Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – PAŹDZIERNIK

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 09.2017

Nie przegap –


5 dni ważnych marketingowo – PAŹDZIERNIK

Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – PAŹDZIERNIK

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w PAŹDZIERNIKU.

Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na PAŹDZIERNIK. 

W październiku, podobnie jak w ostatnich miesiącach, nie ma bardzo ważnych świąt. Jednak jest kilka dobrych dat, które można wykorzystać marketingowo:

  • – 1 października Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu i Światowy Dzień Wegan, Międzynarodowy Dzień Muzyki, 
  • – 4 października Międzynarodowy Dzień Zwierząt
  • – 14 października Międzynarodowy Dzień Edukacji Narodowej (Dzień Nauczyciela)
  • – 28/29 Zmiana czasu z letniego na zimowy
  • – 31 października Halloween

1 października Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu i Światowy Dzień Wegan, Międzynarodowy Dzień Muzyki

Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu i Dzień Wegan to dobra okazja na promocję sklepów ze zdrową żywnością, wegetariańskich restauracji lub warsztatów kuchni roślinnej. To świetny moment żeby zaoferować rabat na wybrane produkty, np. „Z okazji Dnia Wegan wszystkie produkty wegańskie -10%!” lub „Tylko dzisiaj zniżka na produkty wegetariańskie – Świętuj z nami Dzień Wegetarian.”

Międzynarodowy Dzień Muzyki

Dzień Muzyki to świetna okazja na promocje wszystkich artykułów związanych z muzyką. Warto przypomnieć o tym dniu wszystkim fanom muzyki i zachęcić ich do zakupów. Przykład promocji z portalu Virtualo:

 

http://swiatczytnikow.pl/promocje-dnia-2-10-2016-muzyka-kariera-mg-ccp-harleuqin/

 

4 października Międzynarodowy Dzień Zwierząt

Dzień Zwierząt to dobra okazja na promocję produktów dla zwierząt oraz wszelkich usług z nimi związanych np. usług  fryzjera dla psów czy szkoły tresury.  Międzynarodowy Dzień Zwierząt można potraktować jako dobrą okazję do zaoferowania rabatu: „Dzień Dzień Zwierząt – kup 2 dowolne akcesoria dla psów, a 3 otrzymasz Gratis!”, „Zadbaj o swojego pupila i skorzystaj z promocji na strzyżenie – 20% rabatu z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt, sprawdź!”. Przykładowa promocja sklepu zoologicznego:

http://www.zooplus.pl/shop/zwierzeta/promocje/przysmaki_gratis

 

Okazuje się, że 4 października to też dobry moment dla księgarni żeby zaoferować rabaty na książki o zwierzętach, przykład ze strony Virtualo:

http://swiatczytnikow.pl/promocje-dnia-4-10-2016-nakarmic-kamien-rosja-srednowiecze-dzien-zwierzat-kryminaly-kandydaci-do-nobla/

 

14 października  Dzień Edukacji Narodowej (Dzień Nauczyciela)

Dzień Nauczyciela to czas kiedy uczniowie kupują dla swoich nauczycieli wiele kwiatów i upominków. Co kupuje się na Dzień Nauczyciela? Opcji jest bardzo dużo. Najczęściej kupowane prezenty to:

  • – kwiaty
  • – czekoladki
  • – książki
  • – kartki okolicznościowe
  • – gadżety np. kubek, medal najlepszego nauczyciela itp.
  • – kalendarz
  • – kawa

Międzynarodowy Dzień Edukacji Narodowej będzie dobrą okazją do rabatów w wielu branżach. Jak widać na przykładzie nawet salon biżuterii wykorzystuje ten dzień marketingowo 🙂

http://www.jubilersezam.pl/okazje/promocje,279.html

 

28/29 Zmiana czasu z letniego na zimowy

Zmiana czasu z letniego na zimowy kojarzy się nam z krótszymi dniami i spędzaniem czasu w domowym zaciszu przy dobrej książce czy filmie. Jesień to czas kiedy więcej czytamy, warto więc zachęcić do zakupów w księgarniach – korzystne rabaty i dobra reklama przyciągną nowych klientów. Niektórzy z nas poświęcają ten czas na rozwój osobisty. Koniec października będzie świetnym czasem na promocję kursów językowych zajęć dodatkowych, szkoleń.

Nie zapominajmy, że zmiana czasu letniego może być również dobrą okazją do kupienia nowego zegarka. Warto wykorzystać ten dzień marketingowo i zaoferować korzystny rabat, np. „Kup nowy zegarek i zmień czas na zimowy – 20% zniżki na wybrane modele.”, „Przygotuj się do zmiany czasu – tylko w ten weekend zegarki 30% taniej!”. Oto przykładowe promocje: 

http://www.galeria-turzyn.pl/promocja.php?promotion_id=14

 

http://www.tytanlebork.pl/aktualnosci?start=7

Promocja powyżej dotyczy zmiany czasu z zimowego na letni – można wykorzystać podobną reklamę analogicznie do zmiany czasu z letniego na zimowy.

31 października – Halloween

Mimo, że Halloween to święto amerykańskie, to coraz lepiej jest odbierane w Polsce. Ludzie chętnie je świętują. W związku z tym jest to idealny moment na zaoferowanie „strasznych” rabatów lub nocy zakupowych. Tak naprawdę to święto może być wykorzystane marketingowo przez wszystkie branże, spójrzmy na przykładowe promocje:

Promocja sklepu MediaMarkt:

https://www.godealla.pl/blog/zbliza-sie-halloween-i-potworne-promocje/

 

Promocja sklepu dla dzieci Smyk:

https://blip.pl/najlepsze-okazje-halloween-wyprzedaze-inspiracje-halloweenowy-weekend/

 

Promocja na stronie wydawnictwa Bezdroża:

https://praktycznyprzewodnik.blogspot.com/2013/10/promocja-na-przewodniki-bezdrozy-w.html

Jak widać na powyższych przykładach Halloween to świetny czas na promocje i rabaty w każdej branży. Warto pomyśleć o tym wcześniej i przygotować atrakcyjne zniżki. 

 

Październik to dobry czas dla:

  • – sklepów ze zdrową żywnością,
  • – sklepów z elektroniką,
  • – sklepów z kosmetykami,
  • – sklepów z gadżetami i upominkami,
  • – księgarni,
  • – firm oferujących szkolenia i warsztaty,
  • – sklepów muzycznych,
  • – sklepów zoologicznych,
  • – sklepów z zegarkami

Nie zapomnij o Październiku!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991