Jak donosi The Wall Street Journal Facebook staje się rywalem Yahoo oraz Microsoftu w sprzedaży slotów reklamowych.
W pierwszym kwartale tego roku Facebook uplasował się po raz pierwszy przed Yahoo i dostarczył więcej reklam-bannerów do jego amerykańskich użytkowników niż jakakolwiek inna strona internetowa.
W sumie Facebook wyświetlił użytkownikom 173.5 biliona reklam na swojej stronie w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2010 roku. Yahoo natomiast ukazało 131.6 biliona reklam użytkownikom własnie tego serwisu, a na trzecim miejscu znalazła się korporacja Microsoftu z liczbą reklam 60.2 biliona. Dane nie uwzględniają reklam , które były serwowane innym użytkownikom internetu, czyli poza stroną odpowiednio Yahoo i Microsoftu.
Inaczej wygląda sytuacja dochodów. Przed Facebookiem długa droga aby doścignąć czołówkę. Obroty z reklam tego portalu społecznościowego w tamtym roku wyniosły zaledwie 500 milionów dolarów (Yahoo aż 6,5 biliona). Przewiduje się że w tym roku dochody Facebooka z reklam wyniosą ponad 1 bilion dolarów.