Chmura Google: Modernizing IT in a Cloud-First World

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
8 października 2018

Modernizing IT


in a Cloud-First World

Modernizing IT in a Cloud-First World to nazwa tegorocznej konferencji Google, przeprowadzonej on-line z dużym rozmachem, która zainspirowała nas do odświeżenia swojej wiedzy o tej technologii, szczególnie, że tematyka chmury była poruszana również na tegorocznym Think with Google.

Chmura Google to potężny zestaw narzędzi i produktów, dostępny również w wersji darmowej, które mogą zostać wykorzystane do szerokiej gamy zastosowań. Technologia rozwija się w zawrotnym tempie – w tym momencie Cloud AI posiada kilka otwartych/zamkniętych programów BETA czy ALPHA. Z punktu widzenia technologii wspierających działania SEM śledzimy rozwój Google Cloud pod kątem analiz dużych zestawów danych takich jak przepływ linków oraz bazy słów kluczowych czy nawet analizy zachowań użytkowników na stronach klientów. Najlepszym przykładem zastosowania jest Google BigQuery, hurtownia danych, gdzie możemy eksportowac surowe dane z Google Analytics, DoubleClick Managera czy po prostu AdWords/YouTube w celu ich dalszej analizy. Warto dodać, że najprostszym sposobem prezentowania danych klientowi końcowemu może okazać się po prostu Data Studio, dla którego BigQuery będzie źródłem danych/bazą.

W zakresie SEO Big Query nadaje się doskonale wszędzie tam, gdzie zawodzi … excel 😉 Analiza logów dużych serwisów, surowe dane crawlerów czy po prostu duże ilości linków mogą być znacznie szybciej analizowane bez obawy o nasze możliwości sprzętowe. Systemy analizujące pozycje również mogą wykorzystać ten system do przechowywania pozornie niepotrzebnych dużych ilości danych historycznych. Wiemy, że skanowanie dynamiki zmian dla słów kluczowych może prowadzić do ciekawych wniosków, a domeny które już nie pojawiają się na konkretne trudne słowa kluczowe mogą stanowić cenniejszą zdobycz dla osób znających ich przeszłą wartość. W zeszłym roku na blogu Adapt pokazano ciekawe rozwiązanie ratujące znikające dane z Google Search Console przez migracje ich do Big Query. Możliwości są zdecydowanie szerokie.

Jeśli zastanawiasz się jak zacząć to gotowe rozwiązania ułatwią Ci to zadanie, jednym z nich jest SEO Panel by Bitnami. Rozwiązanie zdecydowanie wymaga wiedzy programistycznej, choć opisy instalacji pozwolą je uruchomić początkującym adeptom. W efekcie otrzymujemy zestaw narzędzi SEO do monitorowania wielu domen używając zasobów Google w dosyć niskim koszcie.

Zagadnienia dotyczące Google Cloud są dosyć ważną ścieżką rozwoju w IT, w połowie marca w Waraszawie odbyła się też druga polska edycja CloudOnBoard, największego wydarzenia deweloperskiego Google związanego z technologią danych w chmurze, gdzie podczas darmowego całodziennego szkolenia można było poznać lepiej zagadnienia takie jak Compute Engine, Kubernetes, App Engine, Big Query, Data Flow, Pub Sub czy uczenie maszynowe.  Również w marcu uczestniczyliśmy w konferencji on-line dotyczącej rozwiązań z zakresu Chmury Google (Google Cloud) poszerzając wiedzę naszego działu technicznego i szukając inspiracji do wykorzystania nowych narzędzi Google. Jeśli interesuje Cię więcej tego typu aspektów koniecznie odwiedź newsletter Google Cloud lub porozmawiaj z nami jak w Twoim projekcie możemy wykorzystać Google Cloud.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991