Częstotliwość i czas wyświetlania reklam w Google Ads

Częstotliwość i czas wyświetlania reklam w Google Ads

Częstotliwość i czas wyświetlania
reklam w Google Ads

Częstotliwość wyświetlania reklam Google Ads to nic innego jak minimalna liczba wyświetleń reklamy unikalnemu użytkownikowi w określonym przedziale czasu. Oznacza to, że sam decydujesz, jak często Twoje reklamy mają się wyświetlać temu samemu użytkownikowi. Aby ograniczyć liczbę wyświetleń reklamy displayowej lub reklamy wideo temu samemu użytkownikowi, możemy ustawić limit wyświetleń reklamy. 

 

Możesz zarządzać częstotliwością wyświetlania reklam na poziomie reklamy, grupy reklam lub całej kampanii. Możesz także zdecydować o ilości reklam na unikalnego użytkownika pod kątem dnia, tygodnia lub miesiąca. Przykładowo z danej kampanii reklama ma się wyświetlić od 3-6 razy na dzień unikalnemu użytkownikowi.

 

 

W inteligentnych kampaniach display nie ma opcji zarządzania częstotliwością wyświetlania reklam. W tego typu kampaniach algorytmy same decydują, z jaką częstotliwością reklama jest wyświetlana – tak, aby przynosiła najlepsze wyniki. Nie mamy również wpływu na harmonogram wyświetlania reklam. 

 

Częstotliwość reklam – co na nią wpływa?

Czynniki, które mają wpływ na częstotliwość wyświetlania się Twojej reklamy to m. in:

  • budżet, jaki przeznaczamy na działania reklamowe,
  • opcje wyświetlania reklam,
  • harmonogram.

 

Opcje wyświetlania reklam

Opcje wyświetlania reklam decydują o tym, jak szybko Google ma wykorzystać budżet reklamowy w poszczególnych dniach tygodnia. Obecnie jedyną dostępną opcją na koncie Google Ads jest standardowe wyświetlanie reklam. Pozwala ona na równomierne wyświetlanie reklam przez cały dzień. Oznacza to, że budżet nie wyczerpie się przykładowo już rano, co spowodowałoby, że reklama nie wyświetli się do końca dnia. 

20 kwietnia 2020 Google wyłączył opcję  przyspieszone wyświetlanie reklam w tej opcji reklamy wyświetlały się tak często, jak to możliwe, aż do wyczerpania budżetu.

 

Harmonogram wyświetlania reklam

Domyślnie kampanie Google Ads mają ustawienie „Wyświetlaj reklamy codziennie i o każdej porze”. Harmonogram wyświetlania reklam umożliwia wyświetlanie reklam tylko w określone dni lub w konkretnych godzinach w ciągu dnia. Takie ustawienie spowoduje, że więcej osób zobaczy twoją reklamę w dogodnym dla Ciebie czasie. Przykładowo – możesz ustawić harmonogram wyświetlania reklam, w określonym przedziale czasu. Jeśli Twoja firma jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-17:00 i tylko w tym czasie działa infolinia dla Klientów – będzie to idealny moment na ustawienie harmonogramu wyświetlania reklamy.

 

 

Należy pamiętać jednak, że nie zawsze jest możliwość skorzystania z tej opcji. Harmonogram wyświetlania reklam nie jest kompatybilny z inteligentnymi kampaniami produktowymi. Co to oznacza? Jeśli korzystasz z inteligentnych kampanii produktowych – nie będziesz mógł ustawić harmonogramu wyświetlania reklam. Inteligentne kampanie produktowe oparte są na machine learning. Algorytmy Google same zdecydują (w które dni tygodnia lub o której porze dnia) reklama jest najefektywniejsza i odpowiednio dostosują stawki. Każda ingerencja w pracę algorytmów mogłaby obniżyć ich skuteczność.  

 

Podsumowanie 

Zanim rozpoczniesz działania optymalizacyjne w kampanii Google Ads pod kątem częstotliwości wyświetlania reklam, sprawdź, czy kampania zebrała dostatecznie dużo danych do analizy. Zbyt mała próbka danych może prowadzić do błędnej oceny a w konsekwencji do spodku wyników kampanii. Warto również sprawdzić, czy nie ma lepszego sposobu poprawienia efektywności kampanii. Jeśli nie czujesz się “jak ryba w wodzie” w optymalizacji działań reklamowych możesz skorzystać z opcji inteligentnych kampanii. 

Systemy samouczące się Google uwzględniają sygnały, które pozwalają na dopasowanie stawek oraz częstotliwości wyświetlania się reklamy do zachowań danego użytkownika- przykładowo do typu urządzenia, z którego korzysta, czy pory dnia. 

Każda decyzja, którą podejmiesz powinna być oparta na dużej ilości danych. Skuteczna kampania to ta, która przynosi wymierne efekty i zyski. 

Sekcja tło

Jesteśmy specjalistami od Google Ads

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w 2016  roku.

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Justyna Szymala
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Lubi testować nowości oraz prace z kampaniami e-commerce. Na co dzień zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych oraz audytowaniem kont Google Ads. Z zamiłowania pasjonatka fotografii.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Przewiń do góry