Jak napisać reklamę produktu w AdWords?

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 08.2016

duzy_szablon v5 reklama

Aby twoje reklamy tekstowe w AdWords przyciągały użytkowników i zachęcały ich do konwersji, muszą być napisane w odpowiedni sposób. Zbyt duża ogólność lub zbytnia dokładność mogą odstraszać potencjalnych klientów. Dobra reklama powinna spełniać kilka warunków. Powinna ona być: atrakcyjna, rzeczowa i inspirująca.

Co powinno być w reklamie tekstowej AdWords?

Jeśli chcesz, żeby twoja reklama była dopasowana do wyszukiwanych haseł wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę oraz miała wysokie Wynik Jakości, należy w niej zawrzeć słowa kluczowe. Dodatkowo internauci chętniej klikają w reklamy zawierające słowa, które są przez nich wyszukiwane. Dlatego zanim przystąpisz do pisania reklam podziel w odpowiedni sposób swoje słowa kluczowe, w jednej grupie powinno znaleźć się maksymalnie dziesięć słów kluczowych. Dzięki temu reklama będzie bardziej do nich dopasowana.
Przejdźmy teraz do głównych elementów, jakie powinna mieć dobra reklama tekstowa AdWords:

1.Wyróżnij swoją ofertę – jeśli w twoim asortymencie znajdują się produkty, których nie ma u konkurencji skup się na nich, uda Ci się wtedy wypełnić lukę na rynku;

2. Ceny, promocje, ofert specjalne – dzięki tym informacjom przyciągniesz klientów do swojej witryny, warto jest zaznaczać, że wybrany asortyment jest w chwili obecnej na promocji albo że jest on w kolekcji limitowanej;

3. Call to action – wezwanie do działania jest jednym z istotniejszych elementów, jaki powinien znaleźć się w twojej reklamie. Dzięki niemu będziesz mógł nakierować klientów na kolejny krok, jaki powinni podjąć po zobaczeniu twojej reklamy. Dla przykładu możesz dopisać do reklamy hasło: Zobacz!. Niedozwolonym jednak według zasad Google używanie zwrotów: Kliknij!, Pobierz! Jeśli ich użyjesz, reklama zostanie odrzucona.

4. Reklama musi być dopasowana do strony docelowej – podziel swoje reklamy według kategorii produktów lub usług, które znajdują się na twojej stronie. Jeśli reklamujesz buty sportowe danej marki kieruj klientów na stronę, na której się one znajdują. Nie właściwym jest odsyłanie klientów na stronę główną, ponieważ większość z nich nie będzie chciała jej przeszukiwać w celu znalezienia produktów, których szukają. Dodatkowo przez ogólne odesłania wzrośnie twój współczynnik odrzuceń, a reklamy potencjalnie mogą stać się droższe.

5. Dopasuj reklamę do urządzeń – kontroluj z jakich urządzeń korzystają twoi odwiedzający, dzięki temu będziesz mógł dostosowywać reklamy do ich potrzeb. Dla przykładu użytkownicy urządzeń mobilnych często wyszukują informacji w kontekście sytuacji, w której się znaleźli np. szukają pomocy drogowej, przestrzeni, w której się znajdują np. są w centrum miasta i szukają restauracji. Kierując reklamę na urządzenia mobilne powinieneś także przygotować dla nich stronę docelową, która będzie się dobrze wyświetlała na telefonach komórkowych.

6.Twórz więcej niż jedną reklamę dla danej grupy reklam – optymalnie każda grupa reklam powinna zawierać od trzech do pięciu reklam, które będą w różny sposób prezentowały twoje produkty lub usługi. Dla przykładu jedna z nich może odnosić się do materiałów z jakich wykonany jest produkt, kolejna do marki, następna do zastosowania. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, która z nich działa najlepiej i dostosowywać pozostałe, aby przyciągnąć wartościowych klientów do swojej witryny.

7. Unikaj błędów – reklamy tekstowe AdWords mają ściśle określone zasady dotyczące tego, jak powinny wyglądać. Dla przykładu niedozwolone jest stosowanie niepotrzebnych spacji, wersalików, pisania wyłącznie dużymi literami, stosowanie niecenzuralnych słów, imitowanie wiadomości systemowych, dodawanie do reklam adresów URL, które sugerują przekierowanie na inną stronę niż użytkownik zakłada.

Dobra reklama tekstowa jest zbiorem wielu elementów i mimo, że zawiera ograniczoną liczbę znaków powinna mieć precyzyjną i interesującą dla odbiorcy konstrukcję w innym wypadku będzie ona pomijana przez odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest także dodawanie do reklam rozszerzeń, które są doskonałym uzupełnieniem informacji, np. dodając do reklamy linki do podstron, możesz poinformować klientów, że znajdą oni w twoim sklepie nie tylko obuwie sportowe, ale także ubrania, czy ochraniacze. Możesz także wykorzystywać rozszerzenie objaśnień, aby pokazać, że oferujesz klientom darmową dostawę, czy płatność w ratach. Wszystko zależy od twojej inwencji i możliwości strony. Im lepiej będzie podzielony asortyment, strona będzie bardziej przejrzysta tym większa szansa, że odwiedzający będą dokonywać zakupu.

Natalia Chrobak
Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991