Zakładanie strony na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2014
 

Zakładanie strony na Facebooku powinno przebiegać według kilku zasad. Regulamin Facebooka określa normy, których należy przestrzegać, tworząc konto firmowe. Marki mogą funkcjonować w specjalnie przygotowanej i dookreślonej przestrzeni – na profilach firmowych, nazywanych również fanpage’ami. Do stworzenia fanpage’a potrzebny jest profil prywatny przypisany do konkretnej, fizycznej osoby. Warto zaznaczyć, że zakładanie firmie profilu prywatnego to bardzo częsta praktyka, która jest całkowicie sprzeczna z regulaminem Facebooka.

Tworzenie stron na Facebooku jest funkcją przeznaczoną specjalnie dla firm, dlatego profil prywatny, w którym zamiast prawdziwego imienia i nazwiska podaliśmy nazwę marki, może zostać zablokowany. Dlaczego? Profil prywatny należący do firmy jest równocześnie kontem fikcyjnym. A jak powszechnie wiadomo, duża liczba kont fikcyjnych w serwisie to równocześnie woda na młyn przeciwników Facebooka. Dlatego Mark Zuckerberg bardzo pilnuje, aby konkurenci mieli takich kontrargumentów jak najmniej. Profil firmowy na Facebooku zarządzany fikcyjnym kontem prywatnym również może zostać usunięty.

Prawidłowy proces zakładania fanpage’a zaczyna się od utworzenia profilu prywatnego. Dopiero w ramach tego profilu możemy utworzyć Facebook dla firmy. Poprawnie założona strona firmy na Facebooku umożliwia nam dodawanie innych osób, które będą zarządzać profilem oraz określanie ich funkcji, np. Menedżera, Reklamodawcy czy Twórcy Treści. Dzięki temu systemowi możliwe jest zarządzanie kontami na Facebooku zarówno przez pracowników agencji interaktywnej, jak i marketingowców pracujących w firmie klienta.

Co zrobić, jeżeli założyliśmy już profil prywatny z danymi firmy i w dodatku mamy na nim grono „znajomych”? Facebook pozostawia furtkę, dzięki której nie musimy tracić „znajomych” firmy, czyli potencjalnych fanów. Serwis umożliwia przekształcenie profilu prywatnego w Facebook firmowy. Tworzenie fanpage zaczynamy od przejścia do podstrony umożliwiającej migrację danych z profilu prywatnego do strony firmowej (dostępny tutaj). Prowadzenie konta na Facebooku będzie od teraz dużo łatwiejsze, choćby z tego względu, że profil prywatny ma ograniczenie do 5 ooo znajomych. Poprawne zakładanie fanpage daje wiele możliwości dalszego rozwoju.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry