Relacja z Prague iGaming Affiliate Conference

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2019
prague-igaming-conference

Marketing afiliacyjny i nie tylko


w branży iGamingowej

18 kwietnia w czeskiej Pradze odbyła się konferencja Prague iGaming Affiliate Conference, przeznaczona dla firm, które działają w branży iGamingowej. Podczas konferencji specjaliści poruszyli tematykę dotyczącą tego, jak promować firmy działające w branży iGamingowej z wykorzystaniem działań online. Poruszono tematykę marketingu afiliacyjnego, ale również działań, którymi możemy ulepszyć np. nasze strony internetowe. Konferencja była doskonałą okazją do podzielenia się własnymi doświadczeniami w zakresie promocji online oraz wymiany kontaktów i networkingu.

prague-igaming-affiliate (6)

Jako pierwszy podczas konferencji wystąpił Fili WieseSEO Expert at SearchBrothers.com. W swojej prezentacji opowiedział o tym, jak zoptymalizować witrynę partnerską działającą w sieci afiliacyjnej. Podkreślał, że żadna agencja nie może zagwarantować pierwszego miejsca w wyszukiwarce oraz zwracał uwagę, że aktywność w social media nie ma wpływu na page rank. Fili Wiese radził, aby nie skupiać się wyłącznie na budżecie indeksowania witryny, ale zacząć myśleć o priorytetach. W swoim wystąpieniu zaznaczył, na co powinniśmy zwrócić uwagę i o czym pamiętać, aby nasza strona zyskała w oczach Google.

  • Odnalezienie możliwych błędów serwera.
  • Bezpieczeństwo – bardzo ważna dla Google jest szyfrowana wersja protokołu HTTP.
  • Szybkość strony, więcej informacji na temat tego, dlaczego warto inwestować w szybkość strony, znajdziemy tutaj.
  • Skorzystanie z Google Lighthouse: rozszerzenia do Google Chrome, które pozwala wykonać podstawowy audyt naszej strony.
  • Linki – umożliwiają wyszukiwarce w priorytetyzowaniu stron internetowych.
  • Zadbanie o breadcrumbs.
  • Oryginalny content na stronie. Fili Wiese podkreślał, że Google nie jest przeciwko programom afiliacyjnym, ale warto zadbać o to, aby na stronie znalazła się treść, która nie będzie zduplikowana, zaznaczał także, że ilość treści powinna być optymalna, częstym problemem jest udostępnienie zbyt małej ilości contentu, co ma negatywny wpływ na witrynę.
  • Warto, abyśmy zadbali o ciekawe USP. Unique Selling Proposition, czyli inaczej Unikalna Propozycja Sprzedaży, wyróżni nasza ofertę na tle konkurencji.
  • Określenie preferowanego adresu URL.
  • Przygotowanie sitemapy.
  • Wybranie preferowanej domeny w Google Search Console.
  • Responsywność strony, przygotowanie strony w wersji mobilnej oraz oddzielne adresy mobilne: m.example.com.
  • Link building nie powinien manipulować page rankiem.
  • User Experience: ważne jest, aby nie odstraszać użytkownika niepotrzebnymi pop-upami.
  • Skorzystanie z narzędzia Disavow do wyeliminowania niechcianych linków.

prague-igaming-affiliate (7)

Jako kolejny wystąpił Alex Kornilov – CEO & Founder at BETEGY. W swoim wystąpieniu opowiedział o tym, jak ważne jest przetwarzanie i umiejętne zarządzanie big data w sporcie online. Kornilov podkreślił, że treści sportowe są najbardziej wartościowymi treściami online: są zawsze aktualne, zawsze ekscytujące dla kibiców, chętnie poszukiwane i pożądane przez miłośników sportu. W swoim wystąpieniu zaznaczył, że rewolucja w kwestii wykorzystywania danych w sporcie jest dopiero przed nami, ale już teraz możemy wykorzystywać dane w innowacyjny sposób, np. poprzez nowe podejście do tworzenia i dystrybucji treści online. Klienci Kornilova korzystają w publikacji danych z pełnej automatyzacji, designer projektuje wcześniej grafiki lub infografiki, a proces publikacji jest w pełni zautomatyzowany, np. w ramach kont na Twitterze, czy za pomocą botów na Messengerze.

prague-igaming-affiliate (11)

Prelegent podkreślał, jak ważna jest właściwa oprawa graficzna oraz unikanie błędów. Musimy pamiętać, że kibice kochają swój klub i nawet drobny błąd, jak poniżej, może ich urazić.

prague-igaming-affiliate (1)

Po prezentacjach odbył się panel dyskusyjny, gdzie wypowiadało się kilku ekspertów: Nicc Lewis, Levon Nikoghosyan, Erez Margalit i Bertan Baytekin. Panel poprowadziła Amy Remes. Podczas dyskusji poruszono kwestie promocji branży iGamingowej w ramach marketingu afiliacyjnego. Uczestnicy zgodzili się, że najbardziej rozwiniętym rynkiem w tym zakresie jest rynek amerykański, Europa wciąż rozwija się w tym kierunku. Najtrudniejszym rynkiem jest rynek rosyjski oraz brytyjski, tutaj działalność ograniczają liczne restrykcje prawne. Wszyscy podkreślili, że wprowadzane regulacje mają wpływ na wzrost profesjonalizmu branży. Reklamy telewizyjne kierowane do Millenialsów na rynku amerykańskim są całkowicie nieskuteczne, rozmówcy swoją szansę upatrywali natomiast w marketingu i reklamach video na kanałach influencerów, przede wszystkim publikowanych na YouTube – mają oni swoją społeczność, która im ufa i liczy się z ich zdaniem.

prague-igaming-affiliate (2)

Jako kolejna wystąpiła Christina Thakor-Rankin – Gaming Consultant/Advisor at 1710 Gaming Ltd. W swojej prelekcji Christina opowiedziała o tym, jak angażować pokolenie millenialsów. Zwróciła uwagę na to, jak ważna w komunikacji marketingowej z millenialsami jest szczerość, wzbudzenie identyfikacji z marką oraz wczesne dotarcie z komunikatem. Dodatkowo wprowadzane są wciąż nowe regulacje z zakresu działań w branży iGamingowej, co wpływa na zmieniające się możliwości promocji. Sieci afiliacyjne muszą stale poszukiwać nowych możliwości reklamy, aby dostosować się do obowiązujących restrykcji.

prague-igaming-affiliate (3)

Następnie odbył się kolejny panel dyskusyjny, który poprowadziła Christina Thakor-Rankin, a w którym wzięli udział: Jan Rehola, Nicc Lewis oraz Giacomo Tognoni. Dyskusja dotyczyła form zastosowania i możliwości blockchaina i kryptowalut w branży iGamingowej. Dyskutowano o nowych technologiach na rynku europejskim, związanych z nimi ograniczeniami i szansami rozwoju.

Jako kolejny na scenie pojawił się Jan Urbanec – CEO of Endorphina. W swojej prezentacji przedstawił możliwości, w ramach których mogą współpracować właściciele sieci afiliacyjnych oraz dostawcy gier komputerowych, aby zwiększyć efektywność. W ramach wystąpienia przedstawił fragmenty case study z promocji gry promowanej w kasynie online: Minotaurus Mega Win. Gra była bardzo popularna wśród streamerów, z którymi współpraca okazała się najkorzystniejsza: filmy ze streamów pokazywały prawdziwe emocje uczestników, co jest ważne, ponieważ sieci afiliacyjne poszukują contentu dobrej jakości w danej niszy. Właściciel Endorphiny zwrócił uwagę na to, że długo zastanawiali się, w jaki sposób komunikować duże wygrane, sukcesem okazał się dopiero streaming na kanałach znanych graczy. Zapis streamu z gry w Minotaurus Mega Win, znajdziecie tutaj.

Następne wystąpienie należało do Eduarda Rogova – Chief Marketing Officer at Quints.io. Rogov w swojej prezentacji przedstawił aspekty maksymalizacji zysków w ramach marketingu afiliacyjnego. Radził, abyśmy analizowali zarówno sukcesy, jak i niepowodzenia. Analiza kanałów dotarcia, z których korzystamy i wybranie tych najkorzystniejszych, pomoże nam podnieść wskaźnik ROMI. Warto tutaj wziąć pod uwagę detale, np. jeśli ktoś z wybranego przez nas kanału YouTube ma urodziny – możemy przyznać jemu i jego słuchaczom bonus. Powinniśmy także cały czas monitorować działania – Rogov polecał oprogramowanie śledzące oraz wyznaczanie zadań w metodologii SMART.

Podczas ostatniego panelu poruszono tematykę aktualnego stanu przepisów hazardowych w Europie oraz aktualnie wprowadzonych zmian. Udział w panelu wzięli: Vojtech Chloupek, Ana-Maria Baciu, Robert Skalina, Jan Rehola, Raffaela Zillner i Gabor Helembai.

Podsumowując, konferencja Prague iGaming & Affiliate to doskonała okazja na spotkanie osób działających w środowisku iGamingowym. To możliwość czerpania wiedzy z doświadczenia innych osób, które działają w sferze online już od dłuższego czasu, które znają nowe rynki i potrafią doradzić nie tylko początkującym, ale także innym osobom, związanym z tą branżą.

Więcej o konferencji dowiecie się tutaj.

Justyna Mądro
Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991