GDN w DoubleClick Search – zastępcze słowa kluczowe

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2016

DoubleClick Search jest narzędziem, które pomaga tworzyć, optymalizować i śledzić kampanie prowadzone w wyszukiwarkach Google, Bing, Yahoo, Baidu i innych. Co w przypadku, kiedy w Google AdWords prowadzimy kampanię kierowaną zarówno na wyszukiwarkę jak i na sieć Google Display Network, a chcielibyśmy mieć wszystkie statystki w kampanii w jednym koncie Reklamodawcy? Z pomocą przychodzą zastępcze słowa kluczowe.

GDN_DS

URL serwera kliknięć

DoubleClick Search generuje specjalny URL serwera kliknięć dla każdego URLa słowa kluczowego. Kiedy użytkownik klika w reklamę, do DoubleClik Search przesyłane są informacje dotyczące śledzenia z adresu serwera kliknięć, a osoba trafia na stronę dodaną jako końcowy URL.

DS_2

Reklamy graficzne, reklamy TrueView czy promowane filmy z YouTube są elementami, których DS nie obejmuje, a więc synchronizacja je pominie. Dla tych obiektów mamy możliwość utworzenia zastępczego słowa kluczowego.

Jak utworzyć zastępcze słowo kluczowe?

Aby śledzić ruch z kampanii kierowanych na sieć reklamową, wykonujemy kilka kroków:

1. Panel DoubleClick Search

Po synchronizacji w panelu DoubleClick Search w grupie reklamowej tworzymy zastępcze słowo kluczowe dla każdej reklamy tekstowej i graficznej. Te słowa kluczowe należy natychmiast wstrzymać.

W polu Strona końcowa wpisujemy końcowy URL: http://example.pl

DoubleClik Search dla słowa kluczowego utworzy automatycznie URL serwera kliknięć, który będzie podobny do tego: https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2

Należy skopiować URL serwera kliknięć, aby potem zastosować identyfikatory pochodzące z niego w zastępczym słowie kluczowym.

2. Panel Google AdWords

Przechodzimy do panelu Google AdWords do grupy reklamowej w kampanii na sieć reklamową. W trakcie dodawania kreacji reklamowych wklejamy odpowiednie dane do parametrów niestandardowych AdWords.

W adresie końcowym wpisujemy końcowy URL http://example.pl

W polu Szablon śledzenia wpisujemy URL serwera kliknięć:

https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2

Szablon śledzenia to adres URL, który ma zostać kliknięty przez użytkowników zanim przejdą na stronę docelową.

W polu parametrów w nazwie wpisujemy nazwę parametru niestandardowego: dssagcrid

W polu wartość parametru niestandardowego podajemy wartość dssagcrid czyli w przypadku naszego przykładu: 39700000000000001

 DS_Panel_AdWords

Sprawdź poprawność URLa

Po dodaniu wszystkich elementów warto kliknąć przycisk Przetestuj, która umożliwia sprawdzenie, czy śledzenie zostało skonfigurowane poprawnie. AdWords w czasie testu łączy końcowy adres URL z podanym przez nas śledzeniem i sprawdza, czy reklama prowadzi do strony docelowej.

Wyjątki

Sposób korzystający z zastępcza słowa kluczowego można zastosować tylko w przypadku tych elementów, które posiadają końcowy URL i szablon śledzenia. Na przykład w reklamach Gmail Sponsored Promotion nie jest możliwe dodanie przekierowania z DoubleClick Search, ponieważ w polu edycji reklamy nie mamy możliwości wprowadzenia danych dotyczących szablonu śledzenia.

Minusem tego rozwiązania jest to, że  wymaga ono czasochłonnej pracy i dużej dozy ostrożności, jednak dzięki niemu wszystkie dane dotyczące reklam wyświetlanych w sieci Google Display Netowork będą dostępne w DoubleClick Search.

 

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991