Relacja z webinaru: Dlaczego Twoje linki są toksyczne? Jak samemu wykonać audyt linków

Karolina Burda
Karolina Burda
Archiwum 02.2022
 
Relacja z webinaru: Dlaczego Twoje linki są toksyczne? Jak samemu wykonać audyt linków

Relacja z webinaru: Dlaczego Twoje linki są toksyczne?
Jak samemu wykonać audyt linków

19 stycznia 2022 odbył się organizowany przez Whitepress webinar pt. „Dlaczego Twoje linki są toksyczne? Jak samemu wykonać audyt linków”. Prowadził go Wojtek Hadała, który podzielił się ze słuchaczami wiedzą o sprawdzaniu linków i wybieraniu tych wartościowych, a także odpowiedział na pytania uczestników w części Q&A. W szkoleniu brało udział ponad 200 osób. Prowadzący szczegółowo wyjaśnił poszczególne zagadnienia i pomógł zagłębić się w świat linków.

Dlaczego linki są walutą sieci?

Webinar zaczął się od wyjaśnienia czym w zasadzie są linki i czemu one służą. Odpowiadając na pytanie są one jednym z trzech głównych czynników rankingowych przez wyszukiwarki. Jeśli chcemy, aby strony na naszej witrynie miały wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania będziemy potrzebować jakościowych linków. Pomaga to określić, która strona na dany temat spośród tysięcy zasługuje na umieszczenie w top wynikach wyszukiwania.

Zagrożenia związane z link buildingiem

Kolejnym zagadnieniem były zagrożenia, o których musimy pamiętać podczas link buildingu dla danej strony. Dowiedzieliśmy się jak funkcjonuje Real Time Pinguin. Algorytm ten ogranicza widoczność stron internetowych, które posiadają zbyt wielki udział nienaturalnych linków przychodzących lub pojawiają się na liście spamu. Może on nałożyć karę na poszczególną podstronę lub całą domenę.

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w ogóle powinniśmy robić analizę profilu linków? Podstawową sytuacją, kiedy należy przeprowadzić taką czynność to spadek pozycji i spadek widoczności wejść. Kiedy domena leci w dół zaczynamy szukać przyczyn tego problemu.  Próbujemy odpowiedzieć sobie, dlaczego i co mogło spowodować taką sytuację. Możemy również analizować profil linków, gdy podejmujemy współpracę z danym klientem i chcemy sprawdzić czy jego odnośniki są bezpieczne lub gdy chcemy monitorować na bieżąco stan swoich linków.

Z czego może wynikać nienaturalny profil linków?

  • Uczestnictwo w systemach wymiany linków
  • Uaktywnienie się spamerów z blogpost
  • Dezpozycjonowanie poprzez nieuczciwe działania konkurencji
  • Zakupy linków z aukcji
  • Niskiej jakości zaplecze ze słabą widocznością
  • Zlecanie marketingu szeptanego na forach internetowych
  • Software do spamowania

Jakich linków chce od Nas Google?

  • Dopasowanych tematycznie i językowo
  • O wysokim autorytecie
  • Generujących odwiedziny
  • Zróżnicowanych anchorowo

Lepiej unikać duplikowania treści z linkami, upychania słów kluczowych oraz linków ze słabych domen o podejrzanej reputacji.

Dlaczego potrzebujemy zarówno linków dofollow, jak i nofollow?

Umożliwiają one niezbędne uzyskanie naturalnego profilu linków zwrotnych. Mogą przynieść ruch i zwiększyć widoczność potencjalnej marki. Dodatkowo dają w bezpieczny sposób różnicować anhor teksty.

Słów kilka o narządzeniu do audytu linków strony

Przed pytaniami od widzów Wojtek Hadała poruszył jeszcze jedną bardzo ważną kwestię dotyczącą samodzielnego wykonywania audytów linków. Zapoznał Nas z narzędziem Clusteric Search Auditor. Program umożliwia między innymi szybką i bardzo dokładną ocenę spamowych linków, analizę działań SEO konkurencji, sprawdzenie optymalizacji serwisu i podstron dla poszczególnych fraz, wyszukiwania wygasłych domen oraz analizę marketingową bazy wizytówek, adresów mailowych i profili social media.

Sekcja tło

Audyty SEO

Czas na Q&A

Dla niektórych z Nas jest to ulubiona część webinaru. Umożliwia ona dyskusję na wybrane tematy i dzielenie się swoimi poglądami. Podczas spotkania jeden z uczestników zadał ciekawe pytanie „W jaki sposób rozpocząć link building i jaki trzeba mieć budżet?”. Najlepiej zacząć od analizy słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę, a następnie przeprowadzić analizę konkurencji. Na podstawie zebranych danych oszacować budżet, który powinniśmy wziąć pod uwagę, aby dogonić potencjalną konkurencję. Potrzebna kwota na start będzie zależna od dziedziny biznesu i niestety podanie konkretnych liczb jest niemożliwe.

Podsumowanie

Dowiedzieliśmy się, jak unikać słabych jakościowo linków, aby nie obniżały widoczności pozycjonowanej strony. Prowadzący, jak i widzowie mogli wymienić się swoimi spostrzeżeniami oraz metodami skutecznego link buildingu. Reasumując, prawidłowo przeprowadzona strategia pozyskiwania linków ma niewątpliwy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i jest niezastąpionym elementem działania.

Karolina Burda
Były pracownik na stanowisku SEO Assistant. W Devagroup zajmuje się linkbuildingiem oraz optymalizacją treści pod kątem SEO. Prywatnie miłośniczka tańca towarzyskiego, sztuki współczesnej i podróży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry