Narzędzia do analizy linków zwrotnych, takie jak Majestic, są najlepszym narzędziem do budowania linków. Platforma ta daje dostęp do szczegółowej analizy linków zwrotnych i raportów opartych na danych, aby pomóc w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących Twojej kampanii. Ten artykuł przeprowadzi Cię przez wszystko, co musisz wiedzieć o zestawie narzędzi Majestic SEO.
Analiza profilu linków zwrotnych witryny
Ten krok to przegląd głównego panelu, aby zapoznać się ze wskaźnikami linków zwrotnych przed przejściem do następnego etapu budowania linków. Na stronie głównej poszukaj paska wyszukiwania i wprowadź adres swojej witryny. Następnie kliknij ikonę paska wyszukiwania, a Majestic SEO przetworzy profil linków zwrotnych Twojej witryny.
Narzędzie przekieruje Cię do eksploratora witryn, w którym uzyskasz dostęp do wielu danych o linkach zwrotnych dotyczących Twojej strony, co może być lekko przytłaczające. Ale nie martw się, wszystko zostanie wyjaśnione w najprostszy sposób. Zacznijmy od początku.
Podsumowanie strony
Tutaj otrzymasz ogólny przegląd profilu linków swojej witryny. Główne wskaźniki, które zobaczysz jako pierwsze, to:
Trust Flow – reprezentuje jakość linków zwrotnych, które uzyskuje Twoja witryna. Czy pochodzi z witryn spamerskich, a może witryn o wysokim autorytecie? Innymi słowy, Trust Flow pokazuje wiarygodność treści Twojej witryny.
Citation Flow – szacuje wartość linku, bazując na ilości backlinków, z którymi jest on powiązany. Wskaźnik przyjmuje skalę od 0 do 100. Jeśli wynik jest wysoki, powiedzmy 40 i więcej, mnóstwo stron prowadzi do Twojej witryny.
Trust Flow powinno być zawsze tym ważniejszym indykatorem podczas analizy stron. Jeśli Citation Flow jest dwukrotnie lub trzykrotnie wyższe niż Trust Flow może to oznaczać, że Twoja domena ma bardzo dużo backlinków spamowych, którym powinieneś przyjrzeć się bliżej.
Topical Trust Flow – pomaga określić, jak wpływowa jest Twoja strona dla danego tematu. Należy zauważyć, że Topical Trust Flow NIE JEST analizą treści opartą na opublikowanych postach. Analiza wynika z tego, skąd otrzymujesz linki zwrotne.
Profil linków – w tej funkcji Majestic SEO zapewnia analizę linków zwrotnych na prostym wykresie Trust Flow względem Citation Flow. Analiza dotyczy domen odsyłających (stron internetowych, które prowadzą do Ciebie) oraz zewnętrznych linków zwrotnych (w dwóch różnych wykresach liniowych).
Backlink History – wykres ten przedstawia liczbę backlinków przejrzanych każdego dnia. Dzięki niemu możemy zobaczyć, w jakim czasie mieliśmy więcej linków zwrotnych oraz kiedy było ich mniej.
Tematyka
Analiza linków zwrotnych w tej funkcji została wyjaśniona powyżej w „Topical Trust Flow”. Jak już wspomniano, określa ona tematykę linków przychodzących. Warto dodać, że ten wskaźnik często odbiega od rzeczywistej tematyki witryny, ponieważ jest obliczalny w oparciu o tematykę stron linkujących. Przykładowo, jeśli mamy stronę związaną z meblami i linkujemy do niej wyłącznie ze stron o tematyce kulinarnej – Topical Trust Flow będzie także kulinarny.
Ref domain
Tutaj zobaczysz listę wszystkich domen prowadzących do Twojej witryny. Ponadto będziesz mógł filtrować listę według Trust Flow, Citation Flow, tematyki, języka, domen TLD (com, pl, net, org itp.) i wielu innych. W ten sposób łatwiej jest zidentyfikować spamerskie witryny z linkami i zobaczyć te najlepsze, które mają pozytywne działanie na SEO.
Backlinki
Ta funkcja przedstawia podział profilu linków zwrotnych. Dostarcza przeanalizowane wyniki witryn linkujących do Ciebie. Możesz filtrować lub sortować wyniki na ponad 100 różnych sposobów, umożliwiając stworzenie szczegółowego raportu. Co więcej, można go pobrać jako arkusz kalkulacyjny Excel lub CSV.
Jeśli w ostatniej kolumnie znajduje się data na czerwono, oznacza to, że łącza nie ma już na stronie. Zostało usunięte. Może się tak zdarzyć z różnych powodów, np. zmiany treści na stronie. Wnikliwa analiza pomoże zrozumieć, dlaczego niektóre linki zostały utracone. Sprawdzisz też, czy strony na których linki są wciąż aktywne mają dobre wskaźniki. Pamiętaj, że im bliżej 100, tym strona jest mocniejsza, jednak musi to być przybliżona liczba do reszty wskaźników, o czym zostało już wspomniane w pierwszym punkcie.
Kontekst
Funkcja kontekstu to szczegółowy podział każdego linku na stronie prowadzącej do Twojej witryny. Zobaczysz tam, czy są to nowe lub stare linki. Ponadto masz dostęp do Trust Flow i Citation Flow danej domeny.
Pomocnym dodatkiem może być wykres gęstości linków, który pomoże Ci zwizualizować położenie linków na tej stronie. W ten sposób nawigowanie do zewnętrznych linków staje się bardzo łatwe.
W ostatnim czasie Majestic wprowadził też kilka nowości, które znajdziecie właśnie w funkcji kontekstu. Między innymi możecie utworzyć wykres linków, a także generować listy najpopularniejszych słów kluczowych.
Nowe
Jeśli chcesz poznać swoje postępy w budowaniu linków, funkcja „Nowe” może Ci w tym pomóc. Pokazuje ona backlinki, które Twoja witryna zbudowała na przestrzeni ostatniego czasu. Dodatkowym atutem jest opcja ustawienia zakresu dat.
Utracone
Jak sama nazwa wskazuje, ta funkcja analizuje backlinki, które Twoja witryna utraciła z biegiem czasu. Dane tutaj są takie same, jak te w poprzedniej funkcji. Jedyna różnica polega na tym, że tutaj analizujesz utracone linki zwrotne. Jeśli porównasz dane w funkcjach „Nowe” i „Utracone”, szybko zidentyfikujesz, czy inne witryny uznają Twoje treści za odpowiednie. Na przykład, jeśli Twoja witryna stale otrzymuje nowe linki zwrotne, Twoja treść jest najwyższej jakości (pod warunkiem, że nie są to spamerskie witryny).
Anchor Text
Kliknięcie tej funkcji zaprowadzi Cię do słów, których używają inne witryny do linkowania Twojej. Teksty są pogrupowane tematycznie, przy czym każdy temat ma wynik Topical Trust Flow, Citation Flow i Trust Flow. Możesz też sprawdzić liczbę backlinków, które zostały oznaczone jako Nofollow, a zawierają anchor text (tekst widoczny w miejscu odnośnika).
W tej funkcji znajdziecie także wykres chmury słów, który umożliwia wizualizację danych tekstowych. Możecie wybrać słowa lub frazy oraz zapisać wykres na urządzeniu, z którego korzystacie.
Strony
Tutaj porównujesz strony w swojej witrynie i sprawdzasz liczbę linków zwrotnych, które każda strona generuje dla Twojej witryny. Są one uporządkowane tematycznie i w porządku malejącym – od tej z większą liczbą linków zwrotnych do tej z najmniejszą liczbą. Ponadto każda strona ma wynik Topical Trust Flow.
Strony powiązane
Jeśli chcesz mieć dokładną listę witryn związanych z tematyką Twojej, ta funkcja będzie bardzo pomocna. Pokazuje aż 100 domen, z którymi jesteś najbardziej powiązany. W ten sposób analiza konkurencji jest łatwiejsza niż kiedykolwiek, a wszystkie dane możesz wyeksportować jednym kliknięciem.
Zaawansowane narzędzia
Na tej stronie uzyskasz dostęp do dodatkowych narzędzi wspierających kampanię budowania linków.
Generator słów kluczowych
Generator oferuje dostęp do słów kluczowych, które mogą dostarczyć Ci pomysłów na treść i słowa reklamowe (jeśli masz kampanię reklamową w swojej witrynie). Narzędzie zapewnia takie dane, jak liczba wyszukiwań, trudność słów kluczowych i częstotliwość ich używania w określonej witrynie.
Śledzenie kampanii
Jak sama nazwa wskazuje, umożliwia monitorowanie statystyk linków zwrotnych wysokiego poziomu dla konkretnej domeny. W zamian uzyskasz dostęp do aktualizacji w czasie rzeczywistym.
Szczegółowe raporty o linkach zwrotnych
Tutaj otrzymujesz szczegółowe i spersonalizowane raporty o linkach zwrotnych poprzez filtrowanie i sortowanie.
Wykres linków
Ten wykres przedstawia linki prowadzące do Twojej witryny i ich wzajemne relacje. Pokazuje łańcuch powiązań. Warto powiększyć wykres, aby zobaczyć szczegóły. Po przeanalizowaniu profilu linków zwrotnych witryny, możesz przeanalizować profil linków konkurencji.
Profil linków zwrotnych konkurencji
Do tej pory znasz swoją pozycję w budowaniu linków, ale co jeśli wyniki nie są satysfakcjonujące? Czas podjąć działania i wzmocnić kampanię. Aby to zrobić, potrzebujesz dogłębnej wiedzy na temat konkurencji. A co najważniejsze, w jaki sposób możesz wykorzystać ich profile linków, aby ulepszyć swoją kampanię.
Pierwszy krok – W pasku wyszukiwania (na stronie eksploratora witryn) wpisz swoją domenę. Następnie przejdź do zakładki „Strony powiązane”, gdzie zobaczysz listę witryn ściśle powiązanych z Twoją witryną.
Drugi krok – Teraz znasz adresy stron internetowych konkurencji. Następnie przeanalizuj ich profil linków, jeden po drugim, aby uzyskać informacje, których możesz użyć w dalszym etapie kampanii. Aby to zrobić, wpisz adres internetowy konkurenta w pasku wyszukiwania, a narzędzie Majestic SEO da Ci dostęp do pełnej analizy.
Sprawdź metryki Trust and Citation Flow, aby ocenić, czy ich autorytet domeny jest wyższy niż Twój. Jeśli tak nie jest, oznacza to, że Twoja kampania linków zwrotnych jest znacznie silniejsza. W takim przypadku możesz poszukać konkurenta, którego profil linków jest bardziej rozbudowany.
Następnie przejdź do zakładki ,,Backlinki” i sprawdź strony z linkami do Twojej konkurencji. W ten sposób znajdziesz docelowe witryny oraz będziesz mógł skontaktować się bezpośrednio z wydawcami.
Podsumowanie
Majestic SEO zapewnia dogłębną analizę linków zwrotnych. Możesz także sprawdzić profile linków konkurencji i wykorzystać je do identyfikacji potencjalnych klientów, którzy mogą być źródłem linków zwrotnych. Co więcej, Majestic SEO oferuje bezpłatną wersję próbną przed subskrypcją, a obsługa klienta jest gotowa pomóc z każdym zagadnieniem. Autorskie wskaźniki CF i TF znacznie ułatwiają pracę z dużą ilością danych, a dodatkowo narzędzie jest przejrzyste i proste w obsłudze, o czym mogliście się przekonać podczas wyjaśniania poszczególnych funkcji.