Robert Niechciał – wywiad przed semKRK #5

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 03.2017

duzy_szablon robert


robert_niechcialRobert Niechciał z  branżą SEO związany jest od 2005 roku. Miłośnik technologii i zastosowania jej na potrzeby SEO . W swojej historii biznesowej między innymi dostarczał do najdalszych zakątków świata sprzęt i rozwiązania dla black hat SEO dzięki czemu wie jak „TO” robi świat. Prowadzi również projekty SEO w bardzo konkurencyjnych branżach (w kraju i za granicą). Absolwent Politechniki Krakowskiej na kierunku Elektrotechnika. Prywatnie miłośnik tenisa ziemnego.

 

 

 

Zapraszamy do lektury wywiadu z prelegentem piątej edycji semKRK.

 

MN: O czym opowiesz na semKRK?

TK: Na semKRK opowiem o tym, co się dzieje w Google od ponad pół roku i jaki ma to globalny wpływ na search.

 

Co Twoim zdaniem było lub będzie największym przełomem w branży SEO w 2017?

Wprost! Przełomem będzie dzień, w którym Google opublikuje przeliczony ranking stron, a tym samym zakończy ostatnio liczne zmiany/poprawki algorytmu. Przedsmak tego mieliśmy mniej więcej między 22 listopada a 2 grudnia. Czy potrzeba nam czegoś więcej ? Myślę że nie!

 

Duży Klient z e-commerce w modelu SaaS czy mały Klient z e-commerce z licencją samodzielną?

Jest to jedynie decyzja biznesowa klienta. Jeśli chce sobie tworzyć szklany sufit Saas’em to spoko z punktu widzenia Seo dla mnie nie ma to znaczenia.

 

Trudna/bardzo trudna branża i spora konkurencja w wynikach wyszukiwania: wolisz rozwijać nową domenę bez historii i linków, czy domenę z przeciętnym/słabszym profilem linkowym i kilkuletnią historią?

Dyplomatycznie… Czy jak rozkręcisz kaloryfer to w pokoju od razu jest ciepło czy trzeba poczekać ? Z tym jest podobnie, a ja lubię jak jest ciepło, więc wybieram opcję numer 2 🙂

 

Linkowanie w dobie Pingwina real-time: które z typów linków będą najbardziej pożądane przez SEOwców?

Te o których się nie mówi głośno i których nie da się masowo kupić :). Im dalej od polskiego SEO bagna tym lepiej. Reszta to maskowanie i zasłona, która nie ma znaczenia.

 

Googlebot analizuje strony widzi i linki i treści. W którą stronę, Twoim zdaniem, pójdzie Google z rozwojem tego narzędzia?

Jeśli chodzi o googlebota, który widzi linki i treść to jedynie w wydajność i ekonomię jego wycieczek po stronach (temat crawl budget). To tylko zbieracz danych, który przekazuje je piętro wyżej do przetwarzania. Pobierz stronę jako Google w GSC i zobacz, co widzi robot, po co mu więcej ?

 

Czym dla Ciebie jest „techniczne SEO”?

Dla mnie techniczne SEO to black hat SEO. Techniczne SEO w ujęciu optymalizacji stron jest dla mnie wydmuszką marketingowo-sprzedażową dla dużych tak samo jak 2-3 lata temu temat seo content marketing. Nie znam przypadku w którym np. migracja z apache na ngnix, wdrożenie cdn’a, wdrożenie memcache itp. spowodowało by bezpośredni wzrost pozycji (nie widoczności). To są tematy, które lansują spece od technicznego seo. Tylko czy to jeszcze jest SEO czy już nie ? Z nazwy może i tak ale chyba tylko z nazwy, bo cała reszta to kompetencje developerów i sys opsów. Dla bardzo dużych zaniedbanych stron pewnie zrobi to robotę dla całej reszty nie.

 

Najczęstsze/najśmieszniejsze/najbardziej tragiczne w skutkach błędy na stronach internetowych. Czy potrafiłbyś wskazać jakieś?

Tak, jasne: http://www.patimex.com 🙂

 

Mówi się niekiedy o swoistym powrocie SWLi do łask SEOwców. Jak odniósłbyś korzystanie z Black Hat SEO obecnie do sytuacji w Google jeszcze parę lat temu?

Black Hat Seo to nie SWL i ordynarny link building Xrumerem, a tak jest błędnie postrzegany – może to i lepiej. Black łączy w sobie wszelkie kompetencje sieciowe, technologiczne, programistyczne i „technicznego seo” 🙂 Black to sposób myślenia, skalowania działań i analizy danych w sposób logiczno/algorytmiczny ,czyli tak jak to widzi Google czyli ciągle maszyna zaprogramowana przez człowieka. Tym się wygrywało parę lat temu, wygrywa obecnie i będzie wygrywało zawsze. Żenujący jest brak podstawowej wiedzy „specjalistów SEO” i „gwiazdeczek SEO” w tym zakresie i myślenie „black hat SEO” = np. SWL 🙂 Uważam że lepiej by operował nas chirurg z kompletną wiedzą i piątką na dyplomie niż taki, który coś słyszał na temat naszej choroby, a na egzaminie ściągał i miał 3 minus. Dobry specjalista SEO to spec od blackhat i lepiej mieć takiego przy sobie w sytuacjach kryzysowych. Strony wykorzystujące mechanizmy black hat SEO stoją na topowych frazach w Polsce i na świecie. Mają się świetnie 🙂

Dziękujemy Robertowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #5

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991