Popraw jakość pliku danych z wykorzystaniem reguł

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 07.2016

duzy_szablon v5 reguly

Google co pewien czas wprowadza nowe funkcje, aby podnieść jakość reklam produktowych serwowanych w wyszukiwarce. Często napotykany problem w czasie tworzenia kampanii Google Shopping, to niezgodność pliku danych ze specyfikacją pliku. Google wychodzi reklamodawcom naprzeciw, dodając funkcję reguł pliku w Google Merchant Center.

Czym są reguły pliku?

Reguły pliku pozwalają zmieniać wartości przesłane w pliku danych do Google Merchant Center, aby spełniały wymogi Zakupów Google bez konieczności edytowania pliku danych. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zastosować regułę dla dowolnego atrybutu, aby naprawić błędy i pomóc Google zinterpretować dane pliku danych.

Reguły danych umożliwiają:
– zastępowanie nazwy pól nazwami artybutów ze specyfikacji pliku danych,
– zastępowanie wartości w pliku danych wartościami zgodnymi ze specyfikacją,
– uzupełnianie brakujących atrybutów za pomocą stałych wartości.

Prosty sposób tworzenia etykiet niestandardowych

Reguły danych to najprostszy i najszybszy sposób na tworzenie etykiet niestandardowych. Jeśli chcemy ustawić stawki CPC dla produktów w zależności od ich cen, możemy stworzyć regułę pliku. Jeśli produkt ma wartość „cena” w zakresie „1-100”, to w atrybucie „etykieta niestandardowa 1” powinien on mieć wartość „niska”, a jeśli produkt ma wartość „cena“ w zakresie „100-500”, w atrybucie „etykieta niestandardowa 2” nadajemy mu wartość „średnia”.

custom_label

 

To tylko jeden z przykładów zastosowania reguł pliku. Poprawienie atrybutów z wykorzystaniem tej funkcji niesie same korzyści takie jak poprawa jakości danych i zwiększenie częstotliwości wyświetlania naszych produktów.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 1,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991