Digital Marketing, czyli marketing cyfrowy – co o nim wiesz?

 
Digital Marketing, czyli marketing cyfrowy – co o nim wiesz?

Digital Marketing, czyli marketing cyfrowy
sprawdź, co o nim wiesz?

Marketing cyfrowy, zwany też digital marketingiem to nowoczesna alternatywa pozyskiwania klientów. Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci. Także i użytkownicy chętniej niż kiedykolwiek wcześniej poszukują w wirtualnym świecie konkretnych produktów i usług. Internet już jakiś czas temu przestał być wyłącznie źródłem rozrywki, a stał się obszarem, w którym konsumenci zaspokajają swoje potrzeby. Online marketing ma w sobie ogromny potencjał reklamowy, który tylko czeka na to, abyś go wykorzystał. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest internet marketing, jak wykorzystać media społecznościowe do poszerzenia bazy klientów oraz jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie nowoczesnych strategii promocyjnych. Zgłaszasz gotowość podróży przez świat, w którym wyszukiwarka zastępuje wyprawy do sklepu? Zapnij pasy i przygotuj się na duży zastrzyk wiedzy!

Digital marketing – co to takiego?

Prowadzenie własnej firmy wymaga aktywności w różnych obszarach. Doba ma zaledwie 24 godziny, a Ty w tym czasie musisz skupić się na wielu aspektach składających się na rozwój Twojej działalności. Nic więc dziwnego, że aktywnie szukasz optymalnych sposobów na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami. Jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz podążać za rozwojem technologicznym. Tradycyjne działania marketingowe mogą okazać się niewystarczające w świecie, który coraz wyraźniej pokazuje swoje wirtualne oblicze. To właśnie digital marketing pozwoli Ci szybko, sprawnie, efektywnie, a przy tym stosunkowo niskim kosztem dotrzeć do tych klientów, którzy w sieci poszukują określonych towarów i usług.

Marketing cyfrowy pozwala wykorzystać różne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Prócz formatów takich jak content marketing, media społecznościowe, Google Ads (dawniej Google AdWords) czy pozycjonowanie stron, zaangażować możesz również kampanie SMS. Każdy kanał spośród wyżej wymienionych da Ci nieco inne możliwości, jednak łączy je jedno – wysoka konwersja, mierzalność efektów, personalizacja przekazu reklamowego, optymalizacja działań marketingowych, a także pełna kontrola nad wydatkami. To tylko niektóre korzyści, jakie czekają na każdego, kto zdecyduje się zainwestować w nowoczesny marketing internetowy.

Sekcja tło

Szukasz specjalistów od Digital marketingu?

 

Jakie zalety ma digital marketing?

Jeżeli nie chcesz, aby konkurencja w swoich działaniach promocyjnych wyprzedziła Cię o kilka długości, to najwyższa pora usprawnić firmowy marketing. Możliwości działania masz sporo – dostosuj je do profilu klientów, a sam przekonasz się, ile możesz zyskać na takich działaniach.

  • Szeroki zasięg – włączając marketing digital do swojej strategii promocyjnej, otworzysz się na konsumentów podążających za nowoczesnymi trendami. Sprawdź, ilu użytkowników w skali miesiąca odwiedza Twoją stronę internetową, wykorzystując kanał mobilny. Jaki procent ruchu stanowią klienci trafiający do Ciebie za pośrednictwem mediów społecznościowych? Ilu nowych klientów daje Ci wyszukiwarka? Taka analiza pozwoli dopasować działania SEM do Twoich potrzeb i profilu użytkowników. Niezależnie od tego, jaka jest branża, w której działasz – zasięg oferowanych przez Ciebie produktów i usług dzięki marketingowi cyfrowemu znacznie się zwiększy!
  • Mierzalność efektów – sam zapewne przyznasz, że działanie na oślep to nie najlepsza ścieżka działania w biznesie. Marketing w tradycyjnej formie to często inwestycja, o której efektach niewiele można powiedzieć. Digital marketing ma tę zaletę, że w jego przypadku, efekty są łatwo mierzalne. Rozbudowane narzędzia analityczne pozwolą Ci dokładnie określić, z których kampanii konwersja jest największa i to niezależnie od tego, czy celem działań marketingowych jest zwiększenie zasięgu, czy przekonanie konsumentów do zakupu konkretnych produktów lub usług.
  • Personalizacja przekazu reklamowego – twórz reklamy pod konkretnego użytkownika. Dzięki marketingowi cyfrowemu targetowanie odbiorców jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Kampania reklamowa pozwala tworzyć różne wersje reklam, każdej z nich przypisywać inne stawki. Pozwoli to użytkownikom sprawnie wyszukiwać interesujące ich produkty i usługi. Porównuj efekty, a szybko dojdziesz do tego, który z kanałów w Twoim przypadku sprawdzi się najlepiej.
  • Optymalizacja kosztów – tradycyjne formy marketingu generowały spore koszty. Zgodzisz się z tym, że reklama w prasie czy w telewizji, to wydatek, który często był poza zasięgiem Twoich możliwości. Digital marketing otwiera przed Tobą szerokie pole działania. Co istotne, aby uruchomić kampanię w sieci, wystarczy niewielki budżet. W niektórych przypadkach możesz pozyskiwać klientów, inwestując wyłącznie czas (np. optymalizując treści na firmowej stronie internetowej czy tworząc kampanię mailingową).

 

Digital marketing – złów klientów w sieci!

Chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w marketingu cyfrowym? Włóż trochę wysiłku w stworzenie indywidualnej, maksymalnie dopracowanej strategii rozwoju. Skup się jednak tylko na tych kanałach, które mają szansę przynieść Ci jak największy zysk. Wybór jest duży – poniżej kilka propozycji.

  • Social media – to prawdziwa kopalnia nowych klientów. Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych możesz wykorzystać zarówno do pozyskiwania odbiorców towarów lub usług, jak i do budowania relacji z obecnymi klientami. Otwórz się na nowe możliwości i pozwól, aby odbiorca był bliżej Twojej marki. Konto w takich serwisach jak Facebook czy Instagram to świetny pomysł na promocję działalności w sieci. Jeżeli nie masz ani głowy, ani czasu do aktywnego prowadzenia kont w mediach społecznościowych, zleć takie działania doświadczonej agencji.
  • Content marketing – poprzez optymalizację treści prezentowanych na firmowej stronie internetowej nie tylko zaciekawisz potencjalnych klientów wartościowym przekazem, lecz również podniesiesz pozycję witryny w oczach robotów wyszukiwarki. Jakość prezentowanego contentu to istotny element, dzięki któremu będziesz mieć szansę, aby wyprzedzić konkurencję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
  • SEO – skoro już mowa o rankingu wyszukiwarki, trzeba słów kilka wspomnieć na temat optymalizacji strony www. Zleć audyt SEO – jego wyniki pozwolą Ci zobaczyć, jak wiele pracy jeszcze musisz włożyć w to, aby Twoja witryna internetowa była przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla botów skanujących jej zawartość.
  • Kampanie linków sponsorowanych – to sposób na dotarcie do nowych klientów w sytuacji, gdy Twoja strona znajduje się w szarym ogonie organicznych wyników wyszukiwania. Google Ads możesz wykorzystać do tego, aby przeskoczyć konkurencję. Reklamy możesz włączać w dowolnym momencie, a jednym z największych plusów takiego rozwiązania jest możliwość dopasowania treści reklamowych do konkretnych odbiorców. Dodatkowo – masz pełną kontrolę nad budżetem.
  • E-mail marketing – gdy już zbudujesz bazę klientów, nie daj im o sobie zapomnieć! Regularny mailing to świetny sposób na prezentowanie bieżącej oferty, aktualnych promocji czy informacji dotyczących bieżącej działalności Twojej firmy.

Kompleksowe działania marketingowe uwzględniające popularne kanały cyfrowe przyczynią się do zwiększenia zasięgu Twojej działalności. Dzięki nim poszerzysz także bazę klientów, a co najważniejsze – stale będziesz mieć kontrolę nad wydatkami!

Sekcja tło

Nie wiesz jakie kanały marketingu będą skuteczne?

Która forma digital marketingu jest najbardziej skuteczna?

Nie da się niestety, określić jednego skutecznego sposobu na odniesienie sukcesu. Gdyby to było możliwe, ktoś zapewne już by to wykorzystał, sprzedając patenty za grube pieniądze. Jak zatem dowiedzieć się, który z kanałów pozyskiwania nowych klientów i promowania działalności w sieci będzie najbardziej efektywny? Planowanie kompletnej strategii marketingowej zacznij od określenia tego, kim są Twoi klienci, jakie mają potrzeby i przyzwyczajenia. Doprecyzowanie grup odbiorców ułatwi Ci podjęcie decyzji w zakresie działań promocyjnych.

A co ponadto? Testuj! Uruchom kampanię Facebook Ads, kampanię na YouTube, nakieruj działania marketingowe na Google AdWords, dopracuj content i wykorzystaj wszelkie dostępne sposoby na pozyskanie potencjalnego klienta. Pamiętaj, że marketing cyfrowy pozwala precyzyjnie kierować budżetem, a narzędzia analityczne (np. Google Analytics) umożliwią Ci bieżącą kontrolę nad tym, jak kształtuje się konwersja!

Zespół Content Marketingu
Ten artykuł jest wynikiem prac naszego zespołu content marketingowego, może mieć wielu autorów i źródeł. Jeśli widzisz w nim błąd, napisz do nas, chętnie wyjaśnimy a faktyczne namierzone błędy merytoryczne doceniamy niespodzianką. Jesteśmy autorami sukcesów wielu blogów firmowych naszych Klientów. Wiemy jak pisać aby osiągać wysokie pozycje oraz czego szukają Twoi odbiorcy, aby zapewnić Ci ruch na stronie. Szukasz copywriterów dla swojej, nawet nietypowej, branży? Pomożemy!

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry