Google Ads to narzędzie, z którego warto korzystać, jeżeli zależy nam na reklamie filmów z platformy YouTube. Jest to jeden z istotnych elementów promocji, dzięki któremu materiały zamieszczone na kanale YouTube mogą stać się bardziej popularne i przyciągać uwagę użytkowników. W tym artykule przedstawimy wskazówki, dzięki którym dowiesz się, jak wykorzystać kampanie w systemie Google Ads, aby promować swój kanał oraz filmy wideo.
Spis treści
Dlaczego warto promować swoje filmy na YouTube?
Reklama filmów na YouTube niesie ze sobą wiele korzyści – możemy wypromować kanał wśród użytkowników, angażować odbiorców, zwiększać liczbę subskrybentów oraz wyświetleń wideo. Czynniki te korzystnie wpływają na wzrost świadomości marki. Promocja filmów oraz kanału YouTube to istotny element marketingu wideo, który warto wdrożyć, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że treści w serwisie YouTube powinny być wysokiej jakości i być interesujące dla odbiorców.
Jak włączyć płatną reklamę Ads w YouTube?
Jeżeli chcemy promować treści wideo z YouTube, musimy mieć utworzone konto Google Ads i swój kanał na platformie. Oba można ze sobą połączyć – tym celu w panelu Google Ads w kolumnie po lewej stronie należy wybrać zakładkę „Narzędzia”, a następnie „Menedżer danych”. W tym kroku wyświetlą nam się przykłady usług, które możemy ze sobą połączyć. Z listy wybieramy „YouTube”, a następnie kanał, który chcemy połączyć, i przechodzimy przez etap konfiguracji.

Następnie możemy przejść do konfiguracji kampanii. W tym celu należy wybrać typ kampanii (reklamy wideo mogą wyświetlać się w ramach kampanii: Performance Max, wideo, w sieci reklamowej oraz Demand Gen).

Po wyznaczeniu typu kampanii wyświetlą nam się cele, które możemy wybrać do jej optymalizacji, np. subskrypcje kanału w YouTube. Jeżeli zależy nam na pozyskaniu subskrybentów na swoim kanale YouTube, jest to dobra opcja do wykorzystania i jeden ze sposobów na promowanie kanału oraz wideo w YouTube.

Po wyborze standardowej kampanii wideo wyświetlą nam się podtypy kampanii do wyboru. W zależności od naszych ustalonych celów tj, czy chcemy zwiększyć liczbę wyświetleń swoich filmów, subskrypcji czy konwersji, możemy wybrać odpowiedni podtyp kampanii i przejść do konfiguracji reklam.

W kolejnym kroku konfigurujemy ustawienia kampanii (formaty reklam, reklamy, budżet, ustawienia lokalizacji i odbiorców).
W ramach Google Ads masz do wyboru kilka formatów reklam pasujących do Twoich celów. Są to:
- reklamy In-Stream możliwe do pominięcia,
- reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia,
- bumpery reklamowe (krótkie, maksymalnie 6-sekundowe filmy),
- reklamy In-Feed,
- reklamy w Shorts.


Wiemy, jak promować wideo
Prowadzimy skuteczne kampanie w YouTube
Ile kosztuje reklamowanie filmów na YouTube?
Reklamy filmów na YT można wykorzystywać zarówno gdy nasz budżet reklamowy jest duży, jak i wtedy gdy mamy do wydania niewielką kwotę. W zależności od wybranej strategii ustalania stawek możemy wybrać tę najlepiej dopasowaną do naszego celu, na przykład CPV (koszt wyświetlenia) czy CPM (koszt tysiąca wyświetleń).
Czy można promować cały kanał na YouTube?
Jeżeli chcemy promować kanał YouTube, to przy konfiguracji kampanii możemy wybrać podtyp „Subskrypcje i interakcje w YouTube”. W kolejnym kroku zostaniemy przeniesieni do tworzenia kampanii Demand Gen, dzięki której będziemy mogli promować kanał i go rozwijać.
Podsumowanie
Wykorzystanie filmów YouTube jest bardzo istotną częścią promocji. Dzięki reklamom w YouTube możesz zachęcić odbiorców do subskrybowania Twojego kanału czy obejrzenia filmu. Kampanie wideo to dobry sposób na promocję, dzięki któremu Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna.