Narzędzie Google Search Console jest bardzo przydatne w w codziennej pracy specjalisty SEO, jak również bardzo istotne w przypadku przeprowadzania audytu SEO. Z tego też względu pytania o dostęp do tego narzędzia są tak częste ze strony agencji czy konkretnych specjalistów. Nie musisz się jednak obawiać, że inne osoby przejmą twoje konto w Google Search Console, ponieważ masz do wyboru kilka poziomów uprawnień.
Spis treści
Jak dodać nowego użytkownika w Google Search Console – krok po kroku
Aby dodać użytkownika do Google Search Console musisz być zweryfikowanym właścicielem witryny. W innym wypadku nie będzie to możliwe. Jeżeli jeszcze nie masz tego narzędzia rekomenduję przeczytanie artykułu – Jak dodać stronę do Google Search Console. Z niego dowiesz się, jak założyć konto i jak zweryfikować, że jest właścicielem strony. Pamiętaj jednak, że dane nie pojawią się od razu. Musi minąć co najmniej kilka dni, aby GSC zaczęło wyświetlać informacje o stanie strony.
Natomiast, gdy już masz konto, dodawanie nowego użytkownika przebiega następująco:
1. Wejdź do głównego widoku i wybierz stronę, do której chcesz nadać dostęp
2. Po lewej stronie wejdź w sekcję „Ustawienia”, tam znajdziesz informację o tym, czy jesteś zweryfikowanym właścicielem.
3. Wybierz opcję „Użytkownicy i uprawienia”
4. Wybierz opcję „Dodaj użytkownika”
5. Wpisz adres e-mail i wybierz zakres uprawnień i kliknij „Dodaj”. Nowy użytkownik powinien dostać powiadomienie na swój e-mail.
Gratulacje! Udało Ci się dodać nowego użytkownika w Google Search Console.
Pamiętaj, że uprawnienia zawsze możesz edytować wybierając trzy kropki po prawej stronie
Poziomy dostępów użytkowników w GSC
Możesz nadać 3 poziomy dostępów, które możesz przyznać:
- Właściciel – ma pełną kontrolę nad narzędziem, może m.in. konfigurować ustawienia oraz zarządzać użytkownikami.
- Pełne – osoba ta ma uprawnienia do przeglądania wszystkich danych i edytowania niektórych ustawień.
- Ograniczone – osoba ma uprawnienia do przeglądania większości danych, nie może edytować żadnych ustawień.
W przypadku agencji i specjalistów SEO dostęp do usługi najlepiej nadać na poziomie „Pełnym”. W ten sposób nadal masz pełną kontrolę nad usługami i pozostajesz jedynym właścicielem.
Więcej szczegółowych informacji znajdziesz tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/7687615?hl=pl
Podsumowanie
Posiadanie konta Google Search Console jest bardzo ważne, ponieważ znajduje się tam dużo informacji, które uzyskujesz całkowicie za darmo. Jeżeli nadasz uprawniania w odpowiedni sposób, nie musisz się bać, że ktoś przejmie tę usługę.
Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się na naszym blogu w 2021 roku.