Optymalizacja Techniczna Kampanii AdWords
W poprzednim odcinku opisaliśmy co powinna zawierać Optymalizacja Kampanii AdWords, czy też jak często ją wykonywać.
Czas na pierwszą z 4 części optymalizacji – optymalizację techniczna konta.
Rozumiemy przez to umiejętne wykorzystanie dostępnych w AdWords ustawień i możliwości kierowania na różnych poziomach (od słów kluczowych do ustawień kampanii).
Oto przykładowe elementy, które zaliczamy do optymalizacji technicznej.
Budżety dzienne i Stawki (CPC)
Optymalizacja budżetów to dbanie by najlepiej konwertujące kampanie miały przydzielone odpowiednio wysokie budżety, żeby wyświetlały się możliwie często na zapytania użytkowników – czyli żeby udział w wyświetleniach dla najważniejszych z nich był bliski 90-100% .
Oprócz budżetów kluczową kwestią jest odpowiednie ustawianie stawek – musimy zadbać o to, żeby stawka nie była zbyt niska (wtedy nasza reklama będzie wyświetlać się na niskich pozycjach) ani zbyt wysoka (wtedy będziemy przepłacać za kliknięcia) – metodą testów ustawiamy odpowiednie stawki dla słów kluczowych.
![optymalizacja techniczna kampanii adwords](https://www.devagroup.pl/blog/wp-content/uploads/2018/03/optymalizacja-techniczna-kampanii-adwords1.jpg)
Przejście z manualnego ustawiania stawek na jeden z optymalizatorów (np. docelowy koszt konwersji CPA) może być dobrym pomysłem optymalizacyjnym stawek.
Warto pamiętać, że optymalizacja budżetów, stawek to jedna z najważniejszych czynności podczas optymalizacji kampanii AdWords.
Słowa kluczowe i raport wyszukiwanych haseł
Kolejnym elementem wykonywanym podczas optymalizacji kampanii Adwords jest raport wyszukiwanych haseł. Pokazuje on na jakie hasła wyświetlała się nasza reklama – w zależności od tego część słów dodajemy do kampanii, część wykluczamy. Cykliczne przeglądanie tego raportu jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów optymalizacji.
Często rozluźnienie dopasowania (przejście np z dopasowania ścisłego na dopasowanie zbliżone) w wypadku dobrze konwertujących słów może spowodować wzrost liczby konwersji, gdyż będziemy mogli wyświetlić reklamę częściej.
Warto także zadbać by słowa były odpowiednio podzielone – często po dodaniu fraz z raportu wyszukiwanych haseł w grupach robi się bałagan – stąd warto zadbać także o odpowiedni podział kampanii.
![optymalizacja techniczna kampanii AdWords](https://www.devagroup.pl/blog/wp-content/uploads/2018/03/optymalizacja-techniczna-kampanii-adwords2-1024x475.jpg)
Podział i struktura konta – metoda dziel i zwyciężaj
W miarę rozwoju kampanii warto zmieniać jej strukturę . Zdobywamy dane dotyczące skuteczności poszczególnych słów, grup reklam – warto wydzielić je w odpowiednie kampanie, podzielić na mniejsze, bardziej dopasowane grupy reklam, w których dopiszemy odpowiednie teksty reklamowe. Dzięki temu będziemy mieli lepiej dopasowane teksty reklamowe i poprawiamy wynik jakości. Sprawiamy pośrednio, że za te same kliknięcia zapłacimy finalnie mniej.
Ustawienia dodatkowe kampanii AdWords
Oprócz tych działań optymalizacja kampanii Adwords to także testowanie ustawień kampanii: harmonogramy, metody optymalizacji reklam, metodę wyświetlania, liczbę wyświetleń dla kampanii w sieci reklamowej, różne listy remarketingowe w kampaniach remarketingowych, dostosowanie stawek według urządzeń, lokalizacji czy innych czynników. Dane na temat poszczególnych elementów możemy pobrać z raportów, segmentów i wymiarów i na podstawie ich podjąć decyzje o zmianie poszczególnych ustawień.
To przykładowe działania jakie należy wykonywać w ramach optymalizacji kampanii Adwords. Warto pamiętać, że powinniśmy kierować się przede wszystkim danymi dotyczącymi konwersji – liczba konwersji, współczynnik konwersji, konwersje wspomagane – to powinny być główne metryki pod względem których oceniamy nasze kampanie.
![optymalizacja techniczna kampanii AdWords](https://www.devagroup.pl/blog/wp-content/uploads/2018/03/optymalizacja-techniczna-kampanii-adwords4-1024x435.jpg)
Więcej o szczegółach optymalizacji technicznej AdWords można zobaczyć także w naszym cyklu artykułów dostępnym interaktywnie: https://roiexperts.pl/blog/poradnik-optymalizacji-kampanii-adwords-we-wspolpracy-interaktywnie-com/.
W następnym odcinku cyklu więcej o optymalizacji Marketingowo-Copywritterskiej.