Reklamy graficzne Allegro Ads

Reklamy graficzne Allegro Ads

Reklama graficzna Allegro Ads
– poradnik

Reklamę Allegro Ads na platformie możemy podzielić na kilka rodzajów, natomiast najistotniejsze z nich to sponsorowana oraz graficzna. W tym wpisie skupimy się na reklamie graficznej.

Spis treści

Czym charakteryzuje się reklama graficzna Allegro Ads?

Reklama graficzna Allegro Ads to jedna z możliwości reklamowania się na platformie, która umożliwia prezentowanie swoich produktów nad wynikami wyszukiwania. W ten sposób możemy złapać wzrok klienta, który jeszcze nie podjął decyzji o zakupie, a dopiero „rozgląda się” za najlepszą ofertą.

Każda kreacja składa się z trzech części: logo, hasła i wybranych dwóch dynamicznie dobieranych ofert. Pozwala ona na reklamę nie tylko konkretnych produktów, ale także całego konta, sklepu czy marki. Służy głównie do budowania wizerunku na Allegro. Rozliczana jest w modelu CPM – płacimy za każdą odsłonę reklamy, ustalając kwotę za 1000 wyświetleń. Obecnie mamy do wyboru cztery formaty tego typu reklamy: szablonową, banerową, na stronie głównej oraz jako elastyczny baner. Dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących prowadzonych działań dostajemy w Panelu Allegro Ads.

rodzaje reklam graficznych allegro
Rodzaje reklam graficznych. Źródło: Allegro.pl

Korzystajmy z reklamy graficznej w przypadku, gdy:

  • reklamujemy swoje produkty, wykorzystując do tego swój logotyp (producent marki własnej),
  • mamy prawo do wykorzystywania logotypu danej firmy, ewentualnie możemy reklamować jej produkty (dystrybutor),
  • mamy sklep na Allegro i oferujemy produkty różnych marek, możemy wykorzystać logotyp swojego sklepu (Sklep na Allegro).

Aby móc korzystać z tej opcji, nie musimy być producentem ani głównym dystrybutorem marki. Wystarczy, że mamy swój sklep na Allegro.

Zwiększ rozpoznawalność swojej marki

Ten typ reklamowania pozwala na dotarcie do określonej grupy docelowej. Nasze oferty możemy wyświetlać na określone słowa kluczowe i wykluczające, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę. Pozwoli nam także na lepsze pozycjonowanie nowej firmy i nowych produktów, gdyż wprowadzając je, możemy wykorzystać kluczowe frazy opisujące produkt/markę. Warto dodać, że pozwala ona w dużym stopniu kreować wizerunek Twojej marki. Jednocześnie możemy prowadzić kampanie sprzedażowe i wizerunkowe Twoich ofert na Allegro, dzięki czemu masz szansę zwiększyć sprzedaż i zyskać nowych klientów.

Jak działa reklama graficzna Allegro Ads?

Główną istotą reklamy jest pokazywanie w określonych miejscach na Allegro komunikatu graficznego promującego produkt na różnych pozycjach w serwisie, aby zwiększyć liczbę klientów wyświetlających oferty (dzięki kampaniom nie zwiększamy bezpośrednio sprzedaży czy efektywności sprzedaży, a jedynie liczbę osób odwiedzających konkretne oferty).

Wyróżniamy następujące rodzaje reklam graficznych:

Reklama szablonowa

  • Kreacja szablonowa oparta na ofertach, uwzględniająca logotyp i samodzielnie stworzony tekst.
  • Składa się z: logo, tekstu do 35 znaków, przycisku „call to action” [Sprawdź], dwóch/trzech ofert.
  • Targetowanie na słowa i frazy kluczowe.
  • Możemy zarządzać zasięgiem dotarcia do użytkowników.
reklama szablonowa
Reklama szablonowa. Źródło: Akademia Allegro.

Reklama banerowa

  • Kreacja graficzna, gdzie sami możemy przygotować baner zgodnie z wytycznymi Allegro.
  • Targetowanie na podstawie wybranych kategorii na portalu oraz na zapytania kupujących.
  • Możemy dzięki niej reklamować produkty, kategorię ofert czy sklep.
  • Możemy tutaj zarządzać zasięgiem dotarcia do kupujących.
reklama banerowa
Reklama banerowa. Źródło: Akademia Allegro

Elastyczny baner 

Taki format reklamowy prezentuje grafikę marki, produkt lub kategorię ofert na Allegro. Platforma dostosuje automatycznie tekst i grafiki do wyświetlenia Twojej reklamy na różnych urządzeniach. Dzięki niej dotrzesz do większej liczby kupujących już od ich pierwszych kliknięć na portalu.

Do jej konfiguracji niezbędnych jest kilka elementów:

  • Grafiki bez tekstu i bez logo w rozmiarze 1600x350px.
  • Hasło reklamowe o długości od 10 do 32 znaków. Powinno zawierać kluczowy przekaz, gdyż będzie on najbardziej widocznym tekstem, który pojawi się na reklamie.
  • Hasło pomocnicze, które pojawi się pod hasłem reklamowym. Jest to pole opcjonalne, którego nie musimy wypełniać. W tym przypadku długość tekstu to od 10 do 50 znaków.
  • Logo – Allegro automatycznie pobierze do szablonu logo, które jest dodane pod wybraną marką. Możemy je zmienić w dowolnym momencie w panelu.

Reklama graficzna wyświetlana na stronie głównej
Reklama zostanie pokazana się w jednym z najważniejszych miejsc na portalu – karuzeli reklamowej na stronie głównej Allegro i będzie kierować kupujących do dowolnego miejsca na platformie. Targetowanie odbywa się automatycznie na podstawie wybranych kategorii oraz historii działań użytkowników. Może reklamować produkty, ofertę lub markę.

reklama na stronie głównej
Reklama na stronie głównej. Źródło: Akademia Allegro.

 

Warto jednak pamiętać, że ten rodzaj reklamy graficznej można wybrać tylko jeżeli mamy specjalne uprawnienia Allegro Ads. Otrzymują je agencje współpracujące z portalem w ramach Ads Partner i Ads Partner+ oraz sprzedawcy, których łączne wydatki w Allegro Ads i Biurze Reklamy Allegro przekroczyły w ciągu ostatnich 12 miesięcy 1 mln złotych.

Miejsca wyświetlania reklamy graficznej

  • Wyniki wyszukiwania – na górze i na dole strony (w tych miejscach wyświetla się na podstawie frazy wpisanej w wyszukiwarkę).
wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania
Wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania. Źródło: Akademia Allegro.

 

  • Strona oferty – pod sekcją „O sprzedającym” (wyświetla się na podstawie frazy wpisanej w wyszukiwarkę).
wyświetlanie reklam na stronie oferty
Reklamy wyświetlane na stronie oferty. Źródło: Akademia Allegro.

 

  • Lewa kolumna wyników wyszukiwania – pojawia się na podstawie wcześniejszych działań kupującego. Pokazujemy mu reklamę ofert powiązanych z kategoriami, w których wcześniej szukał i oglądał produkty.
wyświetlanie z lewej strony wyników wyszukiwania
Wyświetlanie z lewej strony wyników wyszukiwania. Źródło: Akademia Allegro.

 

Gdzie kupujący spotyka reklamę graficzną? 

gdzie spotkamy reklamę graficzną
Gdzie spotkamy reklamę graficzną? Źródło: Akademia Allegro.

Ważne: Najlepszym miejscem emisji są wyniki wyszukiwania (góra i dół listy ofert). Wybierając to miejsce, będzie się ona wyświetlać na komputerze, jak i na przeglądarce w telefonie oraz w aplikacji mobilnej.

Jak zrobić reklamę graficzną na Allegro?

1. Wybieramy „DODAJ KAMPANIĘ”.dodaj kampanie allegro button

 

2. Podczas wyboru „Jaką kampanię chcesz stworzyć?” wybieramy „Reklama graficzna” i na dole strony klikamy „SKONFIGURUJ KAMPANIĘ”.
wybor kampanii allegro ads

 

3. Następnie w 1 punkcie „Nadaj nazwę kampanii” wpisujemy nazwę kampanii oraz grupy reklam – tutaj jest pełna dowolność.
nazewnictwo kampanii allegro

 

4. W punkcie 2 „Wybierz markę” wybieramy naszą markę lub dodajemy ją, jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy.
wybor marki kampania allegro
dodawanie marki kampania allegro

 

5. Kolejny to punkt 3 „Skonfiguruj reklamy” – tutaj wybieramy interesujący nas typ reklamy graficznej.
konfiguracja reklamy graficznej allegro

6. W punkcie 4 „Wybierz miejsca emisji” zaznaczamy interesujące nas miejsca, gdzie użytkownik zobaczy Twoją reklamę.
miejsce emisji reklamy allegro

7. Ostatni punkt „Określ budżet i daty emisji” – dobieramy budżet dzienny, stawkę CPM oraz datę startu kampanii. Możemy również ustawić całkowity budżet.
ustawienie budzetu allegro ads

Jak jest rozliczana reklama graficzna?

Rozliczana jest ona w modelu CPM (ang. cost per mille) – samodzielnie możecie określić stawkę, jaką maksymalnie chcecie zapłacić za 1000 realnych wyświetleń reklamy graficznej.

Przykład:

Kupujący wyszukuje na Allegro piłki do koszykówki. Pojawia mu się strona z wynikami z pierwszą reklamą graficzną (u góry strony).
Zostanie tutaj naliczone wyświetlenie reklamy u góry strony. Reklamy w lewej kolumnie i u dołu strony nie pokazały się kupującemu, nie będą więc naliczone odsłony ani opłaty.

Minimalna stawka CPM to 9 zł za 1000 wyświetleń (brutto), a minimalny budżet dzienny wynosi 15 zł brutto.

Za tę kwotę może się ona wyświetlić do 1666 razy.

Przykład:

Stawka CPM = 20 zł, za pojedyncze wyświetlenie zapłacimy max. 0,02 zł (1000 wyświetleń x 0,02 zł = 20 zł)

Przy założeniu budżetu dziennego = 50 zł, może wyświetlić się maksymalnie 2 500 razy.

Podsumowanie

Reklama graficzna daje przede wszystkim możliwość maksymalizacji sprzedaży wybranych produktów oraz zwiększeniu rozpoznawalności firmy. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem, aby trafić do kupujących, którzy przeglądali oferty w danych kategoriach i w ten sposób zwiększyć świadomość swojej marki na Allegro. Reklama wyświetli się wąskiej grupie najbardziej zainteresowanych kupujących, a także klientom, którzy szukają Twoich produktów. Możliwości konfiguracji tego rodzaju reklamy na Allegro jest dużo, więc sporo zależy od idealnego użytkownika.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Potrzebujesz pomocy w kampaniach na Allegro?

Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci rozwinąć sklep!

Tekst zaktualizowany, pierwsza wersja ukazała się na naszym blogu w lipcu 2020 roku.

 

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Dawid Petryniak
Allegro Specialist. Na co dzień zajmuję się tworzeniem kampanii Allegro Ads, a także optymalizowaniem ofert i ich estetyką. W branży e-commerce od 2017 roku. Nabyte doświadczenie pozwala mi trafiać w gusta i zaspokajać potrzeby klientów. Uwielbiam wycieczki rowerowe – szczególnie te, które zaczynają się o 6 rano w niedzielne poranki.

Patryk Pala
Allegro Ads Specialist W branży e-commerce działa od 2017 roku. Specjalizuje się w analityce i poszukiwaniach odpowiedzi na pytanie: „dlaczego się nie sprzedaje”. Kompleksowo zajmuje się różnymi rodzajami marketplace'ów w Europie. Prywatnie geek technologiczny oraz miłośnik siatkówki i żużla.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (25 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry