Kierowanie na lokalizację w AdWords

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 09.2016

duzy_szablon v5 kierowanie na lokazliację

Prowadzisz lokalną firmę i zależy ci, żeby klienci trafiali wprost do twojego sklepu? Jednocześnie chcesz, żeby Twoja reklama była tania i skuteczna. Warto w tym wypadku zastosować kierowanie na lokalizację.

Czym jest kierowanie na lokalizację?

Kierowanie na lokalizację to jedna z opcji ustawienia kampanii reklamowej, która uwzględnia lub wyklucza daną lokalizację geograficzną. Opcja ta pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które znajdują się w wybranej przez ciebie lokalizacji, szukają miejsca w wybranej przez ciebie lokalizacji, ale fizycznie się tam nie znajdują.

Opcja ta jest niezwykle użyteczna dla miejsc, które prowadzą wyłącznie sprzedaż lub działalność usługową ograniczoną do danego miejsca, a nie mają np. opcji wysyłki, czy dojazdu do klienta. Dodatkowo opcja ta pozwala zaoszczędzić na reklamach i zmniejszyć współczynnik odrzuceń, ponieważ reklamy nie będą się wyświetlały osobą, które nie są wstanie dotrzeć do danego miejsca zakupowego.

Świat taki szeroki – lokalizacja czyli co?

Masz trzy możliwości ograniczenia lokalizacji: do kraju, do obszaru w danym kraju np. miasto lub region, a nawet  do obszaru w danym promieniu wokół określonej lokalizacji. Opcja, którą wybierzesz zależy od tego, jaki jest twój biznes i możliwość dotarcia do klientów. Jak to wygląda w praktyce?

  1. Ograniczenie do kraju – jest to podstawowy typ ograniczenia lokalizacji. Reklamy w tym wypadku wyświetlają się osobom, które znajdują się w danym państwie.
  2. Obszar w danym kraju – to ograniczenie może dotyczyć danego regionu, czy miasta. Ustawienie tej opcji będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które prowadzą np. sprzedaż konkretnym mieście i nie chcą, żeby ich reklamy wyświetlały się osobą spoza niego.
  3. Ograniczenie do obszaru w danym promieniu wokół określonej lokalizacji – jeśli prowadzisz małą piekarnie albo restaurację ta opcja będzie idealna dla ciebie. Masz dodatkowo do wybrania dwie opcje tj. kierowanie reklam do osób, które fizycznie znajdują się w twojej lokalizacji lub szukają np. restauracji w twojej lokalizacji.
  4. Wykluczanie danego obszaru – ta opcja kierowania na lokalizację pozwala na wykluczanie danej przestrzeni geograficznej. Dla przykładu chcesz kierować reklamę na całą Polskę, ale nie na Warszawę, wtedy ta opcja będzie dla ciebie idealna.

Ustawienia w AdWords

Ustawienia lokalizacji robi się na koncie AdWords na poziomie konkretnej kampani. Należy wejść w zakładkę kampanie, wybrać kampanie i wejść w ustawienia. Lokalizację kampani możesz zmieniać bez ograniczeń, więc jeśli nagle stwierdzisz, że wybrane przez ciebie ustawienie nie jest korzystne zawsze możesz je transformować.

Podsumowując ustawienie opcji kierowania na lokalizację jest niezwykle użyteczne. Pozwala m. in. kierować i wykluczać reklamy na konkretne miejsca, osoby w danej lokalizacji lub osoby poszukujące czegoś w wybranej przez ciebie lokalizacji. Dzięki temu twoje kampanie będą tańsze, bardziej użyteczne i będą miały większą szansę na generowanie zysków.

 

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991