Relacja z semKRK#17 on-line – dzień pierwszy

Magdalena Gulik
Magdalena Gulik
Archiwum 06.2021
 

Relacja z semKRK#17 on-line


– dzień pierwszy

Konferencja semKRK, czyli jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń z branży SEO I SEM, powraca! To już 17 edycja! Tym razem konferencja trwała aż dwa dni – ponownie w wersji online.  W pierwszym dniu, 17 czerwca, wystąpienia prelegentów skupiały się na tematyce e-commerce, Google Analytics oraz Google Ads. Solidna dawka praktycznej wiedzy, cenne wskazówki i najnowsze trendy – każdy prelegent stanął na wysokości zadania!

 

Google Analytics 4 – Poznaj 5 etapów skutecznego wdrożenia narzędzia

Konferencja semKRK#17 rozpoczęła się od wystąpienia Anny Moczulskiej, która omówiła najnowszą wersję narzędzia Google Analytics. Nowe rozwiązanie jest zupełnie inne od stosowanego przez lata Google Analytics Uniwersal – prelegentka porównała obie wersje. 

W nowym Google Analytics 4 pojawiły się między innymi następujące zmiany:

  • automatyczne analizy – w nowym centrum analiz można tworzyć raporty w oparciu o swoje potrzeby. Niestety, w języku polskim nie działają jeszcze dobrze.
  • funkcja „parametry użytkowników” – pozwala tworzyć spersonalizowane listy, w których można przyporządkować użytkowników do różnych grup. 
  • nowy sposób zbierania danych – w starej wersji narzędzia pewnych informacji nie dało się połączyć ze sobą w raportach, natomiast w Google Analytics 4 to ograniczenie znika!

 

Nowa odsłona nie jest jeszcze idealna, dlatego prelegentka rekomenduje korzystanie z obu wersji narzędzia. Warto korzystać już z Google Analytics 4, aby nauczyć się poruszania w nowym środowisku –  narzędzie nie jest jednak na tyle stabilne, aby zbierać dane tylko z niego.  Kolejnym powodem, aby sięgnąć po nowe narzędzie jest zmiana w sposobie zbierania danych – integracja ze starymi danymi jest niemożliwa – warto więc zacząć zbieranie nowych danych jak najszybciej!

 

A co jeśli SEO i Google Adsy nie sprzedają w Twoim e-commerce? 5 powodów i rozwiązań

Jako druga wystąpiła Anna Tratnerska, która w swojej prezentacji tłumaczyła, jakie mogą być przyczyny niskiej sprzedaży e-commerce. Na początku wystąpienia, prelegentka skupiła się na pojęciu niskiej sprzedaży – czasami oczekujemy większych współczynników konwersji, a okazuje się, że sprzedaż mieści się w średnich współczynnika konwersji dla branży, a więc wcale nie jest niska.

Można wyróżnić 5 głównych przyczyn słabej sprzedaży w e-commerce:

  • Cena – jeśli często oglądane produkty mają niską konwersję, warto przeanalizować ceny konkurencji. Klienci często traktują koszyk, jako porównywarkę cen – szukają sklepu, który oferuje najatrakcyjniejszą cenę. Znaczenie ma także darmowa wysyłka oraz presja ograniczonej dostępności.
  • User Experience – aż 69% użytkowników porzuca witrynę, jeśli proces zakupu zawiera zbyt wiele kroków – ogranicz liczbę pól w formularzu. Przeanalizuj również zachowanie na etapie realizacji transakcji i sprawdź, czy konwersja nie jest niższa na konkretnych rozdzielczościach lub urządzeniach.
  • Wydajność strony – aż 40% internatów porzuca stronę, gdy uruchamia się dłużej niż 5 sekund! Co więcej, na urządzeniach mobilnych odsetek ten jest jeszcze większy! Wydajność swojej strony można sprawdzić w Google PageSpeed Insightwarto zadbać o to, aby wynik strony był wyższy niż konkurencji. 
  • Niskokaloryczny ruch – clickbaity mogą wygenerować więcej odsłon, ale nie przyczynią się do powiększenia sprzedaży. Warto doprecyzować słowa kluczowe – lepiej sprawdzają się słowa długoogonowe. Niskokaloryczny ruch można zmniejszyć wykluczając ruch robotów z sesji i kierując remarketing do osób, które wykazały zaangażowanie, na przykład dodając produkt do koszyka. 
  • Dodatkowe koszty – wielu konsumentów rezygnuje z zakupu, jeśli na karcie koszyka okaże się, że do zakupy należy doliczyć dodatkowe opłaty. Zadbaj o to, aby koszty w opisie produkty były takie same, jak te w końcowych etapach koszyka. 


Kampanie inteligentne, ale nie zawsze mądre – automatyzacja Google Ads

Trzecia prelegentka, Kinga Sroka – opowiedziała o procesie automatyzacji. Dzięki analizowaniu danych, można znacznie usprawnić codzienną pracę i wykorzystywać modele predykcyjne.

Do przykładowych automatyzacji, które oferuje Google, należą reguły automatyczne, które potrafią wstrzymać reklamy, gdy nie generują kliknięć lub przekroczyły zaplanowany budżet. Kolejnym udogodnieniem są rekomendacje na koncie Google Ads  – zamiast ręcznego wykluczania słów, można wybrać rekomendację.

Prelegentka omówiła także tricki optymalizacyjne, które pomogą usprawnić automatyzację. 

Listy ze zdarzeń polegają na ustaleniu celu biznesowego i niestandardowej grupy odbiorców – za ich pomocą można śledzić zdarzenia dostosowane do potrzeb biznesu. Dzięki liście remarketingowej, możesz stworzyć kampanię, która jest dopasowana do konkretnych użytkowników. 

