Skąd wziął się niebieski melonik na semKRK #11?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
5 maja 2019
bluewinston-semkrk-1024x1024

semKRK #11


– wywiad z BlueWinston

Firma BlueWinston pojawiła się niedawno na polskim rynku, do tej pory prowadzili działalność na rynku międzynarodowym. semKRK #11 było jednym z pierwszych wydarzeń na naszym rynku, podczas którego specjaliści mogli odwiedzić stoisko BlueWinston i lepiej poznać narzędzie, które umożliwia automatyzację reklam produktowych w ramach kampanii Google Ads.

Dlaczego zdecydowaliście się na wprowadzenie Waszego narzędzia do Polski? Gdzie jeszcze działacie?

Od kiedy działamy jako narzędzie online w modelu SaaS, który w żaden sposób nie jest ograniczony terytorialnie, mamy klientów z całego świata. Zasadniczo nasze narzędzie może być używane wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość korzystania z Google Ads.

Zdecydowaliśmy się wejść na polski rynek około pół roku temu, kiedy nadarzyła się okazja rozpoczęcia współpracy z uprzednią spółką Google’a. Bezpośrednio w Warszawie stworzyliśmy zespół sprzedaży, który ma kontakty z agencjami w całej Polsce.

Czym jest Blue Winston?

BlueWinston to zautomatyzowane narzędzie do tworzenia reklam produktów w wyszukiwarce Google. Dzięki temu narzędziu sklep internetowy lub agencja zarządzająca kampaniami dla e-commerce online, może tworzyć bardzo proste i skuteczne reklamy w setkach, tysiącach lub dziesiątkach tysięcy produktów w ciągu zaledwie kilku minut.

Co dla specjalisty SEM oznacza korzystanie z Waszego narzędzia? Jak może ułatwić jego pracę?

Główną korzyścią jest to, że specjalista SEM nie musi tworzyć setek lub tysięcy reklam i zarządzać nimi bez żadnego wsparcia. Najważniejsze zalety i powody, dla których warto przetestować i skorzystać z BlueWinston.com, można znaleźć w naszym artykule. Z pewnością warto wspomnieć o oszczędności czasu i obniżeniu kosztów, a także synchronizacji reklam co 6 godzin, dzięki czemu specjalista SEM może poświęcić znacznie więcej czasu na inne działania lub pozyskiwanie nowych klientów.

Które funkcje Blue Winston są najciekawsze i na co przede wszystkim powinni zwrócić uwagę specjaliści, którzy dopiero zapoznają się z narzędziem?

Przede wszystkim, możliwość łatwego tworzenia długiego ogona słów kluczowych. Specjalista nie musi mieć żadnego doświadczenia w tworzeniu wyrażeń regularnych czy programowaniu, co jest często spotykane w przypadku produktów konkurencyjnych. Uruchomiliśmy unikalny rodzaj kampanii, który nie występował w ofertach konkurencyjnych, a który jest przeznaczony do zautomatyzowanego wykrywania i tworzenia reklam grup produktowych. Takie kampanie pozwalają zdobyć użytkownikom BlueWinston do 50% więcej konwersji i transakcji. Funkcjonalności, które wyróżniają BlueWinston jest naprawdę mnóstwo, natomiast warto wspomnieć tutaj o tym, że cena narzędzia jest korzystna i osiągalna dla małych i średnich sklepów internetowych, dzięki czemu również mniejsze biznesy mogą korzystać z automatyzacji produktów i reklam w wyszukiwarce Google.

Jak działa proces automatyzacji? Czy jest to bardziej efektywne od ręcznej optymalizacji?

BlueWinston jest bardziej wydajny w procesie tworzenia reklam produktowych, niż ich manualne przygotowanie. Pierwszym krokiem w tworzeniu kampanii jest pozyskanie danych produktów w formie XML z feedu produktowego e-sklepu. W kolejnych krokach, użytkownik wybiera system tworzenia słów kluczowych i szablony reklam tekstowych, które będą użyte dla wszystkich produktów w danej kampanii produktowej.

Skąd wziął się pomysł na to, żeby niebieskie meloniki były Waszym znakiem rozpoznawczym?
Nasze narzędzie ma być pomocną dłonią wyciągniętą do specjalistów PPC, czymś w rodzaju inteligentnego i odpowiedzialnego kolegi, którego wyróżnia duże doświadczenie. Dlatego chcieliśmy spersonalizować nasze narzędzie i nadać mu odpowiednią nazwę. Wiedzieliśmy, że nazwa musi być dobrze znana i charakterystyczna dzięki dodatkowym elementom, które będą nierozerwalnie kojarzyły się z narzędziem, podobnie jak kapelusz detektywa Sherlocka Holmesa. Zdecydowaliśmy się więc na nazwę Winston (od Winstona Churchilla) i jego tradycyjny melonik. Całość została uzupełniona kolorem niebieskim (stąd też nazwa: Blue), który stał się także elementem tożsamości naszej firmy oraz był kolorem wyróżniającym Google.

Więcej informacji o narzędziu znajdziecie tutaj.

Justyna Mądro
Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991