopasowanie kampanii reklamowej do potrzeb i preferencji odbiorców.

 

Oferty sponsorowane Allegro

Załącznik1 – struktura Allegro Ads
Źródło: Akademia Allegro

 

Wybierając Allegro Ads powinniśmy maksymalnie skupić się na ofertach sponsorowanych. Polegają one na wyświetlaniu naszych ofert w różnych miejscach na platformie, w celu zwiększenia zainteresowania potencjalnych klientów. Kampania nie gwarantuje wzrostu sprzedaży, zapewnia jednak większą ilość osób odwiedzających nasze oferty, a co za tym idzie – większe prawdopodobieństwo kupna przedmiotu. Musimy jednak pamiętać, że ilość klientów i sprzedawców na platformie jest ograniczona, więc Allegro musi w jakiś sposób wybrać czyją reklamę wyświetlić. Gdy klient wpisuje w wyszukiwarkę nazwę przedmiotu, który chce znaleźć, wówczas algorytm sprawdza wśród wszystkich reklamodawców (tych którzy chcą się reklamować poprzez oferty sponsorowane) czy ich tytuły i oferty pasują do zapytania kupującego. Na podstawie stawki za jedno kliknięcie, którą sprzedawcy są gotowi zapłacić, ale także czynników jakościowych, platforma decyduje o częstotliwości i koszcie reklamy za jedno kliknięcie. Im lepsza oferta (więcej wyświetleń i sprzedanych produktów) tym większa częstotliwość oraz mniejszy koszt reklamy.

Dlatego zawsze przed włączeniem kampanii warto zoptymalizować swoje oferty, aby jak najlepiej wypadały w trafności wyszukiwań. Jeżeli Twoje aukcje są słabo widoczne lub zależy Ci na wyróżnieniu ich na tle konkurencji, a nie do końca wiesz jak to zrobić – zgłoś się do nas! Na podstawie twoich ofert przygotujemy dla Ciebie wzór idealnej aukcji dopasowanej do twoich produktów i kategorii, w której sprzedajesz. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę na Allegro, możemy przygotować oferty sprzedaży za Ciebie. Jeśli potrzebujesz informacji o tym jak przygotować doskonały opis aukcji, zapraszamy do tego wpisu na naszym blogu

 

Sekcja tło

Kompleksowa obsługa aukcji Allegro

 

Oferty sponsorowane rozliczane są w modelu CPC płacimy wyłącznie za kliknięcia w reklamę. Nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów czy prowizji. Reklama wyświetla się na podstawie frazy wpisanej przez szukającego w wyszukiwarkę lub kategorii. W Panelu Allegro Ads mamy dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących prowadzonych działań.

Miejsca wyświetlania ofert sponsorowanych:

  • wynik wyszukiwania

 

Załącznik 2 miejsce wyświetlania w wynikach wyszukiwania
Źródło: Allegro.pl
  • pomiędzy wynikami wyszukiwania

 

Załącznik 3 – oferty sponsorowane wyświetlane pomiędzy wynikami wyszukiwania
Źródło: Allegro.pl
  • lewa kolumna przy wynikach wyszukiwania

 

Załącznik4 miejsce wyświetlania ofert sponsorowanych z lewej strony przy wynikach wyszukiwania
Źródło: Allegro.pl
  • Strona oferty (widoczne na stronach produktów w sponsorowanych ofertach tej samej kategorii, pod opisem danej oferty)

 

Załącznik 5 emisja kampanii na stronach oferty
Źródło: Allegro.pl

 

Dodatkowe informacje: 

 

Sieci reklamowe

Tworząc kampanię Ofert sponsorowanych, możesz od razu wybrać dodatkowe sieci reklamowe:

  • Google oferty widoczne są w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy. 
  • Serwisy partnerskie Allegro obecnie na portalach grupy Wirtualnej Polski.
  • Możesz również stworzyć osobną kampanię remarketingową dedykowaną portalowi Facebook.
Załącznik6 – struktura kampanii sieci reklamowych
Źródło: Akademia Allegro

 

Oferty sponsorowane w sieciach reklamowych rozliczane są w modelu PPC. Płacimy dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę. W reklamach tego typu nie mamy możliwości ustawiać stawki CPC, a jedynie budżet dzienny.

 

Jak działa Google Ads w panelu Allegro Ads ? 

W przypadku ofert sponsorowanych możemy także reklamować nasze aukcje w wyszukiwarce Google. W ciągu trzech dni nasze kampanie zostaną sprawdzone pod kątem zgodności zasad i jeżeli nie będzie żadnych zastrzeżeń, to po tym czasie oferty zaczną wyświetlać się w przeglądarce Google oraz z zakładce Zakupy.

 

Załącznik 7 – Jak wyświetlają się oferty sponsorowane w Google
Źródło: Allegro.pl

 

Algorytm Google uczy się naszych ofert oraz optymalizuje ich działanie. Jednak każda zmiana powoduje, że algorytmy te będą się uczyć od początku. Ważne więc, aby obserwować kampanię przez pewien czas i dopiero po kilku dniach sprawdzać wyniki naszych zmian.  Statystyki kampanii możemy śledzić w panelu kampanii Allegro Ads.

