Kampania lokalna Google Ads – skuteczna reklama lokalna firmy

Kampania lokalna Google Ads – skuteczna reklama lokalna firmy

Kampania lokalna Google Ads
– skuteczna reklama lokalna firmy

Kampanie lokalne Google Ads (dawniej Adwords) jako jeden z typów kampanii to efektywne narzędzie umożliwiające firmom w Google dotarcie do klientów w określonym lokalnym obszarze. Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą skutecznie promować swoje produkty i usługi wśród lokalnej społeczności, zwiększając rozpoznawalność marki oraz poprawiając wyniki sprzedażowe.

 

Reklama lokalna firmy w Google Ads

Na czym polegają kampanie lokalne?

Kampanie lokalne w Google Ads to efektywne narzędzie umożliwiające lokalnym firmom w Google Ads dotarcie do klientów w określonym obszarze geograficznym. Obecnie kampania lokalna Google jest tworzona w ramach kampanii Performance Max, co oznacza jeszcze lepszą automatyzację i skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów. Dzięki temu reklama lokalna firmy w Google Ads może skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki, przyciągnąć nowych klientów i zachęcić ich do odwiedzenia fizycznej lokalizacji firmy. Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie odbiorców na podstawie lokalizacji, co pozwala firmom kierować reklamy w Google Ads dokładnie tam, gdzie świadczą usługi lub oferują produkty.

Warto pamiętać, że lokalne kampanie w Google Ads to idealne rozwiązanie dla firm takich jak:

  • sklepy stacjonarne, które chcą zwiększyć ruch w swoich placówkach,
  • restauracje i kawiarnie, które promują swoje menu i oferty specjalne,
  • gabinety medyczne i kosmetyczne, które chcą dotrzeć do pacjentów w określonym regionie,
  • warsztaty samochodowe, które oferują usługi tylko na danym terenie.

Kierowanie kampanii lokalnych

Bądź widoczny! Kierowanie na lokalizację umożliwia dodanie konkretnych miejsc, w których chcemy emitować reklamy w Google Ads. Ustawienia lokalizacji w Google Ads obejmują dwie opcje:

  • Obecność lub zainteresowanie – reklamy są wyświetlane osobom znajdującym się w danym regionie lub wykazującym zainteresowanie tą lokalizacją.
  • Obecność – reklamy trafiają do użytkowników aktualnie przebywających w wyznaczonej lokalizacji.
Opcje lokalizacji kampania lokalna
Źródło: Panel Google Ads

Opcje wykluczeń w kampanii lokalnej:

W systemie Google Ads można także zastosować opcje wykluczeń, aby unikać niepotrzebnych kosztów i precyzyjnie targetować reklamy. Wyróżniamy dwie główne opcje:

  • Obecność – reklamy nie będą wyświetlane osobom znajdującym się w wykluczonych lokalizacjach.
  • Obecność lub zainteresowanie – reklamy nie będą widoczne dla osób znajdujących się w wykluczonych miejscach ani tych, które się nimi interesują.

Te ustawienia pozwalają dostosować kampanię np. dla firm, które chcą reklamować się w całym kraju, ale nie w określonych miastach.

Jak reklamować firmę lokalnie? Ograniczenia i rozszerzenia lokalizacji

Gdy w grę wchodzi kampania lokalna w Google Ads, mamy kilka opcji rozszerzenia lub ograniczenia lokalizacji: do kraju, do obszaru w danym kraju np. regionu lub miasta, kodu pocztowego, a nawet do obszaru, który znajduje się w wyznaczonym przez nas promieniu od określonej lokacji. Odpowiednia konfiguracja zależna jest od charakterystyki Twojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce?

Zawężenie do kraju – jest to podstawowy typ ograniczenia lokalizacji. Reklamy w tym przypadku docierają do osób, które znajdują się w danym państwie. Np. Polska – takowe kierowanie na lokalizacje umożliwia, chociażby dotarcie do Anglików, którzy mieszkają w PL.

Kierowanie na lokalizację – kampania lokalna Google Ads

Obszar w danym kraju – to ograniczenie może dotyczyć danego regionu, miasta czy też kodu pocztowego. Ustawienie tej opcji będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które prowadzą np. sprzedaż w konkretnym mieście i nie chcą, żeby ich reklamy wyświetlały się osobom poza jego granicami. Wyświetlaj reklamy w mieście, które najbardziej Cię interesuje. Każda złotówka zostanie wydana tylko na użytkowników, którzy znajdują się we wskazanym obszarze. Ustawienie lokalizacji Google pomoże wybrać Ci nawet daną dzielnicę z dużego miasta. Jeśli masz ograniczony budżet, możesz w znaczny sposób ograniczyć obszar reklamy, co przełoży się na wyższy udział w wyświetleniach.

Zawężenie do obszaru w konkretnym promieniu wokół określonego miejsca – jeśli prowadzisz małą restaurację, to ta opcja konfiguracji będzie dla Ciebie idealna. Masz dodatkowo do wybrania dwie opcje, tj. kierowanie reklam do osób, które fizycznie znajdują się w twojej lokalizacji lub szukają tam np. restauracji.

Ustawienia w Google Ads

Ustawienia lokalizacji Google wprowadza się na koncie Google Ads. Należy wejść w zakładkę kampanie, wybrać kampanię i wejść w ustawienia. Lokalizację możesz zmieniać bez ograniczeń, więc jeśli nagle stwierdzisz, że wybrane przez ciebie ustawienie nie jest korzystne, zawsze możesz wybrać inną opcję. To z kolei daje nam możliwość dotarcia do swoich klientów tylko tam, gdzie tego chcemy.

Wykluczanie danego obszaru – pozwala na wykluczanie danej przestrzeni geograficznej. Chcesz kierować reklamę na całą Polskę, ale nie na Kraków? Jeśli tak, to wtedy ta opcja będzie dla Ciebie idealna.

Ustwienie lokalizacji - kampania lokalna
Źródło: Panel Google Ads

Niezbędne elementy do uruchomienia kampanii lokalnej

Aby skutecznie uruchomić lokalną kampanię reklamową w Google Ads, musisz spełnić kilka kluczowych wymagań:

  1. Zarejestruj swoją firmę w Google Moja Firma i zadbaj o jej widoczność w Mapach Google. Upewnij się, że Twoi potencjalni klienci bez problemu znajdą Twoją lokalizację.
  2. Posiadaj fizyczną lokalizację, jeśli reklamujesz sklep stacjonarny lub usługi świadczone lokalnie.
  3. Skonfiguruj konto Google Merchant Center i dodaj plik produktowy, jeśli sprzedajesz fizyczne produkty.
  4. Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Upewnij się, że Twoja strona jest łatwo dostępna i czytelna dla użytkowników smartfonów i tabletów.

Gdy spełnisz te wymagania, będziesz gotowy do uruchomienia lokalnej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, aby połączyć Google Ads i Google Moja Firma.

Miejsca wyświetlania reklam kampanii lokalnej

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy w lokalnej społeczności, kampania lokalna w Google Ads oferuje szeroki wachlarz miejsc, w których Twoje komunikaty mogą dotrzeć do potencjalnych klientów, będących w Twojej najbliższej okolicy. Dzięki temu, zamiast ograniczać się do pojedynczej platformy, możesz efektywnie docierać do odbiorców w wielu punktach ich obecności w sieci.

  • Platforma YouTube, należąca do ekosystemu Google, stanowi potężne narzędzie do angażowania lokalnej publiczności poprzez reklamy w Google Ads. W dynamicznie rozwijającym się świecie treści wideo, umieszczenie reklam w tym serwisie pozwala dotrzeć do osób spędzających czas na oglądaniu filmów, co zwiększa szanse na skuteczne dotarcie do potencjalnego klienta.
  • Mapy Google, które są nieocenionym narzędziem dla lokalnych poszukiwań, stwarzają idealną okazję do skierowania klientów bezpośrednio do Twojego sklepu lub punktu usługowego. Osoby korzystające z map w celu znalezienia najbliższych lokalizacji mają dostęp do kampanii lokalnych, dzięki czemu z łatwością natrafią na Twoje reklamy, co jest szczególnie istotne dla lokalnych firm w Google. Poprzez skuteczne zastosowanie narzędzi, jakim jest kampania lokalna Google, w znaczny sposób zwiększamy widoczność naszej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.
  • Wyszukiwarka Google, będąca najpopularniejszym miejscem do wyszukiwania informacji w Internecie, również umożliwia dotarcie do klientów, którzy aktywnie poszukują produktów lub usług, które oferujesz. Poprzez zastosowanie odpowiednich lokalnych słów kluczowych, Twoje reklamy pojawią się w wynikach wyszukiwania, odpowiadając na potrzeby konkretnych osób. Zastosowanie narzędzia Google Ads dla lokalnych firm pozwala nam na dotarcie do klientów, którzy poszukują usług i produktów w lokalnej wyszukiwarce Google.
  • Sieć reklamowa Google (GDN) otwiera drzwi do szerokiej sieci stron internetowych, na których Google Ads może wyświetlać twoje reklamy. To strategiczne umieszczenie reklam pozwala dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane Twoją ofertą, nawet jeśli w danym momencie nie prowadzą aktywnego wyszukiwania. GDN pozwala na bardzo precyzyjne dotarcie do określonej grupy odbiorców. Lokalne kampanie w sieci reklamowej Google w znaczny sposób potrafią wspomóc pozycjonowanie lokalne Twojej firmy.
Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Marketing lokalny

Sprawdź ofertę kampanii Google Ads dla biznesów lokalnych

Konfiguracja kampanii lokalnej

Aby zacząć promować swoją lokalną działalność w Google za pomocą reklam w Mapach, YouTube i wyszukiwarce, musisz odpowiednio skonfigurować kampanię lokalną. Oto jak przebiega tworzenie kampanii krok po kroku:

1. Połącz swoje konta: 

Zanim zaczniesz, upewnij się, że Twoje konto Google Ads jest połączone z kontem Google Moja Firma. Zrobisz to w panelu Google Ads, korzystając z opcji powiązania kont. Instrukcje znajdziesz w dokumentacji Google.

Stwórz nową kampanię:

W panelu Google Ads wybierz „Kampanie”, kliknij „Nowa kampania” i wybierz cel „Wizyty w sklepie i promocje”.

Kampania Lokalna screen ustawienie
Źródło: Panel Google Ads

2. Wybierz lokalizacje:

Skonfiguruj kampanię, wybierając lokalizacje, które chcesz promować. Możesz wybrać wszystkie lokalizacje z połączonego profilu lub tylko wybrane.

3. Ustaw parametry kampanii:

Następnie ustaw nazwę kampanii, budżet (dzienny i całkowity), język, konwersje i czas trwania kampanii. Pamiętaj, że domyślnie używana jest strategia maksymalizacji konwersji.

4. Uzupełnij elementy reklam:

Skonfiguruj reklamę, dodając nagłówki, teksty reklam, wezwania do działania, adresy URL i obrazy. Google wykorzysta te materiały do generowania reklam dopasowanych do lokalizacji.

5. Uruchom i optymalizuj:

Po wykonaniu tych kroków Twoja kampania lokalna będzie gotowa do uruchomienia. Pamiętaj o regularnym monitorowaniu jej wyników i optymalizacji, aby uzyskać najlepsze rezultaty na lokalnym rynku.

Kampanie lokalne Google  – podsumowanie

Podsumowując, lokalne kampanie Google Ads dzięki algorytmom pozwalają skutecznie docierać do klientów w określonym regionie. Dzięki precyzyjnemu kierowaniu na lokalizację, odpowiednim ustawieniom i regularnej optymalizacji można osiągnąć wysoką efektywność reklam. Google Ads może wyświetlać twoje reklamy w miejscach w sieci reklamowej Google oraz tam, gdzie klienci rzeczywiście ich potrzebują.

Pamiętaj, że sukces kampanii zależy nie tylko od targetowania, ale także od odpowiednich słów kluczowych, działań SEO i analizowania wyników w Google Analytics 4. Warto eksperymentować z różnymi opcjami i optymalizować strategię, by osiągnąć najlepsze wyniki. Kampania lokalna w Google Ads to świetna inwestycja dla każdej firmy działającej na określonym rynku!

Ale o tym już w innym wątku 😊

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji ukazał się na blogu w 2016 roku.

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Krzysztof Dudzik
Team Leader & Senior SEM Expert. Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. Na co dzień zajmuje się planowaniem i prowadzeniem działań reklamowych dla dużych, znanych marek. Optymista, który zaraża swoją pozytywną energią każdą osobę w pobliżu. Powierzając mu realizację kampanii, masz pewność terminowego dostarczenia wyników oraz profesjonalnego podejścia do każdego projektu.

Aleksandra Skulimowska
SEM Associate. Od 2023 roku w DevaGroup zajmuje się tworzeniem i optymalizacją kampanii reklamowych w Google Ads, Facebook Ads oraz Microsoft Ads. Prywatnie pasjonatka psychologii oraz neuromarketingu i jego wpływu na zachowania konsumenckie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (18 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry