DoubleClick Search jest narzędziem, które pomaga tworzyć, optymalizować i śledzić kampanie prowadzone w wyszukiwarkach Google, Bing, Yahoo, Baidu i innych. Co w przypadku, kiedy w Google AdWords prowadzimy kampanię kierowaną zarówno na wyszukiwarkę jak i na sieć Google Display Network, a chcielibyśmy mieć wszystkie statystki w kampanii w jednym koncie Reklamodawcy? Z pomocą przychodzą zastępcze słowa kluczowe.
URL serwera kliknięć
DoubleClick Search generuje specjalny URL serwera kliknięć dla każdego URLa słowa kluczowego. Kiedy użytkownik klika w reklamę, do DoubleClik Search przesyłane są informacje dotyczące śledzenia z adresu serwera kliknięć, a osoba trafia na stronę dodaną jako końcowy URL.
Reklamy graficzne, reklamy TrueView czy promowane filmy z YouTube są elementami, których DS nie obejmuje, a więc synchronizacja je pominie. Dla tych obiektów mamy możliwość utworzenia zastępczego słowa kluczowego.
Jak utworzyć zastępcze słowo kluczowe?
Aby śledzić ruch z kampanii kierowanych na sieć reklamową, wykonujemy kilka kroków:
1. Panel DoubleClick Search
Po synchronizacji w panelu DoubleClick Search w grupie reklamowej tworzymy zastępcze słowo kluczowe dla każdej reklamy tekstowej i graficznej. Te słowa kluczowe należy natychmiast wstrzymać.
W polu Strona końcowa wpisujemy końcowy URL: http://example.pl
DoubleClik Search dla słowa kluczowego utworzy automatycznie URL serwera kliknięć, który będzie podobny do tego: https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2
Należy skopiować URL serwera kliknięć, aby potem zastosować identyfikatory pochodzące z niego w zastępczym słowie kluczowym.
2. Panel Google AdWords
Przechodzimy do panelu Google AdWords do grupy reklamowej w kampanii na sieć reklamową. W trakcie dodawania kreacji reklamowych wklejamy odpowiednie dane do parametrów niestandardowych AdWords.
W adresie końcowym wpisujemy końcowy URL http://example.pl
W polu Szablon śledzenia wpisujemy URL serwera kliknięć:
https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2
Szablon śledzenia to adres URL, który ma zostać kliknięty przez użytkowników zanim przejdą na stronę docelową.
W polu parametrów w nazwie wpisujemy nazwę parametru niestandardowego: dssagcrid
W polu wartość parametru niestandardowego podajemy wartość dssagcrid czyli w przypadku naszego przykładu: 39700000000000001
Sprawdź poprawność URLa
Po dodaniu wszystkich elementów warto kliknąć przycisk Przetestuj, która umożliwia sprawdzenie, czy śledzenie zostało skonfigurowane poprawnie. AdWords w czasie testu łączy końcowy adres URL z podanym przez nas śledzeniem i sprawdza, czy reklama prowadzi do strony docelowej.
Wyjątki
Sposób korzystający z zastępcza słowa kluczowego można zastosować tylko w przypadku tych elementów, które posiadają końcowy URL i szablon śledzenia. Na przykład w reklamach Gmail Sponsored Promotion nie jest możliwe dodanie przekierowania z DoubleClick Search, ponieważ w polu edycji reklamy nie mamy możliwości wprowadzenia danych dotyczących szablonu śledzenia.
Minusem tego rozwiązania jest to, że wymaga ono czasochłonnej pracy i dużej dozy ostrożności, jednak dzięki niemu wszystkie dane dotyczące reklam wyświetlanych w sieci Google Display Netowork będą dostępne w DoubleClick Search.