[Trendy] Tesla w Google

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 09.2015

Warto korzystać z danych Google, które są na wyciągniecie ręki. Proste zależności między wyszukiwaniem można przełożyć na trendy i badać na ich podstawie zmiany rynku. Z tą myślą zaczynamy serie prostych analiz, trzymając się zasady, że artykuł musi być zwięzły, prosty i do przyswojenia w maksymalnie trzy minuty.

Dziś na tapecie Tesla, niesamowite zjawisko – elektryczny samochód, który zmienia powoli oblicze motoryzacji i jest jedną z najszybciej rosnących marek motoryzacyjnych. Elon Musk, osoba stojąca za sukcesem marki jest wyszukiwany w Polsce w sierpniu 2015 roku aż 5400 razy, porównywalnie do czołowych kandydatów na urząd prezydenta USA. Zobaczmy jak radzi sobie sama marka na tle innych wybranych marek motoryzacyjnych:

 

pl

Jak widać raczkujemy – mimo, że zainteresowanie jest, to jest jedną z niżej pojawiających się marek. Ale warto zwrócić uwagę na fakt, że o Teslę w Polsce trudno i również z ładowaniem byłby kłopot, szczególnie dla przeciętnego mieszkańca bloku. Co innego w Norwegii, gdzie Tesla króluje w naszym małym rankingu:

 

no

Warto również odnieść się do danych z jednego z większych rynków motoryzacyjnych – Niemiec i tu pozycja Tesli nas pozytywnie zaskoczy:

de

 

Prosta analiza tych danych pokazuje jak szybko marka wgryza się w segment wyszukiwań. Typowo z zainteresowaniem i wyszukiwaniem pojawia się potencjał nabywczy. Nie da się jednoznacznie stwierdzić kiedy sprzedażą modele Tesli zaczną doganiać modele innych marek, ale ogromny potencjał rynku tylko czeka na większą dostępność.

Oczywiście analizy są dosyć pobieżne, planer nie bada odmian słów ani długiego ogona – już prosta analiza łącząca dane z Google Sugestera pokazuje, że można spodziewać się sporego długiego ogona słów mniej lub bardziej związanych z marką:

Słowo kluczowe/ średnia ilość zapytań miesięcznie

tesla s8100
tesla motors4400
tesla model s3600
tesla p85d2400
tesla s cena1900
tesla car880
tesla cena880
tesla s p85d880
tesla roadster720
tesla model s cena720
tesla model x720
tesla 21590
tesla polska590
tesla x480
tesla model 3480
tesla auto480
tesla coil390
tesla model s p85d390
thessla green320
teslagrad320
tesla powerwall320
tesla d260
tesla wiki260
tesla w polsce260
teslaboards260
tesla insane mode170
tesla wynalazki170
tesla stock170
tesla motors cena170
tesla supercharger170
tesla recycling170
tesla sidewinder170
tesla battery170
tesla effect140
tesla company140

Na koniec jeszcze dwa wykresy: Google Trends dla Tesla dla całego świata oraz porównanie danych dla USA.


tesla

2

Niestety – oficjalna strona podająca lokalizacje firmy dosyć mocno omija nasz kraj, a szkoda:

Obrazek13

 

 

W ramach ciekawostek dodam, że wczoraj został zaprezentowany Tesla Model X – zapraszam do oglądania prezentacji, pod wrażeniem której znacznie przyspieszyłem publikację tego krótkiego wpisu. Ach, te drzwi!!!

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991