Nowości dotyczące recenzji i elementów rozszerzonych w Google Search Console

Jakub Zeid
Jakub Zeid
Archiwum 02.2020
 
Nowości dotyczące recenzji i elementów rozszerzonych w Google Search Console

Recenzję, opinie, oceny
Google Search Console

10 lutego 2020 Google ogłosiło dodanie nowych raportów w systemie Google Search Console. Jeżeli jesteś właścicielem strony zawierającej recenzję/opinie (jak np. sklep internetowy), ta wiadomość może być dla ciebie kluczowa. 

Nowy raport “Fragmenty opinii”

Od wczoraj w panelu Google Search Console dla stron, które wdrożyły dane strukturalne z recenzjami, opiniami czy też ocenami, uruchomiony został nowy raport w sekcji “Ulepszenia” o nazwie “Fragmenty opinii”. Raport zawiera listę błędnie wdrożonych znaczników w witrynie, które należy poprawić oraz listy znaczników wdrożonych prawidłowo i znaczników „z ostrzeżeniem”.

Zrzut ekranu z angielskiej wersji panelu:

Wśród błędów pojawić mogą się m.in.:

  • Należy określić „ratingCount” lub „reviewCount”,
  • Brakujące pole „ratingValue”,
  • W ocenie nie uwzględniono wymaganych najlepszych lub najgorszych wartości,
  • Wartość we właściwości „ratingCount” musi być dodatnia,
  • Brakujące pole „itemReviewed”.
  • Brakujące pole „author”.

Sprawdź skuteczność stron zawierających opinię

Kolejną nowością jest możliwość filtrowania ruchu w raporcie „Skuteczność” właśnie według wprowadzonych „Fragmentów opinii”. Jeżeli Google prawidłowo odczytało zdefiniowane przez Ciebie opinie w danych strukturalnych, wybierając zakładkę „Wygląd w wyszukiwarce” na liście poniżej znajdziesz opcję „Fragmenty opinii”.

 

Dzięki tej opcji możesz sprawdzić kliknięcia, wyświetlenia oraz CTR dla stron zawierających opinie, porównać je z pozostałymi stronami, pozwoli to skuteczniej analizować wpływ prawidłowo wdrożonych opinii/recenzji na wizyty z wyszukiwarki.

Zweryfikuj poprawność wdrożenia w narzędziu Rich Results Test

Po wdrożeniu opinii/recenzji w postaci danych strukturalnych w swoim serwisie, nie musisz czekać na ich zaindeksowanie i weryfikację w raporcie Google Search Console. Aby sprawdzić ich poprawność przetestuj swoją stronę w narzędziu: https://search.google.com/test/rich-results

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/02/review-snippets.html

 

 

Jakub Zeid
Były pracownik na stanowisku SEO Expert w DevaGroup, gdzie odpowiedzialny jest za kompleksowe prowadzenie kampanii SEO, głównie dla klientów z branży e-commerce. Z krakowską agencją związany od 2017 roku, a doświadczenie w branży SEO zbiera nieprzerwanie od roku 2009. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej, opiekun wyróżnionej na Mobile Trends Awards kampanii SEO.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry