Fanpage na Facebooku, w języku angielskim określany jako Facebook Page, daje firmie i użytkownikom bardzo wiele możliwości. Przede wszystkim pozwala skupić osoby zainteresowane daną tematyką w jednym miejscu. Dzięki swoim funkcjom społecznościowym fan page pozwala internautom nawiązać dialog i wymieniać się swoimi spostrzeżeniami.
Co właściwie znajduje się na fan page? Przede wszystkim tablica, a więc miejsce, w którym firmy publikują i udostępniają treść. Publikowane informacje wyświetlają się użytkownikom lubiącym dany fanpage w newsfeedzie, czyli strumieniu wiadomości na profilu prywatnym. Pod postami publikowanymi przez firmę na tablicy toczy się dyskusja w komentarzach.
Na fanpage znajduje się także informacja przedstawiająca liczbę fanów lubiących profil marki. Na profilu możemy także dodać galerię zdjęć, wydarzenia oraz notatki związane z firmą. Prowadzenie fanpage dzięki użyciu tych wszystkich funkcjonalności umożliwia wysokie zaangażowanie użytkowników. Facebook dla firm pozwala także korzystać z reklamy Facebook Ads, dzięki której możemy wypromować nasz profil.
Konto na Facebooku umożliwia firmie także dodanie specjalnych aplikacji m.in. aplikacji konkursowych, aplikacji odsyłających do strony internetowej czy konta w innych serwisach społecznościowych.