W dniu 27.10 odbyła się kolejna edycja I love Marketing and Technology, a piątek poświęcony był tematyce sztucznej inteligencji. Na scenie w Multikinie zlokalizowanym w Złotych Tarasach mogliśmy wysłuchać, prelegentów z różnych stron świata. W czasie wystąpień każdy mógł ocenić danego prelegenta w skali od 1-6. Wszyscy walczyli o nagrody pieniężne oraz statuetki mistrza konferencji.
Fun with AI Content in Google and on the web/ zabawa w treści AI w Google i sieci. Dixon Jones
Dixon Jones otworzył konferencję, zaczynając od wyjaśnienia pojęcia AI oraz przykładów zastosowania sztucznej inteligencji w życiu i pracy. Pokazał nam niesamowite możliwości, jakie dają nagrania powiązane z AI, kiedy oczom osób na sali ukazał się film, na którym Dixon rozmawia w języku polskim…oczywiście taka sytuacja nigdy nie miała miejsca w świecie realnym. Prelegent podkreślił, że bardzo ważne przy wykorzystywaniu AI, jest robienie promptów. Odpowiedni komunikat może wytworzyć niesamowite obrazy, teksty, filmy i dźwięki, a przy tym ułatwić nasze życie.
Deconstructing content creation: How to leverage human creativity and AI technology for better results. Maria Sibirtseva
Maria Sibirtseva podzieliła się swoimi doświadczeniami związanymi z tworzeniem kreatywnego contentu. Jako wielbicielka medytacji, przedstawiła zalety w oczyszczaniu umysłu, robienia przerw w pracy i zaczerpnięciu spokoju. Zaleciła każdemu bez względu na stanowisko, na którym pracuje, aby poświęcić przynajmniej 10 min dziennie na medytacje, co umożliwia lepszą pracę mózgu i tworzenie atrakcyjniejszych, bardziej kreatywnych pomysłów.
W swoim wystąpieniu Maria podzieliła się także informacjami dotyczącymi tworzenia content marketingu. Opowiedziała, jak zbiera research, jak stawia hipotezy i jak wykorzystuje w pracy chat GPT. Prelegentka podkreśliła, że sztuczna inteligencja jest przydatna do codziennych zadań, gdzie nie jest potrzebna precyzyjna odpowiedź. W czasie całego wystąpienia próbowała odpowiedzieć, jak wykorzystać ludzką kreatywność i technologię AI dla lepszych rezultatów. Rozkładanie tworzenia treści na części pierwsze, jest według prelegentki istotą całego content marketingu.
Are content marketers going to lose their job to AI? How to use AI to your advantage? Bohumil Pokstefl
Czy stracimy pracę na rzecz AI? Na to pytanie próbował odpowiedzieć Bohumil Pokstefl. W czasie wystąpienia poruszył zagadnienie, jakim są dane – jakich danych potrzebujemy do konkretnego projektu? Czy AI zbierze nam te dane i czy będzie pracować ze mną, czy dla mnie? Został tutaj przedstawiony człowiek vs maszyna oraz błędy, które możemy napotkać przy pracy ze sztuczną inteligencją. Bohumil Pokstefl wskazał, gdzie człowiek ma przewagę nad sztuczną inteligencją, a gdzie może ułatwić i przyspieszyć ona pracę. Nie powinniśmy się bać sztucznej inteligencji, jeżeli wykorzystujemy ją mądrze i potrafimy wykorzystać jej możliwości.
Finding the Balance: Embracing AI for Efficient & Human Marketing? Abby Hehemann
Kolejna prelegentka – Abby Hehemann – w czasie swojej prelekcji przedstawiła sposoby na zachowanie balansu między człowiekiem a sztuczną inteligencją. Zachowanie relacji międzyludzkich, rozmowa zarówno twarzą w twarz z klientami, jak i ze współpracownikami to praktyki, których nie zdobyło do tej pory AI, dzięki którym marketerzy mają przewagę. Sztuczna inteligencja powinna usprawniać pracę i budować naszą świadomość, a nie tworzyć “leniwych” marketingowców. Zdecydowaną pracą, którą ułatwia AI, jest pisanie tekstów, które ludziom zajmują bardzo dużą ilość czasu. Maszyna dokonuje researchu w kilka sekund. Dzięki temu możemy usprawnić naszą pracę w przypadku blogów, artykułów, newsletterów, czy nawet transkrypcji do filmów wideo.
