10 lutego 2020 Google ogłosiło dodanie nowych raportów w systemie Google Search Console. Jeżeli jesteś właścicielem strony zawierającej recenzję/opinie (jak np. sklep internetowy), ta wiadomość może być dla ciebie kluczowa.
Nowy raport “Fragmenty opinii”
Od wczoraj w panelu Google Search Console dla stron, które wdrożyły dane strukturalne z recenzjami, opiniami czy też ocenami, uruchomiony został nowy raport w sekcji “Ulepszenia” o nazwie “Fragmenty opinii”. Raport zawiera listę błędnie wdrożonych znaczników w witrynie, które należy poprawić oraz listy znaczników wdrożonych prawidłowo i znaczników „z ostrzeżeniem”.
Zrzut ekranu z angielskiej wersji panelu:
Wśród błędów pojawić mogą się m.in.:
- Należy określić „ratingCount” lub „reviewCount”,
- Brakujące pole „ratingValue”,
- W ocenie nie uwzględniono wymaganych najlepszych lub najgorszych wartości,
- Wartość we właściwości „ratingCount” musi być dodatnia,
- Brakujące pole „itemReviewed”.
- Brakujące pole „author”.
Sprawdź skuteczność stron zawierających opinię
Kolejną nowością jest możliwość filtrowania ruchu w raporcie „Skuteczność” właśnie według wprowadzonych „Fragmentów opinii”. Jeżeli Google prawidłowo odczytało zdefiniowane przez Ciebie opinie w danych strukturalnych, wybierając zakładkę „Wygląd w wyszukiwarce” na liście poniżej znajdziesz opcję „Fragmenty opinii”.
Dzięki tej opcji możesz sprawdzić kliknięcia, wyświetlenia oraz CTR dla stron zawierających opinie, porównać je z pozostałymi stronami, pozwoli to skuteczniej analizować wpływ prawidłowo wdrożonych opinii/recenzji na wizyty z wyszukiwarki.
Zweryfikuj poprawność wdrożenia w narzędziu Rich Results Test
Po wdrożeniu opinii/recenzji w postaci danych strukturalnych w swoim serwisie, nie musisz czekać na ich zaindeksowanie i weryfikację w raporcie Google Search Console. Aby sprawdzić ich poprawność przetestuj swoją stronę w narzędziu: https://search.google.com/test/rich-results
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/02/review-snippets.html