Relacja z webinaru: Ecommerce SEO & Growth

Magdalena Kościółek
Magdalena Kościółek
Archiwum 07.2024
 
Relacja z webinaru: Ecommerce SEO & Growth

Relacja z webinaru
Ecommerce SEO & Growth

W ostatnią środę 17 lipca Sitebulb zorganizował kolejny webinar z udziałem specjalistów, którzy opowiadali o swoich doświadczeniach. Tym razem tematem było: Ecommerce SEO & Growth.

Zmiany w wynikach wyszukiwania Google

Pierwsze pytanie, jakie otrzymali eksperci dotyczyło tego, jaki trend obserwują w zmieniających się wynikach wyszukiwania Google. I jednoznacznej odpowiedzi nie było, ponieważ zarówno obserwowali wzrost znaczenia stron produktowych i spadek podstron kategorii, jak i utrzymywanie się stron prezentujących listę produktów. Natomiast zgodzili się co do tego, że zmian w wynikach jest dużo, są częste i zdarza się, że nie mają sensu.

Prowadzący zadał więc pytanie, jak radzą sobie w tej sytuacji? Na podstawie odpowiedzi można wysnuć jeden wiosek – solidne podstawy wciąż są istotne. Dobra struktura, wartościowe, unikalne treści dające użytkownikom konkretne informacje, jak również dobry UX na stronie ułatwiający robienie zakupów czy kwestie techniczne tym ważniejsze im większy sklep. Znaczenie zyskują również kwestia spoza SEO: analityka zachowań klientów, wzmacnianie wiarygodności marki oraz opinie klientów.

Recenzje produktów i usług

W naturalny sposób przeszli więc co kwestii recenzji i ich generowania z wykorzystaniem algorytmów i zgodzili się z tym, że takie opinie pojawiają się w dużej ilości. Ciekawostką przytoczoną przez jedną z zaproszonych osób było rozwiązanie, jakie Mozilla wypuściła w tamtym roku – detektor nieprawdziwych opinii – Firefox Review Checker. Jeżeli jednak chodzi o same opinie, to jako osoby opiekujące się biznesami doceniają złe recenzje, ponieważ na ich bazie mogą ulepszać działanie firmy i brak negatywnych opinii może być podejrzany. Wskazali również, aby zwracać uwagę na zdjęcia w recenzjach, bo po nich łatwo można się zorientować czy zostało ono zrobione faktycznie przez osobę, która produkt zakupiła czy to tylko działanie marketingowe, gdy zdjęcia są piękne, ewidentnie zrobione w studio.

Kolejną poruszanym tematem była kwestia social mediów, czy stanowią zagrożenie dla SEO. Wedle zaproszonych specjalistów nie, a raczej są kolejnym sposobem dotarcia do klientów, pokazania im innych materiałów niż te na stronie internetowej i warto tę szansę wykorzystywać. SEO nie istnieje w próżni, jest częścią marketingu, dlatego warto łączyć działania by zwiększać sprzedaż.

CWV oraz crawlowanie

Potem nastąpiła mała zmian tematu, gdyż padły pytania o CWV oraz o robienie skanów dużych sklepów internetowych mających miliony linków. Wniosków było kilka, a pierwszym z nich taki, że crawl wskaże elementy do poprawy a im lepszy Core Web VItals tym więcej podstron Google przeskanuje i tym lepsze doświadczenia mają użytkownicy korzystając ze strony. Ważne też jest zachowanie równowagi pomiędzy funkcjonalnością a dodatkowymi integracjami.

Idąc dalej, skany dużych stron są czasochłonne oraz mocno obciążają urządzenia, stąd też lepszą opcją jest wybranie reprezentatywnej próbki zamiast skanowania całej strony. Bardzo istotna jest precyzja w określeniu tego, po co robi się skan – co się sprawdza i jakiego wyniku się oczekuje. I właśnie na bazie tego, co chce się uzyskać warto wybrać reprezentatywną próbkę podstron. Warto przed włączeniem skanu sprawdzić, ile właściwie jest różnych typów podstron i na podstawie tych liczb już można wywnioskować, że gdzieś jest problem.

Strategie na rozwój

Na koniec planu dyskusyjnego padło natomiast pytanie o strategie, które przekładają się na wzrost biznesów. Wśród wymienianych strategii były: social selling, reklamy płatne czy analiza danych. Ta ostatnia została określona jako istotna, gdyż dobrze wdrożona pozwala uzyskać miarodajne dane i dawać ludziom tego, co potrzebują poprzez personalizację komunikacji. Z kolei modele subskrypcyjne, coraz bardziej popularne, nie sprawdza się w każdej branży, gdyż ludzie lubią mieć wybór. Więc tam, gdzie wybierać nie trzeba np. zapas karmy dla kota rozwiązanie będzie dobre.

W sekcji Q&A uczestnicy webinaru zadali kilka pytań związanych z tematami webinaru. Wśród tych ciekawszych, uczestnicy zgodzili się do tego, że Bing ma potencjał i warto się tam reklamować, warto szukać powodów dlaczego produkt się nie sprzedaje, bo to nie zawsze jest takie oczywiste i AI nie zastąpi bardzo dobrych copywriterów, bo nie ma jeszcze takich możliwości tworzenia tak dobrych, spersonalizować tekstów.

Nagrania z webinarów, które miały do tej pory miejsce, można obejrzeć tutaj: Sitebulb – Webinars

Podsumowanie

Rozmowy ze specjalistami z różnych zakątków świata pozwalają zyskać szerszy obraz i poznać nowe sposoby na prowadzenie działań SEO. Warto więc zapoznać się z dotychczasowymi webinarami Sitebulba i zapisywać się na kolejne.

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry