Firma na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2014
 

Facebook firmy to miejsce, gdzie marka może poinformować internautów o swoich działaniach i realizowanych przedsięwzięciach. Strony na Facebooku dają ogromną możliwość autopromocji i dotarcia do wybranej grupy docelowej. O czym powinna pamiętać firma, która utworzyła profil na Facebooku, by prowadzić działania marketingowe?

Strona na Facebooku, popularnie nazywana fanpage’em, a za granicą Facebook Page, daje bardzo wiele możliwość promocji. W jednym miejscu marka może zgromadzić informacje o swoich promocjach, działaniach wewnętrznych, prowadzić rozmowy z klientami, sprzedawać produkty czy odsyłać internautów do strony internetowej.

Facebook firma, firma Facebook – możliwości

Firma na Facebooku ma możliwość podłączenia w specjalnej aplikacji np. Static HTML, zakładki, która będzie prowadziła użytkowników do strony internetowej marki. Możemy tworzyć albumy przedstawiające codzienną pracę w firmie, przygotowywać konkursy w aplikacja, a od niedawna również organizować je na tablicy. Nowy profil na Facebooku umożliwia także otrzymywania od internautów ocen naszego przedsiębiorstwa, co może być bardzo pomocne dla innych użytkowników.  Należy pamiętać jednak, że fani Facebook mogą przyznawać również oceny negatywne, których jako właściciele nie możemy usunąć.

Co jeszcze umożliwia fan page na Facebooku?  Możemy m.in. dodawać posty informujące o naszej aktualnej działalności, kierować reklamy do fanów albo osób, które lubią inne, konkurencyjne firmy na Facebook. Każdy fanpage wyposażony jest w narzędzie Facebook Insight, które pokazuje statystyki i zmiany zachodzące na profilu.

Facebook konto firmowe ma także wiele funkcjonalności, które usprawniają komunikację między marką a fanami. Możliwość odczytywania wiadomości (można ją także zablokować), oznaczania się na opublikowanych przez markę zdjęciach, komentowania wpisów. Obecnie firma na Facebook ma ogromne możliwości promocji, wystarczy tylko opracować odpowiednią strategię i działać.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry