Jak nadać dostęp do Google Search Console (GSC)

Jak nadać dostęp do Google Search Console (GSC)

Jak nadać dostęp
do Google Search Console (GSC)

Narzędzie Google Search Console jest bardzo przydatne w w codziennej pracy specjalisty SEO, jak również bardzo istotne w przypadku przeprowadzania audytu SEO. Z tego też względu pytania o dostęp do tego narzędzia są tak częste ze strony agencji czy konkretnych specjalistów. Nie musisz się jednak obawiać, że inne osoby przejmą twoje konto w Google Search Console, ponieważ masz do wyboru kilka poziomów uprawnień.

Jak dodać nowego użytkownika w Google Search Console – krok po kroku

Aby dodać użytkownika do Google Search Console musisz być zweryfikowanym właścicielem witryny. W innym wypadku nie będzie to możliwe. Jeżeli jeszcze nie masz tego narzędzia rekomenduję przeczytanie artykułu – Jak dodać stronę do Google Search Console. Z niego dowiesz się, jak założyć konto i jak zweryfikować, że jest właścicielem strony. Pamiętaj jednak, że dane nie pojawią się od razu. Musi minąć co najmniej kilka dni, aby GSC zaczęło wyświetlać informacje o stanie strony.

Natomiast, gdy już masz konto, dodawanie nowego użytkownika przebiega następująco:

1. Wejdź do głównego widoku i wybierz stronę, do której chcesz nadać dostęp

dostęp do google search console

2. Po lewej stronie wejdź w sekcję „Ustawienia”, tam znajdziesz informację o tym, czy jesteś zweryfikowanym właścicielem.

dostęp do google search console

3. Wybierz opcję „Użytkownicy i uprawienia”

dostęp do google search console

4. Wybierz opcję „Dodaj użytkownika”

dostęp do google search console

5. Wpisz adres e-mail i wybierz zakres uprawnień i kliknij „Dodaj”. Nowy użytkownik powinien dostać powiadomienie na swój e-mail.

Gratulacje! Udało Ci się dodać nowego użytkownika w Google Search Console.

Pamiętaj, że uprawnienia zawsze możesz edytować wybierając trzy kropki po prawej stronie

dostęp do google search console

Poziomy dostępów użytkowników w GSC

Możesz nadać 3 poziomy dostępów, które możesz przyznać:

  • Właściciel – ma pełną kontrolę nad narzędziem, może m.in. konfigurować ustawienia oraz zarządzać użytkownikami.
  • Pełne – osoba ta ma uprawnienia do przeglądania wszystkich danych i edytowania niektórych ustawień.
  • Ograniczone – osoba ma uprawnienia do przeglądania większości danych, nie może edytować żadnych ustawień.

W przypadku agencji i specjalistów SEO dostęp do usługi najlepiej nadać na poziomie „Pełnym”. W ten sposób nadal masz pełną kontrolę nad usługami i pozostajesz jedynym właścicielem.

Więcej szczegółowych informacji znajdziesz tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/7687615?hl=pl

Podsumowanie

Posiadanie konta Google Search Console jest bardzo ważne, ponieważ znajduje się tam dużo informacji, które uzyskujesz całkowicie za darmo. Jeżeli nadasz uprawniania w odpowiedni sposób, nie musisz się bać, że ktoś przejmie tę usługę.

Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się na naszym blogu w 2021 roku.

Kamil Kozera
Były pracownik na stanowisku Junior SEO Specialist. Wielki fan wszelkiej automatyzacji, która pomaga w codziennej pracy w SEO - od prostych exceli do kombajnów takich jak Senuto czy Ahrefs. Prywatnie zapalony gracz League of Legends i miłośnik dobrego treningu :)

Magdalena Kościółek
SEO i Content Specialist. Od 2016 roku pracuje z contentem, a od 2019 związana z branżą marketingu internetowego. Posiada doświadczenie działaniach off-site i on-site SEO, zarządzaniu stronami internetowymi oraz w tworzeniu content planów, redakcji i optymalizacji treści. Stale rozwija swoje umiejętności. Prywatnie książkoholiczka lubiąca, od czasu do czasu, zagrać w komputerowe gry RPG.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (17 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry