Dostępy do kont Google

Dostępy do kont Google

Zwróć uwagę
na bezpieczeństwo danych

Rozpoczynając współpracę z agencją musimy nadać jej dostępy do różnych kont. W większości przypadków dotyczy to:

Pracując z wieloma klientami spotykamy się z tym, że przyznanie dostępów nie stanowi problemu. Natomiast kiedy już zajrzymy w ustawienia i zobaczymy listę adresów, które mają do nich dostęp to są to nawet osoby, z którymi firmy współpracowały kilka lat wcześniej. Często właściciele firm czy menadżerowie marketingu nie zdają sobie sprawy, jakim zagrożeniem jest pozostawianie dostępu osobom, z którymi zakończyli współpracę.

 

Poniżej kilka argumentów:

  1. Tam są dane Twojej firmy, które mogą zostać wykorzystane przez osoby trzecie do prowadzenia działań marketingowych konkurencji.
  2. Kampanie w Google Ads można eksportować na inne konta reklamowe i wykorzystać je do wzmocnienia kampanii konkurencyjnej firmy.
  3. Dla agencji prowadzącej Google Ads czy pozycjonowanie klienta jest to zagrożenie know-how (za które płacisz, czyli ktoś za darmo dostaje).
  4. Uprawnienia do zmian mogą mieć starzy pracownicy, którzy chcąc zaszkodzić firmie będą zmieniać ustawienia na kontach.
  5. Wiedza o stawkach i wysokich wynikach jakości ułatwia prace – dlatego osobie z doświadczeniem w danej branży łatwiej zrobić kampanie, a osobie która prowadzi dwie takie same konkurencyjne kampanie trudno robić to uczciwie dla obu stron i może skopiować Twoje rozwiązania.

Dlaczego kontrolowanie dostępów jest ważne

 

Pozostaje więc pytanie: Jak zabezpieczyć się przed niechcianymi dostępami do kont? Poniżej podajemy kilka rad:

Zabezpieczenie dostępów do konta

Marta Koziarz (Pilacińska)
Head of SEM. Zajmuje się zarządzaniem działem SEM. Postara się odpowiedzieć na każde pytanie z dziedziny marketingu. Analityka to jej pasja. Google Ads, Analytics i Tag Manager nie mają przed nią tajemnic.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry