Jak już zapewne dobrze wiesz, Amazon dumnie wkracza do Polski. Sprzedawcy mogą się już rejestrować na stronie: https://sell.amazon.pl/ i niedługo będą mogli rozpocząć swoją sprzedaż w polskiej wersji serwisu. Amazon łączy miliony produktów z milionami klientów. Chcemy Ci w tym pomóc!
Jeśli reklamujesz się już w Google Ads, Allegro Ads, LinkedIn Ads i używasz Facebook Ads – czas na kolejny krok! Pora na Amazon PPC!
Amazon oferuje możliwość pokazania Twoich produktów i zwiększenia ich możliwości na rynku dzięki wielu różnorodnym funkcjom. Poznaj rodzaje reklam na Amazon:
Sponsored Products
Pierwszym rodzajem reklam na Amazonie są tzw. Produkty Sponsorowane. To reklamy rozliczane w formacie CPC (cost-per-click), promujące poszczególne produkty. Świetnie nadają się dla początkujących sprzedawców, którzy nigdy nie tworzyli reklam w internecie.
Produkty Sponsorowane są widoczne na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i pomagają potencjalnym klientom trafić do danego sklepu. Reklamy CPC charakteryzują się tym, że płacisz tylko wtedy, kiedy nastąpi kliknięcie i przejście na stronę produktu. Jako sprzedawca możesz kontrolować ile wydajesz, ustawiając budżet i wybierając stawki za kliknięcie. Dzięki temu możesz wykorzystywać Sponsorowane Produkty do różnych celów, takich jak promocja nowego produktu, produktów sezonowych, usuwanie nadmiaru zapasów lub prezentowanie najlepiej sprzedającego się produktu.
Sponsored Brands
Kolejny rodzaj reklam to tzw. Sponsorowane Marki. To także są reklamy rozliczane w modelu CPC, jednak w przeciwieństwie do wcześniej wymienianych Produktów Sponsorowanych, zawierają one logo marki, niestandardowy nagłówek oraz mogą przedstawiać kilka produktów. Te reklamy pomagają zwiększyć rozpoznawalność Twojego brandu wśród klientów kupujących produkty takie jak Twoje.
Dzięki reklamie Sponsorowanej Marki możesz zdecydować, w jaki sposób zaprezentujesz swoje produkty klientom,oraz zwiększyć swoją widoczność. Masz również możliwość optymalizacji strategii ustalania stawek pod kątem najskuteczniejszych miejsc docelowych.
Ten rodzaj reklamy dostępny jest już tylko dla profesjonalnych sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry, producentów oraz agencji.
Sponsored Display
Reklama Sponsorowana to rozwiązanie, które Amazon sam nazywa “samoobsługowym”. Pomaga ono rozwijać markę oraz firmę poprzez angażowanie kupujących na całej ścieżce zakupowej, zarówno na Amazonie jak i poza nim. To reklamy displayowe, rozliczane w modelu CPC, przeznaczone również dla handlu detalicznego. Istnieje możliwość automatycznego generowania kreacji pod reklamy graficzne, które przyniosą rezultaty niezależnie od wielkości budżetu.
Opcje targetowania w Reklamie Sponsorowanej dzielą się na: targetowanie produktowe, remarketing, oraz po zainteresowaniach. Jest to doskonała opcja dla doświadczonych sprzedawców, którzy już korzystają z reklam graficznych i chcą rozszerzyć zasięg swoich reklam – według badań przeprowadzonych przez Salesforce w 2019 roku, 64% kupujących używa wielu kanałów aby dokonać pojedynczego zakupu.
Z innych ciekawych form reklam dostępnych póki co tylko w Stanach Zjednoczonych, jest reklama Fire TV Ads.
Biorąc pod uwagę obecne okoliczności, wychodzimy z ofertą dla wszystkich e-commerce-ów zainteresowanych reklamami PPC na Amazon oraz przejściem z Allegro.pl na Amazon! Możemy pomóc Ci w działaniach reklamowych na terenie Polski oraz wspomnianych reklamach PPC. Tego typu usługi już weszły na stałe do naszej oferty, zapraszamy do kontaktu z nami!
Jeżeli jeszcze nie czujesz się na siłach, aby wkraczać z reklamami swojego biznesu na Amazona, i póki co wolisz zostać przy Allegro (informacje na temat reklam graficznych na Allegro znajdziesz TUTAJ), serdecznie zapraszamy do rozpromowania swoich produktów poprzez Allegro Ads!