 

Remarketing na Allegro, a Facebook

Jeżeli jako miejsce emisji ofert sponsorowanych wybierzemy platformę Facebook, to Allegro pokaże reklamy klientom, którzy już widzieli naszą stronę (nie koniecznie produkt). Czyli jeżeli ktoś już był na naszej aukcji, to przeglądając FB będą mu się wyświetlały reklamy Allegro. Nie dotyczą one typowo naszych ofert, tylko pokazują ogólnie oferty z portalu – w takiej sytuacji naszym budżetem reklamujemy Allegro, dlatego nie zalecamy tej metody reklamowania.

 

Minimalna wysokość budżetu dziennego w ofertach sponsorowanych

Minimalna wysokość budżetu dziennego uzależniona jest od zestawu miejsc emisji, jakie wybierzesz dla grupy reklam. W przypadku ofert sponsorowanych minimalny budżet dzienny wynosi:

  • 3 zł – jeśli wybierzesz miejsca emisji dostępne tylko na Allegro;
  • 10 zł – jeśli jako miejsce emisji wybierzesz tylko wyszukiwarkę Google;
  • 10 zł – jeśli zdecydujesz się na miejsca emisji dostępne na Allegro i w wyszukiwarce Google;
  • 10 zł – w przypadku tworzenia kampanii Ofert sponsorowanych na Facebooku.

Opłaty za Allegro Ads

Usługa Allegro Ads jest rozliczana z dołu i wszystkie opłaty trafiają na rachunek Allegro na koniec okresu rozliczeniowego 27 dnia miesiąca.

Google ADS i Facebook ADS na Allegro:

Wielu sprzedawców zastanawia się, czy sprzedając na Allegro lepiej korzystać z opcji Wyróżnień, czy z kampanii Allegro Ads. Sprawdź jakie rozwiązanie będzie odpowiednie dla Ciebie.

Wyróżnienia są płatne niezależnie od tego, czy produkty w ofercie się sprzedają czy nie (opłata co 10 dni). Gdy produkt zostanie sprzedany, płacimy dodatkowo prowizję od tego, że oferta znajduje się na wyróżnieniu. Należy pamiętać, że wszystkie oferty wyróżnione innych sprzedawców (wraz z naszą), konkurują ze sobą o pozycję na liście wyników (przez co może się okazać, że nasza oferta nie pojawi się na stronie pierwszej tylko np. na 8 – jeżeli tyle ofert będzie wyróżnionych w danej kategorii). Natomiast Allegro Ads pozwala nam wyświetlić aukcję na samej górze, w pierwszych 3 pozycjach (dostępne są również inne miejsca emisji reklam) i płacimy już tylko za samo kliknięcie w naszą ofertę przez kupującego. Kampanie rozliczane są za efekt i dzięki temu bardzo łatwo mierzyć ich efektywność. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z obu form promocji korzystać w tym samym czasie. Pamiętajmy jednak, że w przypadku wyróżnień koszt ich może być o wiele większy niż dobrze przygotowanej kampanii Allegro Ads.

Tworząc kampanię ofert sponsorowanych na Allegro powinniśmy tak podzielić jej strukturę, aby była uporządkowana i czytelna. Pozwoli nam to zwiększyć efektywność kampanii, a w późniejszym czasie lepiej odczytywać i analizować dane oraz optymalizować wybrane kampanie.

 

Jak pogrupować produkty, aby zwiększyć efektywność kampanii?

  • Dzielimy oferty wg typów produktów;
  • Wykorzystujemy grupy reklam do testowania różnych ustawień np. miejsc emisji czy tytułów ofert;
  • Selekcjonujemy produkty w zależności od ich efektywności posiłkując się statystykami Allegro Ads.
Załącznik 8 – struktura kampanii Allegro Ads z podziałem na trzy różne grupy reklam
Źródło: Akademia Allegro

Dzięki takiej budowie kampanii możemy lepiej zarządzać kontem, łatwiej optymalizować wyniki oraz lepiej efektywniej grupować nasze oferty w kampaniach

Odpowiednia struktura kampanii pozwoli nam na analizę wybranych przez nas danych.

 

Przykład 1

Taki podział pozwoli nam łatwiej znaleźć produkty na koncie i analizować ich sprzedaż. Będziemy w stanie szybko podejmować decyzje biznesowe.

Załącznik 9 – podział kampanii – przykład 1
Źródło: Akademia Allegro

 

Przykład 2

Podział kampanii w ten sposób da nam możliwość sprawdzenia, które miejsca emisji generują najwyższą sprzedaż. Po miesiącu obserwacji możemy już odpowiednio zwiększać lub zmniejszać CPC, w zależności od założonego celu.

Załącznik 10 – podział kampanii – przykład 2
Źródło: Akademia Allegro

 

Przykład 3

Taka struktura pozwoli nam odpowiednio dostosowywać stawki za kliknięcie po to, aby częściej wyświetlać oferty, które są popularne i zwiększać dzięki temu ich wielkość sprzedaży. Produkty o mniejszej popularności możemy traktować mniej priorytetowo i wyświetlać je po niższej stawce.

Załącznik 11 – podział kampanii – przykład 3
Źródło: Akademia Allegro

 

Jakie dane znajdziemy w statystykach Allegro Ads? 

 

Załącznik 12 – statystyki Ofert sponsorowanych
Źródło: panel Allegro Ads

 

  1. Kliknięcia: Liczba kliknięć w Twoje oferty.
  2. Odsłony: Liczba wyświetleń Twoich ofert.
  3. CTR: Stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert.
  4. Średnie CPC: Średnia cena za kliknięcie brutto, oznaczająca łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez liczbę kliknięć. 
  5. Koszt: Suma kosztów brutto wszystkich kliknięć wygenerowanych w ramach wybranego okresu.
  6. Zwrot z inwestycji: Przychód, który został wygenerowany na każdą złotówkę zainwestowaną w Ads, liczony jako stosunek wartości do poniesionych kosztów. Np.: zwrot z inwestycji wynoszący 10 zł oznacza, że z każdej zainwestowanej złotówki osiągasz 10 zł przychodu.
  7. Zainteresowanie: Łączna liczba ofert obserwowanych i dodanych do koszyka przez 7 kolejnych dni od kliknięcia w reklamę Ads.
  8. Sprzedane sztuki: Łączna liczba sprzedanych ofert zliczona przez 7 kolejnych dni od kliknięcia w reklamę Ads.
  9. Wartość sprzedaży: Łączna wartość brutto sprzedanych ofert zliczona przez 7 kolejnych dni od kliknięcia w reklamę Ads.

 

Jak analizować statystyki, aby zmaksymalizować sprzedaż?

Przykład 1

Załącznik 13 – statystyki Allegro Ads CTR
Źródło: Akademia Allegro

 

Jak interpretować dane o CTR?

CTR pozwala sprawdzić, które oferty są chętniej klikane przez użytkowników tj. są bardziej atrakcyjne. W tym przypadku oferty A i C uzyskały wyższy CTR od pozostałych, co może oznaczać np. lepiej dostosowany tytuł czy atrakcyjniejszą miniaturkę. Oferta E uzyskała najgorszy współczynnik kliknięć CTR. Warto się zastanowić, czy oferta ma dobrze dobrany tytuł.

 

Przykład 2

Załącznik 14 – statystyki allegro ads – dane o sprzedaży
Źródło: Akademia Allegro

 

Jak interpretować dane o sprzedaży?

Oferty A i C generują największą sprzedaż. Mają najwięcej sprzedanych sztuk oraz najwyższa wartość sprzedaży. W związku z tym możemy wydzielić takie oferty do osobnych grup reklam, aby lepiej kontrolować stawki za kliknięcie jak i samą sprzedaż. Oferta D nie przyniosła nam żadnej sprzedaży. Powinniśmy się jej lepiej przyjrzeć i sprawdzić, czy np. jest coś co zniechęca do zakupu potencjalnych klientów? Możemy wydzielić ją do osobnej kampanii i obniżyć jej stawkę CPC.

 

Podsumowanie

Oferty sponsorowane na Allegro to najpopularniejszy sposób na reklamowanie produktów przez sprzedających. Dużym plusem jest tutaj brak opłaty stałej, gdyż rozliczane są one za kliknięcie i przejście klienta na naszą ofertę. Dzięki temu bardzo łatwo jest nam mierzyć ich efektywność. Jeżeli podczas tworzenia nowych kampanii odpowiednio pogrupujemy nasze oferty, wówczas będziemy mogli lepiej je później optymalizować, a co za tym idzie zwiększać sprzedaż na naszym koncie firmowym. Równie ważne jak struktura naszych kampanii jest też późniejsze odczytywanie danych ze statystyk oraz ich analiza. Tylko dzięki temu będziemy w stanie wyciągać odpowiednie wnioski i wprowadzać zmiany w naszych kampaniach, które w dłuższym okresie czasu pozwolą nam zwiększać np. zwrot z inwestycji środków poniesionych na reklamę. 

Jeżeli nie jesteś pewny jak od zera zbudować prawidłową strukturę kampanii ofert sponsorowanych Allegro Ads lub analiza już istniejących i ich optymalizacja sprawiają Ci kłopot, to dobrym rozwiązaniem będzie zgłoszenie się do specjalistów. Przygotujemy dla Ciebie reklamy, zaczynając od przygotowania oraz wdrożenia nowej kampanii podzielonej na odpowiednie grupy reklam. Nasi specjaliści będą odpowiednio zarządzać Twoimi kampaniami cały czas je optymalizując, aby przynosiły wymierne zyski, a nie wydawały zbędnie pieniądze na źle przygotowane działania reklamowe. 

 

Dawid Petryniak
Allegro Specialist. Na co dzień zajmuję się tworzeniem kampanii Allegro Ads, a także optymalizowaniem ofert i ich estetyką. W branży e-commerce od 2017 roku. Nabyte doświadczenie pozwala mi trafiać w gusta i zaspokajać potrzeby klientów. Uwielbiam wycieczki rowerowe – szczególnie te, które zaczynają się o 6 rano w niedzielne poranki.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry