Najnowszy numer Marketer + na wrzesień – październik skupia się wokół konieczności dopasowania marketingu do spadku nastrojów społecznych, a co za tym idzie prognozowanych spadków sprzedaży. Zgromadzone w tym wydaniu artykuły stanowią poszukiwanie odpowiedzi na pytania: gdzie szukać leadów oraz jak utrzymać wysoką sprzedaż za pomocą m.in. growth hackingu. Jeżeli jesteście ciekawi, na które artykuły warto zwrócić szczególną uwagę, serdecznie zapraszamy do lektury!
Walt Disney przedstawia!
Wertowanie magazynu bezapelacyjnie zacznijcie od wywiadu Łukasza Murawskiego (lukaszmurawski.pl) z Ezequielem Abramzonem, CEO w LALO (hellolalo.com), odpowiedzialnym za transformację cyfrową The Walt Disney Company. W rozmowie poruszane są aspekty roli strategii w brandingu i budowaniu silnej, wysoce rozpoznawalnej marki oraz korelacji między ową strategią a tzw. brand mindsetem.
W wywiadzie Abrmhzon chętnie wraca myślami do początków wprowadzania Disneya do wirtualnego świata. Opowiada o konieczności podjęcia nauki w różnych obszarach, od sprzedaży reklam digitalowych, przez social media marketing, opracowywanie aplikacji mobilnych, po rozpowszechnianie contentu w modelu subskrybcyjnym. Rozmowa będzie prawdziwą gratką dla marketerów z holistycznym podejściem do digitalu, którzy pragną rozwijać w kilku obszarach naraz.
Efektywny budżet reklamowy – zaplanuj 2023 r.
W lekturze magazynu nie pomijajcie również kolejnych stron (zaraz za wywiadem). Znajdziecie tam artykuł Mariusza Dziekońskiego, CEO w Markea, który dokonał obszernego przeglądu strategii marketingowych na 2023 r. Dziekoński przedstawia w nim zmiany w strukturze wydatków na media, które należy wdrożyć w 2023 r. Na przykładzie case study firmy Windy sp. z o.o. pokazuje również, co należy zrobić, aby mimo niekorzystnego rynku konsumenckiego sukcesywnie zmniejszać wydatki reklamowe. Z pewnością zainteresuje to każdego stratega, działającego w obszarze PPC i nie tylko.
GPS od Łukasza Kosuniaka
Kolejnym wartym uwagi artykułem jest z publikacja od Łukasza Kosuniaka, CEO w Growth Consulting i autora książek m.in. „Abc marketingu B2B” oraz „To jest Social Selling”. Ekspert marketingu B2B na łamach Marketera + podzielił się swoją autorską metodą metodą planowania zintegrowanych działań marketingowo-sprzedażowych. Strategię marketingową porównał do mapy, która wskazuje nam cel, do którego zmierzamy, a plan marketingowy do GPS, pokazującego wszystko to, co po drodze. Czym dokładnie jest GPS od Łukasza Kosuniaka? Skrót ten oznacza – goals, processes, skills (cele, procesy, kompetencje). Jak tłumaczy autor artykułu, jego GPS pozwala rozdystrybuować zadania w grupie marketerów pracujących nad danym projektem, uwzględniając ich kompetencje i indywidualne predyspozycje i w efekcie czerpać radość z planowania działań B2B. Jak konkretnie działa ten system? Przeczytajcie artykuł, by się tego dowiedzieć.
Growth hacking – to musisz wiedzieć
W publikacji Mateusza Wyciślika, znanego przedsiębiorcy i autora podcastu „Growth Hacking Po Polsku” znajdziecie osiem innowacyjnych technik pomagających zwiększyć przypływ klientów. To m.in. quizy w lejkach marketingowych, wideo w cold e-mailingu, czy też redystrybucja treści. W swoim artykule autor rozprawia się też z kwestią skutecznego docierania za pomocą reklam, do klientów B2B konkurencji. Wskazuje również elementy strony możliwe do personalizowania na podstawie danych o użytkownikach. Jego artykuł to prawdziwa kopalnia wiedzy, która wprowadzona w życia pomaga osiągnąć wyższy level w naszym marketingu.
Podsumowanie
To oczywiście nie wszystkie wartościowe publikacje, które znajdziecie w magazynie. Radzę skupić swą uwagę również na artykule Joanny Burdek, CEO, Brand Useful „Neurocopywriting w praktyce, czyli jak pisać teksty, które kupuje mózg” oraz Anny Wawszkiewicz, Marketing managerki w Sharebee „Gdzie są te leady? Jak skutecznie szukać i pozyskiwać klientów na LinkedInie”. Pierwsza pozycja objaśnia sposoby tworzenia przyciągającego odbiorcę contentu w duchu neurocopiritingu. Druga krok po kroku prowadzi nas poprzez alternatywne sposoby szukania potencjalnych klientów B2B.
Serdecznie polecam lekturę całego Marketera +, który porusza niezwykle aktualne kwestie nowych metod pozyskiwania leadów i zwiększania sprzedaży mimo recesji, spowodowanej m.in. wojną na Ukrainie. Myślę, że każdy, kto zdaje sobie sprawę, że marketing nie może trwać w oderwaniu od aktualnych zmian na świecie, uwarunkować geopolitycznych, czy gospodarczych będzie podobnego zdania.