Warto także zaimportować konwersje offline, szczególnie gdy:

  • rozliczamy się z przychodów w Google Analytics i chcemy mieć całkowitą liczbę transakcji 
  • korzystamy z maksymalizacji konwersji, ale nie mamy wystarczającej liczby danych
  • w panelu brakuje nam danych

Automatyzacja pozwala maksymalnie uprościć proces raportowania – dzięki niej, nie trzeba tworzyć raporty ręcznie. 

 

W punkt! Czyli jak dzięki precyzyjnej segmentacji użytkowników w Google Ads 2 x zwiększyliśmy liczbę leadów w Carsmile.pl 

Po przerwie, jako czwarty wystąpił Filip Biszczak, który przedstawił ciekawy case study z branży Automotive. 

Często spotykanym błędem jest źle zbudowana struktura kampanii lub źle zbudowana strona – możemy to zaobserwować, gdy wyświetlana reklama nie odpowiada naszym oczekiwaniom. Krok, którego nie można ominąć to analiza zapytań z branży i segmentacja użytkowników. 

W celu zwiększenia liczby leadów, warto także przeprowadzić audyt działań, który doprowadzi do odnalezienia błędów i obszarów, które można usprawnić.

 

 

Pomocne okazało się również stworzenie oddzielnej grupy reklam dla każdego słowa kluczowego. Wyniki osiągnięte przez Carsmile.pl pokazują, że dobrze wdrożoną segmentacją użytkowników, można poprawić ilość wejść na stronę o 122%, jednocześnie obniżając koszt kliknięcia nawet o 57%! Warto skupić się na strukturze strony, a jeśli oferta będzie dobra, to wyniki przyjdą same!

 

SELFIEROOM & PromoTraffic – Synergia kampanii PPC 

Przedostatnim prelegentem w pierwszym dniu semKRK 17# był Krzysztof Kucharski, który przedstawił kolejny interesujący case study. Selfieroom – polski sklep online z odzieżą damską, działa także na kilku rynkach zagranicznych. Budżet działań PPC jest na bieżąco dopasowywany do sezonowości i potencjału każdego rynku. 

 

Aby poradzić sobie z napotkanymi wyzwaniami, warto podjąć następujące działania:

  • Automatyzacja procesów – wsparciem są innowacyjne programy, takie jak: Whoop!, Supermetrics, ROI Hunter oraz DataFeedWatch
  • Zarządzanie projektem – pomocne będzie narzędzie Supermetrics, które wspomaga śledzenie wyników i raportowanie
  • Specjalizacja w zakresie działań eksportowych – ukończenie szkolenia „International Growth Program” od Google, daje dostęp do zaawansowanych narzędzi rozbudowanego Google Market Finder
  • Tworzenie treści reklamowych w 5 językach – rozbudowany plik z podstawowymi zagadnieniami w 5 językach, pozwolił tworzyć samodzielnie proste komunikaty reklamowe
  • Doradztwo dotyczące eksportu – narzędzie Google Market Explorer pozwoliło zidentyfikować odpowiednie rynki zagraniczne
  • Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków – każdy kraj ma inny potencjał, inny poziom konkurencji w branży oraz inne możliwości reklamowe. Aby osiągnąć maksymalny ROAS, należy poznać specyfikę każdego rynku.
  • Dostosowanie strategii do lejka sprzedażowego – synergia Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. 
  • Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS – szukanie nowych rozwiązań i optymalizacja wdrożonych kampanii, aby realizować kampanię w wyższych budżetach.
  • Optymalizacja wyników w modelu Data Driven – przejście z modelu Last Click na Data Driven umożliwia lepszą analizę wyników. 

Prelegent omówił także narzędzia, które były wykorzystywane do optymalizacji kampanii. 

 

Search: pomiar i atrybucja 

Po rozdaniu nagród semKRK Awards 2021, jako ostatni wystąpił Adrian Zacharski. Opowiadał o tym, jak rozwiązania Google mogą przyspieszyć rozwój biznesu, w świetle nadchodzących zmian. 

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i niecierpliwi, a ścieżka zakupowa coraz bardziej złożona. Trafne przewidywanie potrzeb konsumentów jest szansą na rozwój – w ciągu najbliższych 2-3 lat, priorytetem będzie zrozumienie konsumentów i docieranie do nowych klientów

 

 

Zmiany wpływają na sposób, w jaki reklamodawcy mierzą wyniki kampanii. Pliki cookie 3P są ograniczone przez wiele przeglądarek, a więc konwersji i ruch z przeglądarek mogą być niedoszacowane. Rekomendowanym rozwiązaniem jest One Google Tag – narzędzie to zapewnia pomiar konwersji na zasadzie 1P i konsolidację wszystkich tagów Google w jednym kontenerze. 

Lepsze pomiary można uzyskać dzięki konwersjom rozszerzonym, które umożliwiają mierzenie konwersji za pomocą plików cookie ustawionych w Twojej domenie. Dzięki temu zapewniona jest widoczność pomiarów ze wszystkich przeglądarek.  

 

Trzeba pamiętać także o tym, że niekoniecznie ostatnie kliknięcie skłoniło klienta do zakupu – warto mierzyć każdą interakcję na całej ścieżce konsumenta. Zawsze wybieraj atrybucję opartą na danych, jeśli jest dostępna. Identyfikuje najbardziej wpływowe punkty styku i pozwala oszacować czy kliknięcia nie są przeceniane lub niedoceniane.

Magdalena Gulik
Marketing Specialist w Multibrandzie Decofire.pl Dom & Ogród, gdzie znajdziesz produkty do domu i ogrodu, takie jak grill gazowy, ekspresy do kawy czy narzędzia ogrodowe.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 4,50 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991