Nowości dotyczące recenzji i elementów rozszerzonych w Google Search Console

Jakub Zeid
Jakub Zeid
11 lutego 2020
google search console

Recenzję, opinie, oceny


Google Search Console

10 lutego 2020 Google ogłosiło dodanie nowych raportów w systemie Google Search Console. Jeżeli jesteś właścicielem strony zawierającej recenzję/opinie (jak np. sklep internetowy), ta wiadomość może być dla ciebie kluczowa. 

Nowy raport “Fragmenty opinii”

Od wczoraj w panelu Google Search Console dla stron, które wdrożyły dane strukturalne z recenzjami, opiniami czy też ocenami, uruchomiony został nowy raport w sekcji “Ulepszenia” o nazwie “Fragmenty opinii”. Raport zawiera listę błędnie wdrożonych znaczników w witrynie, które należy poprawić oraz listy znaczników wdrożonych prawidłowo i znaczników „z ostrzeżeniem”.

Zrzut ekranu z angielskiej wersji panelu:

Wśród błędów pojawić mogą się m.in.:

  • Należy określić „ratingCount” lub „reviewCount”,
  • Brakujące pole „ratingValue”,
  • W ocenie nie uwzględniono wymaganych najlepszych lub najgorszych wartości,
  • Wartość we właściwości „ratingCount” musi być dodatnia,
  • Brakujące pole „itemReviewed”.
  • Brakujące pole „author”.

Sprawdź skuteczność stron zawierających opinię

Kolejną nowością jest możliwość filtrowania ruchu w raporcie „Skuteczność” właśnie według wprowadzonych „Fragmentów opinii”. Jeżeli Google prawidłowo odczytało zdefiniowane przez Ciebie opinie w danych strukturalnych, wybierając zakładkę „Wygląd w wyszukiwarce” na liście poniżej znajdziesz opcję „Fragmenty opinii”.

 

Dzięki tej opcji możesz sprawdzić kliknięcia, wyświetlenia oraz CTR dla stron zawierających opinie, porównać je z pozostałymi stronami, pozwoli to skuteczniej analizować wpływ prawidłowo wdrożonych opinii/recenzji na wizyty z wyszukiwarki.

Zweryfikuj poprawność wdrożenia w narzędziu Rich Results Test

Po wdrożeniu opinii/recenzji w postaci danych strukturalnych w swoim serwisie, nie musisz czekać na ich zaindeksowanie i weryfikację w raporcie Google Search Console. Aby sprawdzić ich poprawność przetestuj swoją stronę w narzędziu: https://search.google.com/test/rich-results

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/02/review-snippets.html

 

 

Jakub Zeid
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiedzialny za optymalizację stron internetowych, głównie z branży e-commerce. Uważa, że "odpicowanie" sklepu to gwarancja sukcesu w Internecie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991