Reklamy graficzne Allegro Ads

Katarzyna Meus
Katarzyna Meus
27 lipca 2020
 

Reklamy graficzne Allegro Ads


- czym są i jak działają?

Na przełomie 2019/2020 roku Allegro wprowadziło nowy sposób pozwalający zwiększyć rozpoznawalność swojej marki – reklamę graficzną. Nasi specjaliści od paru miesięcy testują tą możliwość u klientów – z bardzo dobrym skutkiem i dużymi zwrotami. 

 

Czym jest reklama graficzna? To najnowsze rozwiązanie dedykowane Allegro Ads, które umożliwia prezentowanie swoich produktów nad wynikami wyszukiwania. W ten sposób możemy złapać wzrok klienta, który jeszcze nie podjął decyzji i dopiero “rozgląda się” za najlepszą ofertą. Kreacja składa się trzech części: logo, hasła i wybranych dwóch dynamicznie dobieranych ofert. 

Tomasz Ślaski, nasz Senior Allegro Ads Specialist wyszczególnia, co jest potrzebne do zaprojektowania tego typu reklamy:

  • NIP właściciela marki – co istotne: to nie musi być zarejestrowana marka, ale sprzedający musi zaświadczyć że ma do niej prawa własności,
  • nazwa marki – warto podkreślić, że chodzi tu o markę sprzedawanych przez nas produktów, nie marki sklepu. Jednak zdarza się również, że produkty nie mają swojej nazwy – wtedy wszystko zależy od naszej kreatywności,
  • logo w formacie 400×400.

Jak to działa?

Dodawanie reklamy graficznej jest proste: wybieramy produkty, które chcemy zamieścić w ofercie, umieszczamy je w odpowiedniej kategorii, określamy słowa kluczowe i wykluczające. Na sam koniec ustalamy maksymalną stawkę CPM i voila! Reklama graficzna gotowa. Teraz tylko trzeba poczekać na akceptację przez moderatora i możemy cieszyć się wzrastającą liczbą zamówień.

Mimo, iż Reklamy graficzne rozliczane są w modelu CPM (opłata za tysiąc wyświetleń reklamy), to te, które do tej pory zostały uruchomione dla naszych klientów przynoszą bardzo duże kwoty zysków. Warto kuć żelazo póki gorące, ponieważ:

  • wciąż jest to stosunkowo nowy format reklamowy na Allegro,
  • wystarczy zainwestować niskie stawki aby uzyskać dużą klikalność,
  • reklamy graficzne jeszcze nie opatrzyły się użytkownikom,
  • można w nich pokazać limitowane serie produktów,  Unique Selling Proposition (czyli krótki slogan, mający do 35 znaków, który wyróżnia produkt na tle konkurencji i ma przyciągnąć klientów) oraz logotyp marki, co wpływa na świadomość marki. 

Reklamy graficzne są bardzo korzystnym formatem dla sklepów, z racji tego, że: generują dobre zwroty i pozwalają na współdzielenie budżetu.

Zastosowanie tego typu promocji może dla marek przynieść takie korzyści jak: 

  • zwiększenie świadomości marki przy jednoczesnej realizacji celów sprzedażowych
  • skuteczne wypieranie konkurencyjnych marek
  • pozwala zacieśnić współpracę między marką a sklepem sprzedającym jej produkty poprzez sponsorowanie budżetu sklepu

Jeżeli sprzedający zdecyduje się na uruchomienie reklamy graficznej po raz pierwszy, dostanie od Allegro specjalny gratis na start – przy zainwestowaniu 500 zł w ciągu pierwszego miesiąca, otrzyma dodatkowe 300 zł na kontynuację promocji. 

 

Wszystkie osoby chcące otrzymać dostęp do reklamy graficznej już niedługo będziemy mogli zaprosić na nasze nowe szkolenie E-commerce, które będzie zawierało blok związany z Allegro Ads! Szkolenie będzie dostępne w wersji stacjonarnej (w naszym biurze w Krakowie) oraz online. Więcej szczegółów podamy już wkrótce!

 

Katarzyna Meus
Marketing Specialist. Zajmuje się social mediami oraz contentem. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991