Optymalizacja techniczna kampanii AdWords

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 03.2018
 
Optymalizacja techniczna kampanii AdWords

Optymalizacja techniczna
kampanii AdWords

Optymalizacja Techniczna Kampanii AdWords

W poprzednim odcinku opisaliśmy co powinna zawierać Optymalizacja Kampanii AdWords, czy też jak często ją wykonywać.
Czas na pierwszą z 4 części optymalizacji – optymalizację techniczna konta.
Rozumiemy przez to umiejętne wykorzystanie dostępnych w AdWords ustawień i możliwości kierowania na różnych poziomach (od słów kluczowych do ustawień kampanii).
Oto przykładowe elementy, które zaliczamy do optymalizacji technicznej.

Budżety dzienne i Stawki (CPC)

Optymalizacja budżetów to dbanie by najlepiej konwertujące kampanie miały przydzielone odpowiednio wysokie budżety, żeby wyświetlały się możliwie często na zapytania użytkowników – czyli żeby udział w wyświetleniach dla najważniejszych z nich był bliski 90-100% .
Oprócz budżetów kluczową kwestią jest odpowiednie ustawianie stawek – musimy zadbać o to, żeby stawka nie była zbyt niska (wtedy nasza reklama będzie wyświetlać się na niskich pozycjach) ani zbyt wysoka (wtedy będziemy przepłacać za kliknięcia) – metodą testów ustawiamy odpowiednie stawki dla słów kluczowych.

optymalizacja techniczna kampanii adwords
optymalizacja techniczna kampanii AdWords

Przejście z manualnego ustawiania stawek na jeden z optymalizatorów (np. docelowy koszt konwersji CPA) może być dobrym pomysłem optymalizacyjnym stawek.

Warto pamiętać, że optymalizacja budżetów, stawek to jedna z najważniejszych czynności podczas optymalizacji kampanii AdWords.

Słowa kluczowe i raport wyszukiwanych haseł

Kolejnym elementem wykonywanym podczas optymalizacji kampanii Adwords jest raport wyszukiwanych haseł. Pokazuje on na jakie hasła wyświetlała się nasza reklama – w zależności od tego część słów dodajemy do kampanii, część wykluczamy. Cykliczne przeglądanie tego raportu jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów optymalizacji.
Często rozluźnienie dopasowania (przejście np z dopasowania ścisłego na dopasowanie zbliżone) w wypadku dobrze konwertujących słów może spowodować wzrost liczby konwersji, gdyż będziemy mogli wyświetlić reklamę częściej.

Warto także zadbać by słowa były odpowiednio podzielone – często po dodaniu fraz z raportu wyszukiwanych haseł w grupach robi się bałagan – stąd warto zadbać także o odpowiedni podział kampanii.

optymalizacja techniczna kampanii AdWords
optymalizacja techniczna kampanii AdWords

Podział i struktura konta – metoda dziel i zwyciężaj

W miarę rozwoju kampanii warto zmieniać jej strukturę . Zdobywamy dane dotyczące skuteczności poszczególnych słów, grup reklam – warto wydzielić je w odpowiednie kampanie, podzielić na mniejsze, bardziej dopasowane grupy reklam, w których dopiszemy odpowiednie teksty reklamowe. Dzięki temu będziemy mieli lepiej dopasowane teksty reklamowe i poprawiamy wynik jakości. Sprawiamy pośrednio, że za te same kliknięcia zapłacimy finalnie mniej.

optymalizacja techniczna kampanii adwords

Ustawienia dodatkowe kampanii AdWords

Oprócz tych działań optymalizacja kampanii Adwords to także testowanie ustawień kampanii: harmonogramy, metody optymalizacji reklam, metodę wyświetlania, liczbę wyświetleń dla kampanii w sieci reklamowej, różne listy remarketingowe w kampaniach remarketingowych, dostosowanie stawek według urządzeń, lokalizacji czy innych czynników. Dane na temat poszczególnych elementów możemy pobrać z raportów, segmentów i wymiarów i na podstawie ich podjąć decyzje o zmianie poszczególnych ustawień.

To przykładowe działania jakie należy wykonywać w ramach optymalizacji kampanii Adwords. Warto pamiętać, że powinniśmy kierować się przede wszystkim danymi dotyczącymi konwersji – liczba konwersji, współczynnik konwersji, konwersje wspomagane – to powinny być główne metryki pod względem których oceniamy nasze kampanie.

optymalizacja techniczna kampanii AdWords
optymalizacja techniczna kampanii AdWords

Więcej o szczegółach optymalizacji technicznej AdWords można zobaczyć także w naszym cyklu artykułów dostępnym interaktywnie: https://roiexperts.pl/blog/poradnik-optymalizacji-kampanii-adwords-we-wspolpracy-interaktywnie-com/.

W następnym odcinku cyklu więcej o optymalizacji Marketingowo-Copywritterskiej.

 

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry