GDN w DoubleClick Search – zastępcze słowa kluczowe

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2016
 

DoubleClick Search jest narzędziem, które pomaga tworzyć, optymalizować i śledzić kampanie prowadzone w wyszukiwarkach Google, Bing, Yahoo, Baidu i innych. Co w przypadku, kiedy w Google AdWords prowadzimy kampanię kierowaną zarówno na wyszukiwarkę jak i na sieć Google Display Network, a chcielibyśmy mieć wszystkie statystki w kampanii w jednym koncie Reklamodawcy? Z pomocą przychodzą zastępcze słowa kluczowe.

GDN_DS

URL serwera kliknięć

DoubleClick Search generuje specjalny URL serwera kliknięć dla każdego URLa słowa kluczowego. Kiedy użytkownik klika w reklamę, do DoubleClik Search przesyłane są informacje dotyczące śledzenia z adresu serwera kliknięć, a osoba trafia na stronę dodaną jako końcowy URL.

DS_2

Reklamy graficzne, reklamy TrueView czy promowane filmy z YouTube są elementami, których DS nie obejmuje, a więc synchronizacja je pominie. Dla tych obiektów mamy możliwość utworzenia zastępczego słowa kluczowego.

Jak utworzyć zastępcze słowo kluczowe?

Aby śledzić ruch z kampanii kierowanych na sieć reklamową, wykonujemy kilka kroków:

1. Panel DoubleClick Search

Po synchronizacji w panelu DoubleClick Search w grupie reklamowej tworzymy zastępcze słowo kluczowe dla każdej reklamy tekstowej i graficznej. Te słowa kluczowe należy natychmiast wstrzymać.

W polu Strona końcowa wpisujemy końcowy URL: http://example.pl

DoubleClik Search dla słowa kluczowego utworzy automatycznie URL serwera kliknięć, który będzie podobny do tego: https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2

Należy skopiować URL serwera kliknięć, aby potem zastosować identyfikatory pochodzące z niego w zastępczym słowie kluczowym.

2. Panel Google AdWords

Przechodzimy do panelu Google AdWords do grupy reklamowej w kampanii na sieć reklamową. W trakcie dodawania kreacji reklamowych wklejamy odpowiednie dane do parametrów niestandardowych AdWords.

W adresie końcowym wpisujemy końcowy URL http://example.pl

W polu Szablon śledzenia wpisujemy URL serwera kliknięć:

https://clickserve.dartsearch.net/link/click?dssagcrid=39700000000000001&ds_s_kwgid=58700000000000001&ds_e_adid=44700001892079667&ds_e_matchtype=search&ds_url_v=2

Szablon śledzenia to adres URL, który ma zostać kliknięty przez użytkowników zanim przejdą na stronę docelową.

W polu parametrów w nazwie wpisujemy nazwę parametru niestandardowego: dssagcrid

W polu wartość parametru niestandardowego podajemy wartość dssagcrid czyli w przypadku naszego przykładu: 39700000000000001

 DS_Panel_AdWords

Sprawdź poprawność URLa

Po dodaniu wszystkich elementów warto kliknąć przycisk Przetestuj, która umożliwia sprawdzenie, czy śledzenie zostało skonfigurowane poprawnie. AdWords w czasie testu łączy końcowy adres URL z podanym przez nas śledzeniem i sprawdza, czy reklama prowadzi do strony docelowej.

Wyjątki

Sposób korzystający z zastępcza słowa kluczowego można zastosować tylko w przypadku tych elementów, które posiadają końcowy URL i szablon śledzenia. Na przykład w reklamach Gmail Sponsored Promotion nie jest możliwe dodanie przekierowania z DoubleClick Search, ponieważ w polu edycji reklamy nie mamy możliwości wprowadzenia danych dotyczących szablonu śledzenia.

Minusem tego rozwiązania jest to, że  wymaga ono czasochłonnej pracy i dużej dozy ostrożności, jednak dzięki niemu wszystkie dane dotyczące reklam wyświetlanych w sieci Google Display Netowork będą dostępne w DoubleClick Search.

 

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry