Częstotliwość i czas wyświetlania reklam w Google AdWords

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 08.2016

duzy_szablon v5 czas

To w jaki sposób wyświetlane są twoje reklamy zależne jest od kliku czynników m. in. od budżetu, opcji wyświetlania reklam, czy harmonogramu. Czasem więc twoje reklamy nie będą widoczne, albo użytkownicy będą je widzieli tylko w określonych porach dnia. Jak więc ustawić reklamę, żeby była jak najskuteczniejsza dla ciebie?

Opcje wyświetlania reklam

To ustawienie decyduje o tym jak szybko będzie wydawany twój budżet na wyświetlanie reklam. Dla przykładu: czy chcesz, żeby twoje reklamy wyświetlały się na każde zapytanie, aż do wyczerpania budżetu dziennego, czy może wolisz, aby wyświetlały się równomiernie przez cały dzień? Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy. To od rodzaju kampanii, budżetu, konkurencji, zachowań użytkowników powinna zależeć metoda wyświetlania.

Standardowe wyświetlanie reklam, które jest opcją domyślną w ustawieniach kampanii spowoduje, że twoje reklamy będą wyświetlane równomiernie w ciągu dnia. Dzień dla Google zaczyna się o godzinie 00:00, a kończy o 23:59. To ustawienie polecam zastosować, jeśli dopiero rozpoczynasz kampanię i nie masz danych na temat tego, w jakich porach dnia klienci szukają np. produktów, które sprzedajesz. Być może okaże się, że rano nie interesują ich zakupy i wolą je oni robić wieczorem.

Opcja przyśpieszonego wyświetlania reklam spowoduje, że reklamy będą wyświetlane, jak najczęściej do całkowitego wyczerpania dziennego budżetu. Dla przykładu, jeśli ustawisz taki sposób wyświetlania reklam przy niskim budżecie dziennym, twoje reklamy będą pojawiały się na każde zapytanie użytkownika, ale już po paru godzinach znikną z wyników wyszukiwarki.

Harmonogram wyświetlania reklam

Wydaje się, że ustawienie standardowego wyświetlania reklam to idealne rozwiązanie. Czy jest tak w rzeczywistości? Oczywiście, że nie. Świat byłby wtedy zbyt prosty.

Przypuśćmy, że twoja kampania działa już od jakiegoś czasu. Masz dostatecznie dużo danych, żeby ją optymalizować i zauważasz, że twoja kampania jest najskuteczniejsza od godziny 12:00 do 15:00, a na najmniej od 22:00 do 2:00. Co z tym fantem zrobić?

W tym wypadu najlepszym rozwiązaniem jest wyłączenie godzin od 22:00 do 2:00 i ustawienie przyśpieszonego wyświetlania reklam w pozostałym czasie. Jeśli jednak nie dysponujesz wystarczającym budżetem w pozostałym czasie powinieneś ustawić standardowe wyświetlanie reklam. Dzięki temu od godziny 12:00 do 15:00 twoje reklamy będą się wyświetlały częściej na zapytanie użytkowników, a ty zyskasz nowych klientów. Takie ustawienie spowoduje, że więcej osób zobaczy twoją reklamę w korzystnym dla ciebie czasie.

Podsumowując to, co czasem wydaje się słuszne dla kampanii nie zawsze takie jest. Każda decyzja jaką podejmiesz powinna być oparta na danych i doświadczeniu. W innym wypadku może okazać się, że nieskutecznie prowadzisz kampanie i wydajesz pieniądze. Skuteczna kampania to przecież ta, która przynosi zyski.

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991