The day the machines Lie to US. Paweł Tkaczyk
Paweł Tkaczyk w czasie swojego wystąpienia próbował odpowiedzieć na jedną z najczęściej zadawanych w tym roku pytań: czy sztuczna inteligencja nas zabije i odbierze nam miejsca pracy? AI to aktualnie gorący temat, jednak wyobrażenie o sztucznej inteligencji mieliśmy od zawsze i od dawna jest ona obecna w naszym życiu. Człowiek w porównaniu do maszyny popełnia wiele błędów ucząc się, tak jak Ikar, który nieświadomy konsekwencji leciał w stronę Słońca. Nie oznacza to jednak, że maszyna wygra z człowiekiem. W czasie wystąpienia zostały przytoczone liczne przykłady związane z inteligentnym zastosowaniem sztucznej inteligencji w życiu człowieka, ale także podkreślona przewaga istoty ludzkiej nad systemem.
AI of the Tiger: 5 Rules to Survive in the automation Jungle. Inez Okulska
Inez Okulska na początku swojej konferencji chciała porównać nasze życie wśród ciągle rozwijającej się technologii do życia w dżungli. Jest to pewien sposób przetrwania – drzwi otwierane za pomocą kart, face ID, które nie wykryje naszej twarzy, kiedy mamy na sobie maseczkę i wiele innych przykładów, gdzie musimy współpracować z systemem, aby osiągnąć zamierzone efekty. Często błądzimy wśród natłoku informacji, jakie daje nam ciągle rozwijane AI. Wprowadzając sztuczną inteligencję do naszej firmy, musimy zastanowić się, jak może usprawnić ona nasze systemy i działania oraz jak wpłynie ona na współpracę z klientami. Nie powinniśmy wykorzystywać narzędzi i programów, które nie są nam potrzebne, tylko dlatego, że jest na to moda. Narzędzia AI powinny być wykorzystywane rozważnie z przemyślanym planem i taktyką działania.
Is AI coming after you? Bartek Pucek
Bartek Pucek w czasie swojego wystąpienia poruszył kwestie wyjścia AI względem człowieka. Pokazał, jak jedno narzędzie AI, wynika z drugiego: AI and ChatGPT przez ChatGPT and OpenAI, OpenAI and LLMs, aż po AI Models vs People i People and work. Każdy kolejny poziom, który był omawiany, prowadził do człowieka, pracy i efektywności. AI łączy się z człowiekiem, jego pracą i życiem, a odpowiednio wykorzystane może ułatwić pracę na wielu poziomach firmy.
…and then I died. The ups and downs of AI and what we can learn from its mistakes. Judith Lewis
Judith Lewis w czasie swojego wystąpienia poruszyła temat nauki, jaką możemy czerpać ze sztucznej inteligencji. Prelegentka stwierdziła, że w przyszłości możemy spodziewać się maszyn, które same sobie będą pisały prompty i w sprzedaży będą roboty piszące dla robotów. Judith Lewis starała się odpowiedzieć na pytanie: czy to ludzie są źli, czy AI skoro to my ją do wszystkiego wykorzystujemy. Podkreśliła, że nie powinniśmy wypuszczać na rynek naszych modeli, których nie jesteśmy pewni. Każdy nowy model sztucznej inteligencji powinien przejść wiele testów, aby rynek nie był zaśmiecony przez narzędzia niepełne, popełniające błędy i nieprzynoszące zamierzonych efektów.
AI 2024: The visions of our future. Kate Levchuk
Według Kate Levchuk już za kilka lat na co dzień będziemy używać rozszerzonej rzeczywistości. Może ona przybrać formę okularów dostępnych dla każdego, które będą nam pokazywać interakcję świata rzeczywistego z technologią. Nie będzie to niczym niesamowitym dla ludzi żyjących w przyszłości, a wręcz przeciwnie, czymś normalnym, dostępnym od ręki. Prelegentka podkreśliła, że już teraz “zwykli” ludzie, niewykształceni w dziedzinie AI, wykorzystują sztuczną inteligencję na własne potrzeby, ponieważ podstawowe czynności nie są trudne. Przytoczyła przykład z życia własnego, kiedy sama zaprojektowała ubranie w AI, by poruszyć temat wojny na Ukrainie. Według Kate Levchuk w przyszłości sami będziemy tworzyć ubrania w domu wedle własnego pomysłu z wykorzystaniem drukarek 3D i sztucznej inteligencji. Przyszłość związana z AI jest z pewnością niesamowita i przyniesie wiele nowych odkryć, których większość ludzi się jeszcze nie spodziewa.
Squeeze Your Expertise. Konstantin Yevishkin
Konstantin Yevishkin w czasie swojego wystąpienia starał się przekazać publiczności swoje porady, które mogłyby pomóc w odpowiedzeniu na pytanie: jak zmonetyzować wiedzę i wycisnąć z niej wszystko, co możliwe? Opowiedział krok po kroku jak budować strategię firmy, jej wizję oraz jak taktycznie sprzedawać. Jednym z ważniejszych punktów przedstawionych w czasie prelekcji było posiadanie umiejętności delegowania pracowników do stanowisk pracy. Odpowiednio zarządzany zespół i specjaliści to duży krok dla firmy do osiągania sukcesów. W trakcie wystąpienia Konstantin Yevishkin podzielił się wieloma przydatnymi narzędziami, które sam wykorzystuje w pracy do rozdzielania zadań, ale także ułatwienia procesu tworzenia treści, grafik, nagrań i podcastów.
The Power of AI: Driving $6M in Sales and Attracting Thousands of Customers from 159 Countries. Michał Sadkowski
Ostatni na scenie konferencji wystąpił przedstawiciel Brand24 – Michał Sadkowski. Prezentacja była podsumowaniem całego dnia. Prelegent podkreślił, że narzędzia, które teraz mamy będą jeszcze bardziej rozwijały się z roku na rok. Już teraz mamy narzędzia które same tłumacza nasz głos na kilka języków, co umożliwia przygotowywanie wystąpień i filmów do odbiorców z całego świata. Pomagają w tworzeniu filmów na social media i do kampanii, które już teraz możemy zobaczyć w Internecie. Z miesiąca na miesiąc przybywa nowych narzędzi, które warto znać i testować. Kto wie, jak technologia AI rozwinie się z czasem. Pewne jest, że warto z niej korzystać, poznawać jej możliwości i pracować razem ze sztuczną inteligencją dla korzyści swojej firmy.
Podsumowanie
Konferencja umożliwiła wysłuchanie specjalistów z różnych państw, co dało szerszy obraz patrzenia na wykorzystywanie sztucznej inteligencji. Każdy z prelegentów podzielił się swoimi doświadczeniami z AI zarówno z pracy, jak i życia prywatnego. Niektórzy wspominają je lepiej, inni gorzej, jednak każdy podkreślił, że sztuczna inteligencja będzie się rozwijać, a my musimy uczyć się jej możliwości już teraz.
Na rynku powstało wiele narzędzi, które umożliwiają wykorzystanie AI w nauce, pracy, przy rozwijaniu swoich pasji i w życiu codziennym. AI może zaoszczędzić nasz czas przy wielu kampaniach i projektach, co prelegenci uznali za jeden z kluczowych aspektów przy rozważaniu, czy warto współpracować ze sztuczną inteligencją. Nauka pisania promptów to duży klucz do sukcesu i warto poświecić czas na naukę ich tworzenia. Nie powinniśmy się bać nowych możliwości, jakie daje AI, ponieważ człowiek dzięki swoim emocjom i kreatywnym myśleniu, zawsze będzie o krok przed maszyną.