Żeby wyróżnić się wśród bardzo dużej konkurencji na Allegro, musimy zadbać już nie tylko o konkurencyjną cenę, gdyż walka samą ceną jest w wielu przypadkach na Allegro zgubna, ale przede wszystkim przygotować odpowiedni opis naszych produktów. Dobry opis może pomóc potencjalnemu klientowi w lepszym zrozumieniu produktu i jego cech, co może pozytywnie wpłynąć na jego decyzję zakupową. Rzetelny i prawdziwy opis wzbudzi także większe zaufanie wśród kupujących. Pamiętaj, że będzie miał on wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobrze napisany opis produktu umożliwi nam lepsze wypozycjonowanie produktu i wyróżnienie się na tle konkurencji.
Jak ważny jest opis na Allegro? Sprawdź poniżej.
Opis powinien być możliwie łatwy do przeczytania, tak aby bez dużej straty czasu można było odnaleźć w nim najważniejsze informacje. Istotne jest stosowanie pogrubień ważnych aspektów oraz wykorzystywanie punktorów/emoji, aby klient nie musiał się przebijać przez zwarty tekst. Dodatkowo opisy powinny zawierać możliwie jak najwięcej zdjęć w najwyższej dostępnej jakości. Należy wziąć pod uwagę, iż wielu klientów kupuje tylko „oczami”, bez dokładnego czytania. Dobrą praktyką jest dzielenie opisu oraz zdjęć na sekcje, a do każdej z nich dodawanie dużego nagłówka. Jeżeli klient zauważy tytuł, to chętniej przeczyta to co jest pod nim napisane. Wszystkie zdjęcia, które dodamy do oferty powinny znaleźć się w opisie.

Jeżeli w opisie aukcji używamy grafik czy zdjęć, to pamiętajmy, że Allegro nie pozwala umieszczać tekstu na grafikach, ani tym bardziej danych firmy takich jak: adres www, telefon, e-mail itp. W takich przypadkach nasze aukcje mogą zostać usunięte. Wszystkie dodatkowe dane, które możemy podawać na Allegro, dodajmy do sekcji o sprzedającym, a informacje opisowe z grafik możemy dodać pod grafiką jako tekst kolejnej sekcji.

W opisie oferty warto umieszczać treści, które może są i oczywiste, ale będą nas wyróżniać na tle konkurencji. Jeżeli sprzedajemy produkty wyposażone w dodatkowe rzeczy, dzięki którym możemy zwrócić na siebie uwagę potencjalnego klienta, napiszmy o tym i dodajmy informację, że są to np. komponenty najwyższej jakości czy podzespoły o długiej żywotności.

Jeżeli do sprzedawanych przez nas produktów posiadamy certyfikaty, to warto o tym napisać w osobnej sekcji, wklejając przy tym dodatkowo zdjęcie takiego certyfikatu (świadczą one o jakości naszych produktów i budują wiarygodność). Jeżeli jesteśmy producentem, to również warto o tym napisać i to zaznaczyć (rzeczy te będą działać na świadomość kupujących i budować większe zaufanie do sprzedającego).

Bardzo dobrym przykładem jest także pokazywanie sprzedawanego produktu z modelem / realną osobą lub podczas użytkowania, aby kupujący mógł wyobrazić sobie wielkość danej rzeczy. Czasem łatwiej będzie zobrazować sobie wymiary danego produktu, jeżeli postawimy obok niego np. dorosłą osobę. Nie zawsze suche dane pozwolą nam na szybkie odzwierciedlenie rozmiary przedmiotu.

Innym sposobem, dzięki któremu nasi klienci będą mogli wyobrazić sobie wielkość danego produktu będzie pokazanie na zdjęciach jego wymiarów. Allegro zezwala na takie opisy na grafikach czy zdjęciach.

Pamiętajmy, aby w opisach także dodawać słowa kluczowe – Allegro jest mocno wypozycjonowane w Google. Klientowi, który będzie szukał danego produktu w wyszukiwarce, może się wyświetlić nasza oferta na Allegro.

Powierz obsługę swoich aukcji specjalistom!
Nie umieszczajmy w opisach słów (nazw, marek, modeli) niezwiązanych z naszą ofertą. Utrudni to klientom znalezienie interesującego ich przedmiotu oraz może wprowadzić w błąd, co spowoduje, że zwróci on taki przedmiot, a także obniży się jego zaufanie do sprzedawcy. Jeżeli twoja aukcja dotyczy słuchawek, które są kompatybilne z produktami Apple – nie umieszczaj w opisie informacji, że są to słuchawki marki Apple. Klienci bardzo tego nie lubią, ryzykujesz w ten sposób utratę wiarygodności i zniechęcasz do siebie potencjalnych kupujących.
Jeżeli sprzedajemy produkty na wymiar, takie jak lustra czy rolety okienne, gdzie klienci muszą zamówić produkt pod konkretny rozmiar, to bardzo pomocne będzie w tym przypadku skorzystanie kalkulatora, który pomoże im obliczyć dokładnie jaką ilość danego produktu muszą kupić. Allegro zezwala na umieszczanie w opisach takich narzędzi.

W opisach można również umieszczać linki do filmów na YouTube, prezentujące działanie sprzedawanego przez nas produktu. Musimy jednak pamiętać, że ani w opisie filmu, ani na samym nagraniu nie może być podanych adresów www sklepów internetowych, gdyż narusza to regulamin Allegro.
Pokazujmy kupującym, co otrzymają w zestawie z kupowanym produktem. Jeżeli na aukcji sprzedajemy słuchawki, do których w zestawie dodajemy jeszcze np. etui, kabel USB do ładowania czy instrukcję obsługi, to dobrze jest w formie zdjęcia i dodatkowego opisu przedstawić to co klient otrzyma dodatkowo wraz ze słuchawkami.

Zgodnie z regulaminem Allegro w opisach naszych ofert nie możemy proponować klientom, żeby:
- negocjowali cenę,
- zamówili produkty telefonicznie,
- kontaktowali się z nami przed zakupem,
- sprawdzali dostępność towaru,
- pytali o rabat.
Takie treści mogą sugerować możliwość zakupu poza Allegro, co jest niedozwolone i zakazuje tego regulamin serwisu.
Podsumowanie
Obecnie Allegro dąży mocno do produktyzacji ofert oraz do tego, aby większość z nich wyglądały bardzo podobnie, a różniły się tylko ceną, co nie do końca jest dobre dla sprzedawców. Z roku na rok sprzedaż na portalu staje się coraz trudniejsza. Rosnące oczekiwania rynku e-handlu oraz samych klientów, jak również ciągle rosnąca konkurencja na platformie Allegro powoduje, że sprzedawcy muszą wykorzystywać różne metody i techniki, aby przyciągnąć do siebie więcej użytkowników. Powyższe przykłady bardzo dobrze pokazują, że warto tworzyć dobre, szczegółowe i rzetelne opisy swoich produktów. Dzięki temu pozwoli nam to wyróżnić się mocniej na tle konkurencji, a także dostarczyć nam większą ilość potencjalnych klientów odwiedzających nasze oferty.
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Allegro zapoznaj się z moimi wcześniejszymi wpisami: jak założyć konto na Allegro oraz jak wystawić przedmiot na sprzedaż, gdzie szczegółowo omówione zostały rodzaje kont na Allegro i warunki ich zakładania oraz instrukcji jak krok po kroku wystawić na sprzedaż nowe produkty na portalu.