Zmiany w budżecie AdWords – nowe limity dzienne

Justyna Bolisęga
Justyna Bolisęga
Archiwum 10.2017
budżet adwords

Zmiany w budżecie AdWords


Nowe limity dzienne

Google postanowiło wprowadzić ciekawą zmianę i to tuż przed rozpoczęciem okresu świątecznego, który charakteryzuje się właśnie tym, że budżety dzienne są naprawdę dzienne i często zmieniane im bliżej tego magicznego okresu jesteśmy.

 

Google dba o Twoje cele

Od 4 października 2017 r. wydatki kampanii będą mogły wynosić 200% średniego budżetu dziennego, aby kampania funkcjonowała jeszcze bardziej efektywnie. Co to w teorii oznacza? Do tej pory limit dzienny mógł być przekroczony tylko o 20%, nie o 100%, więc Google zadba o Twoją kampanię 5 razy lepiej! Oznacza to dokładnie to, co wcześniej, ale bardziej – w dni z dużą ilością ruchu płacisz dwa razy więcej (już nie o 20% więcej), ale za to zostaje to wyrównane w dni, w które wydatki będą niższe od budżetu dziennego. Łącznie opłaty nie przekroczą miesięcznego limitu obciążeń: kwoty równej średniej liczbie dni w miesiącu: 30,4  pomnożonej przez budżet dzienny.

 

Sam określaj własne limity

Przejdźmy do mięska. Co się stanie jeśli zmieniamy dzienny budżet w kampanii w przeciągu okresu rozliczeniowego? Oczywiście, dalej możemy mieć wydawany podwójny budżet dzienny a ograniczenie limitu miesięcznego ciągle obowiązuje. Tylko, że jeśli zmiany takie występują często (np. kilka razy dziennie), to limit miesięczny jest trochę nieprzewidywalny.

W zależności od tego jak często modyfikujemy budżet, system obliczania limitu bierze pod uwagę coraz więcej zmiennych. Schemat działania jest taki, że przy każdej zmianie, limit przeliczany jest od nowa z uwzględnieniem pozostałych w miesiącu dni, poniesionych do tej pory wydatków, kwoty nowego budżetu, częstotliwości przekraczania dziennego budżetu w obecnym okresie rozliczeniowym. Natomiast, jeśli zmieniamy budżet kilka razy na dobę, to wydatki będą dodatkowo uzależnione od najwyższego z danego dnia. Do tego dochodzą jeszcze drobiazgi w stylu zmiany trybu wyświetlania reklam. W skrócie – im więcej zmian, tym większa niespodzianka na koniec miesiąca.

Jak sprytnie z tego wybrnąć? Chyba najlepszym sposobem jest dokładne zaplanowanie miesięcznych wydatków i nie zmienianie budżetów w ciągu danego okresu rozliczeniowego, czyli w przeciągu  całego miesiąca kalendarzowego. Wtedy nie trzeba pilnować, czy gorący okres przedświąteczny wyczerpie budżet dwukrotnie szybciej niż było to planowane.

Justyna Bolisęga
Specjalista SEM. Posiadam certyfikaty Google AdWords i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuję się prowadzeniem kampanii AdWords.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991