Spadki / wzrosty SEO – KWIECIEŃ 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 05.2019
digital marketing google

Spadki / wzrosty SEO - KWIECIEŃ 2019


Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w kwietniu 2019 – jest kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w kwietniu 2019

Kwiecień 2019 był okresem, gdzie było mniej regularnych przetasowań wyników niż w marcu. Według danych Senuto, bardzo duże zmiany nastąpiły w dniu 28 kwietnia 2019.

 

 

Wiele z tych zmian widoczności jest powiązane z branżą tzw. medyczną – dotyczy to głównie kontynuacji wzrostów po aktualizacji 12 marca.

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

https://pl.pons.com

Portal pl.pons.com odnotował spadek widoczności o ponad 43 procent, przy ilościowym spadku o 45254 słowa kluczowe (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem kwietnia a pierwszym poniedziałkiem maja).

 

 

Możemy tutaj zauważyć ogromny spadek liczby słów kluczowych po 1 kwietnia i spadek cały czas ma miejsce. 

 

lyrics.wikia.com

Widoczność serwisu w TOP10 na początku maja była mniejsza o 32089 fraz (zmniejszyła się o 99,74% w stosunku do początku kwietnia).

 

 

Pierwsze co się nasuwa w tym przypadku, to albo awaria serwisu albo jego zamkniecie. Analiza wykazała, że został on przekierowany na inny adres.

Serwis pojawia się teraz pod adresem lyrics.fandom.com – możemy moment przekierowania serwisu zaznaczyć na wykresie widoczności adresu docelowego.

 

Warto zwrócić uwagę na to, że serwis na którzy ustawiono przekierowanie, uzyskał w ciągu miesiąca dużo lepszą widoczność, niż lyrics.wikia.com jeszcze przed przekierowaniem.

 

plus.google.pl

Widoczność w TOP10 serwisu plus.google.pl spadła o ponad 99% w stosunku do początku kwietnia.

 

 

W pierwszej chwili może się wydawać dziwne, że serwis Google odnotowuje spadki widoczność w ich własnej wyszukiwarce. Jest to spadek uzasadniony i wynika z decyzji biznesowej Google. Postanowili oni zamknąć serwis Google Plus, który przez wielu internautów i specjalistów od marketingu i tak uważany był na nieudany projekt. Obecnie pod domeną plus.google.com znajdziemy komunikat:

 

 

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

zdrowie.radiozet.pl

Serwis zdrowie.radiozet.pl odnotował zmianę widoczności po update algorytmu w marcu 2019. W kwietniu po raz kolejny drastycznie wzrosła widoczność serwisu, co jest kontynuacją oceny serwisu w trakcie aktualizacji marcowej.

 

 

Warto także wspomnieć, iż w kwietniu kilka serwisów grupy Radio Zet zanotowały wzrosty widoczności.

 

 

hellozdrowie.pl

Portal hellozdrowie.pl utrzymuje od początku roku trend wzrostowy widoczności w TOP10.

 

 

W kwietniu portal hellozdrowie.pl zwiększył swoją widoczność w TOP10 o 32763 słowa kluczowe. To wzrost o ponad 28%.

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991