Allegro obecnie jest największą platformą sprzedażową w Polsce, która miesięcznie dociera do wielu milionów potencjalnych klientów. Musimy jednak pamiętać, że popularność Allegro przyciąga również do siebie wielu sprzedawców, przez co konkurencja na portalu jest bardzo duża.
Jeżeli zastanawiasz się jak zwiększyć prawdopodobieństwo przebicia się ze swoją ofertą na Allegro, to idealnym rozwiązaniem tej kwestii, będzie inwestycja w reklamę. Reklama na Allegro pozwala na dotarcie do klientów, którzy szukają oferowanych przez nas produktów czy usług. Aby reklamy były skuteczne, musimy odpowiednio je zaplanować i skierować do właściwej grupy odbiorców. Niemniej jednak ważne jest, aby mieć też dobrze przygotowane opisy produktów, atrakcyjne zdjęcia czy konkurencyjną cenę.
Rodzaje reklam na Allegro, czyli oferty sponsorowane, reklama graficzna, promowanie ofert oraz Strefa Okazji
CZYM JEST ALLEGRO ADS?
Allegro Ads to platforma reklamowa pozwalająca promować nasze oferty na Allegro (z małymi wyjątkami także w Google czy na Facebooku). Istotą Allegro Ads jest oferta sponsorowana, czyli pokazywanie produktów lub usług na różnych pozycjach w serwisie Allegro tak, aby zwiększyć liczbę klientów wchodzących na nasze oferty.

Allegro Ads możemy podzielić na następujące formy reklam:
1. Oferty sponsorowane

- Rozliczenie w modelu CPC – płacisz wyłącznie za kliknięcia w reklamę (nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat, prowizji itp.);
- Reklama wyświetla się na podstawie frazy wpisanej przez szukającego w wyszukiwarkę lub w danej kategorii;
- W Panelu Allegro Ads masz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących prowadzonych działań.
Miejsca wyświetlania ofert sponsorowanych
- Wynik wyszukiwania (2-3 oferty na górze i 2 oferty na dole strony);
- Pomiędzy wynikami wyszukiwania (będą pojawiały się co 7 ofert na liście wyszukiwania);
- Lewa kolumna przy wynikach wyszukiwania (oferty będą widoczne po lewej stronie od listy wyszukiwania);
- Strona oferty (oferty będą widoczne na stronach produktów w sponsorowanych ofertach tej samej kategorii pod opisem danej oferty);
- Pozostałe miejsca: oferty pokażą się w dostępnych w danym momencie miejscach na Allegro (na przykład strona główna, strona kategorii i tym podobne).
2. Sieci reklamowe

Tworząc kampanię Ofert sponsorowanych, możesz od razu wybrać, by reklamować się:
- w Google – oferty widoczne są w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy,
- w serwisach partnerskich Allegro – obecnie na portalach Grupy Wirtualna Polska,
- możesz również stworzyć osobną kampanię remarketingową dedykowaną portalowi Facebook.
Rozliczenie wszystkich powyższych działań odbywa się w modelu CPC.
3. Reklama graficzna

Reklama graficzna to idealne rozwiązanie dla producentów czy marek, gdyż pozwala na promocję nie tylko konkretnych produktów, ale całego konta/sklepu/marki. Służy do budowania wizerunku na Allegro. Rozliczana jest w modelu CPM – płacimy za każdą odsłonę reklamy, ustalając kwotę za 1000 wyświetleń. W panelu Allegro Ads mamy dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących prowadzonych działań.
Z reklamy graficznej korzystamy, jeżeli:
- Reklamujemy swoje produkty, wykorzystując do tego swój logotyp (producent marki własnej);
- Mamy prawo do wykorzystywania logotypu danej marki, możemy reklamować produkty tej marki (Dystrybutor marki);
- Mamy sklep na Allegro i oferujemy produkty różnych marek, w kreacji możemy wykorzystać logotyp swojego sklepu (Sklep na Allegro).
Jakie możliwości daje nam reklama graficzna?
- Dotarcie do określonej grupy docelowej – swoje oferty możemy wyświetlać na określone słowa kluczowe, które mogą wpisać potencjalni kupujący;
- Pozycjonowanie nowej marki i nowych produktów – wprowadzając nowy produkt czy markę, w reklamie możemy wykorzystać frazy kluczowe opisujące produkt/markę;
- Kreowanie wizerunku marki/sklepu – jednocześnie możemy prowadzić kampanie sprzedażowe i wizerunkowe, dzięki którym zwiększymy sprzedaż i zyskamy nowych klientów.
Rodzaje reklam graficznych:
- reklama szablonowa – składa się z logo, krótkiego hasła reklamowego oraz dwóch dynamicznie dobieranych ofert. Możemy w tym przypadku zarządzać zasięgiem dotarcia do kupujących przez targetowanie na słowa i frazy kluczowe.
- reklama banerowa – składa się z kreacji graficznej prezentującej markę lub kategorię ofert. Może być reklamą danego towaru, kategorii ofert lub produktu. Możemy w tej reklamie zarządzać zasięgiem dotarcia do kupujących na podstawie wybranych kategorii oraz zapytań kupujących.
- reklama graficzna na stronie głównej – wyświetla się w jednym z najważniejszych miejsc na Allegro – karuzeli reklamowej strony głównej. Może występować jako reklama szablonowa lub banerowa. Targetowanie odbywa się na podstawie wybranych kategorii oraz historii działań użytkowników. Może być reklamą produktu, kategorii, oferty lub sklepu.
Miejsca wyświetlania reklamy graficznej
- Wyniki wyszukiwania – na górze i dole strony;
- Strona oferty – pod sekcją „O sprzedającym”;
- Lewa kolumna wyników wyszukiwania – pojawia się na podstawie wcześniejszych działań Kupującego. Pokazujemy mu reklamę ofert powiązanych z kategoriami, w których Kupujący wcześniej szukał i oglądał produkty.
Gdzie kupujący spotyka reklamę graficzną?

PROMOWANIE OFERT NA ALLEGRO
Oprócz wyżej wymienionych możliwości reklamowania się na Allegro, mamy jeszcze do dyspozycji kilka metod dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów.
1. Wyróżnienie i wyróżnienie elastyczne
Wybranie jednej z podanych opcji powoduje, że oferty zawsze znajdą się przed ofertami innych sprzedających, którzy nie skorzystali z tej opcji wyróżnienia. Oferty pojawią się na liście promowanych ofert w danej kategorii oraz w wynikach wyszukiwania.

2. Pakiet Promo
Pakiet Promo składa się z: Wyróżnienia, Pogrubienia i Podświetlenia. Tytuły ofert będą miały dodatkowo pogrubioną czcionkę oraz będą wyświetlały się na niebieskim tle. Pozwala to na jeszcze mocniejsze wyróżnienie się na liście promowanych ofert. Oferty takie pojawią się w wybranej kategorii oraz w wynikach wyszukiwania.
3. Promowanie na stronie działu
Oferty wyróżnione będą na stronie działu, w którym są wystawione. Znajdą się w specjalnej galerii z promowanymi ofertami. Pokazywane są miniatury, ceny i tytuły ofert. Kupujący przejdą stąd bezpośrednio do wybranej oferty.
Jeżeli chcemy skorzystać z opcji promowania, to możemy ją włączyć w formularzu podczas wystawiania ofert lub później w zakładce Mój asortyment poprzez edycję oferty. Opłaty za wybrane opcje zobaczymy od razu w podsumowaniu przed wystawieniem lub edycją oferty.
STREFA OKAZJI
Strefa Okazji to oznaczenia pozwalające dodatkowo wyróżnić oferty. Jeśli oznaczymy ofertę danym znakiem, klienci będą mogli takie oferty znaleźć, stosując w wyszukiwarce specjalny filtr oraz znaleźć je dodatkowo na dedykowanych stronach strefy okazji np. Strefa Okazji.
Rodzaje oznaczeń:
- Hit – oznaczenie dotyczy ofert, które uzyskały określoną liczbę sprzedanych sztuk towaru w ciągu 30 dni. Oznaczenie Hit może występować łącznie ze wszystkimi pozostałymi oznaczeniami dostępnymi w Strefie Okazji.
- Nowość – oznaczenie dla ofert wystawionych na Allegro nie później niż w ciągu 6 miesięcy. Czas trwania 30 dni. Nie ma możliwości tego ponowienia tego oznaczenia dla tej samej oferty.
- Okazja – graficznie przedstawione jako „%” na zielonym tle. Allegro pokaże procent, o jaki możemy obniżyć cenę w naszej ofercie. Obliczy go w stosunku do najniższej ceny przedmiotu z ostatnich 30 dni.
- Rabat – oznaczenie to informuje klientów, że produkt będzie w niższej cenie, jeżeli kupi on większą ilość towaru w wybranej ofercie w ramach jednego zakupu.
- Czasowe oznaczenia: Smart Okazje, Black Friday, Cyber Monday itp.
PODSUMOWANIE
Jak widać, Allegro daje sprzedającym pełen wachlarz możliwości jeżeli chodzi o reklamy na portalu. Dzięki temu mają oni okazję zwrócić na siebie uwagę wielu milionów użytkowników odwiedzających portal co miesiąc. Odpowiednio dobrane reklamy pozwolą nam w większym stopniu wyróżnić się na tle konkurencji, a co za tym idzie zwiększyć naszą sprzedaż czy rozpoznawalność naszej marki.
Jeżeli jednak nie jesteś do końca pewny jak poprawnie ustawiać reklamy na Allegro lub obawiasz się, że swoimi działaniami możesz wydać zbyt dużo środków przeznaczonych na reklamy, wtedy idealnym rozwiązaniem będzie znalezienie pomocy w agencji reklamowej, która zajmuje się tym profesjonalnie. Nasza agencja posiada bardzo duże doświadczenie w obsłudze sprzedaży na Allegro, jak i prowadzeniu kampanii reklamowych. Nasi specjaliści od wielu lat z powodzeniem zajmują się tworzeniem, prowadzeniem i optymalizacją kampanii Allegro Ads.
