Niestandardowe metody i miejsca linkowania w 2021

Kinga Edwards
Kinga Edwards
Archiwum 03.2021
 
Niestandardowe metody i miejsca linkowania w 2021

Niestandardowe metody
i miejsca linkowania w 2021

Linki, lineczki moje, jesteście jak zdrowie, ile Was trzeba cenić, ten tylko się dowie, kto Was musi zdobywać…

Link building w 2021 stanowi spore wyzwanie dla branży SEO, która musi znaleźć złoty środek pomiędzy parametrami, wymaganiami klientów a budżetami. Jak podejść zatem do tego tematu? Niestandardowo. Out of the box.

W poniższym artykule, przybliżę kilka sposobów na ściągnięcie ruchu i linków do swojej domeny.

 

#1 Wykorzystaj Quorę

Quora to świetne miejsce na budowanie wizerunku eksperta i dostarczanie wartości, ale także na sprytne, jednak przemyślane, budowanie linków (choć są to linki no-follow!) do swojej witryny. 

Pytania z Quory stosunkowo wysoko pozycjonują się w Google, dlatego warto wykorzystać tę szansę i wyselekcjonować sobie grupę pytań, w których można osadzić swój link i wzmiankę o swoim rozwiązaniu lub treści. 

 

Warto jednak pamiętać, że link z Quory to linki no-follow. Czy mimo wszystko są cenne?

Tak – ponieważ nawet bez SEO-juice, wpływają na widoczność, rozpoznawalność marki, zaangażowanie i ruch na stronie. A sam Google (w osobie Johna Muellera – Search Advocate w Google) dementuje plotki o pomijaniu Quory przez Google. 

 

Choć w przykładzie przytoczone są wyniki dla anglojęzycznej wersji Quory, możesz wykorzystać tę praktykę także na polskiej wersji portalu. 

 

#2 Wykorzystaj platformy dla dziennikarzy

Za granicą – HARO lub SourceBottle. W Polsce – na przykład Publito. O czym mowa? To platformy, które łączą ze sobą dziennikarzy (poszukujących insightów do swoich publikacji) oraz ekspertów (którzy w danych tematach mają wiedzę i… coś do powiedzenia). Mechanizm działania jest stosunkowo prosty, a regularne podsyłanie swoich cytatów i komentarzy może szybko zaowocować linkami z raczej niedostępnych miejscówek. 

Tego typu zapytania nie ograniczają się wyłącznie do jednej branży i lokalizacji – dziennikarze na całym świecie poszukują wypowiedzi, nie zawsze całkowicie eksperckich czy osadzonych w danych realiach.

Poniżej znajdziesz screen z mailingu wysyłanego przez zagraniczną platformę SourceBottle, która skupia dziennikarzy szukających bardzo różnego rodzaju komentarzy i historii:

 

Oprócz tematów biznesowych czy technicznych, można znaleźć tutaj także zapytania o wypowiedzi na tematy parentingowe, psychologiczne, czy nawet z zakresu nieruchomości i zdrowia. Jeśli dany edytor zdecyduje się na publikację Twojej wypowiedzi, bardzo często “nagrodzi” Cię linkiem do Twojej witryny. To win-win: nie tylko dzielisz się swoim doświadczeniem i budujesz markę eksperta, ale i zdobywasz szansę na linki niedostępne w żadnym innym miejscu. 

 

#3 Round-up posty

Czy jedynie dziennikarze mogą pozwolić sobie na zapraszanie ekspertów? Zdecydowanie nie! Jeżeli dysponujesz własną stroną lub blogiem, możesz zaprosić influencerów, specjalistów z Twojej branży lub odbiorców do podzielenia się pomysłem, opinią, komentarzem na temat danego zagadnienia. 

Jak to działa? Z pewnością masz bazę zaprzyjaźnionych osób w branży lub partnerów biznesowych. Wyślij im zapytanie o udzielenie oferty (przy większej liczbie osób sprawdzi się formularz do zbierania odpowiedzi bezpośrednio w Google Spreadsheet).

 

Przykłady round-up postów na łamach Linkhouse

Po pozyskaniu odpowiedniego wolumenu wartościowych treści, możesz je zebrać i opublikować na swojej stronie (najlepiej z linkami zwrotnymi do ich autorów!), a następnie wysłać w celu pozyskania backlinków i promocji w mediach społecznościowych. 

 

#4 Publikuj guest posty

Jeżeli forma round-up postu nie jest dla Ciebie odpowiednia i nie chcesz inwestować w nią czasu (trzeba przyznać, cały proces jest pracochłonny), możesz poświęcić zasoby na pitchowanie i publikację postów gościnnych. Poszukaj stron i portali, które wprost akceptują takie publikacje. Przygotuj listę tematów, które możesz pokryć i w których masz wiedzę ekspercką. Utwórz kilka wersji wiadomości, które możesz wysłać do redakcji.

Pisanie postów gościnnych może być jednak ciężko skalowalne, jeśli myślisz o pokryciu większej liczby miejscówek w krótkim okresie. Z pomocą przychodzą platformy takie jak Linkhouse, na których możesz zakupić miejsca na publikację postów gościnnych, a nawet zamówić napisanie takich postów! W taki sposób, łatwiej można skalować ten proces i zautomatyzować wszystkie czynności związane z produkcją i publikacją contentu. W Linkhouse sprawdzisz także parametry każdego portalu i z łatwością dobierzesz te, które najbardziej pasują do wybranej tematyki, produktu, lub branży. 

 

#5 Publikuj “linkowalne” treści 

Przygotuj treści, do których po prostu… chce się linkować! Jeżeli zapoznajesz się z wieloma treściami w internecie, możesz łatwo zauważyć (a z narzędziami SEO to potwierdzić), że często zawierają one wiele odniesień do “linkowalnych” treści i źródeł. Co pozostaje zrobić? Tworzyć takie źródła wysokiej jakości we własnym zakresie i próbować zdobywać do nich linki (na przykład poprzez wysłanie wiadomości do portali i stron, które mają sporo broken links lub przestarzałe informacje). 

 

Jakiego typu content warto zawrzeć w swojej strategii? 

  • Buyer Guides – przewodniki po możliwościach zakupu i testowania danych rozwiązań. Analizują różne opcje, przeprowadzają odbiorców po funkcjach narzędzi i usług, rozpoznają najlepsze kombinacje. Buyer Guides mogą odpowiadać na pytanie “Którą usługę lub produkt wybrać i dlaczego to rozwiązanie dla mnie?”, i pozwala w naturalny, wartościowy sposób budować linki do strony (szczególnie od podmiotów, które znajdują się w tym “rankingu”).
    Przykład buyer guide: Best VOIP platforms in 2021
  • Toolbox – zbiór narzędzi, rozwiązań lub aplikacji poświęconych jednemu zagadnieniu lub branży. Takie zestawienie narzędzi powinno zawierać aplikacje komplementarne, które używane w jednym pakiecie skutecznie ułatwiają osiągnięcie celów biznesowych. Warto umieścić w nim narzędzia, z którymi masz już jakieś relacje biznesowe. W ten sposób wzrasta szansa na “odwdzięczenie się” linkiem czy wzmianką w social media.
    Przykład toolboxa: Top useful tools for IT support agents
  • Cheat Sheet – może mieć formę listy, checklisty czy slajdów i zazwyczaj dostarcza wiedzę w module evergreen – zawsze aktualną lub stale aktualizowaną. Pozwala na naturalne osadzanie linków w treści i równie naturalne budowanie linków do zasobu.
    Przykład Cheat Sheet: Social media image sizes
  • Statystyki – kto nie lubi statystyk? Wiele, naprawdę wiele artykułów w Internecie, na różnych portalach i w różnych sektorach, powołuje się na statystyki i chętnie linkuje do tego typu zasobów. Nie pozostaje Ci nic innego jak znaleźć odpowiedni zestaw statystyk i skleić je w treściwy post, który łatwo będzie można linkować zewnętrznie (i wewnętrznie!).
    Przykład statystyk: Video conferencing statistics

 

#6 Give & Take outreach

Dobry outreach jest na miarę złota, ale niewiele osób posiada wiedzę, jak dokładnie pokryć ten temat. Zamiast na siłę budować linki i używać przestarzałych, nieefektywnych zwrotów (jak np. klasyczny “Ten link na pewno będzie wartością dla Państwa odbiorców”), warto… zaoferować coś w zamian. I, choć w wielu sytuacjach za link będzie można zapłacić, nie zawsze pozwala na to budżet. Co zatem zaoferować? 

  • możliwość promocji opublikowanego postu z linkiem w mediach społecznościowych (profil prywatny czy strona agencji)
  • możliwość wymiany barterowej (na przykład, dostęp do narzędzia)
  • możliwość przyjęcia postu gościnnego na własną stronę
  • możliwość umieszczenia linku w innym poście gościnnym (jeśli nie masz takiego w planach, możesz zlecić przygotowanie przez Linkhouse)

Ogranicza Cię tutaj jedynie kreatywność (no, i może część wewnętrznych ustaleń…)! 

 

To jak, działasz? 

Pozyskiwanie linków w roku 2021 to proces kreatywny, czasochłonny i… zachęcający do testowania i eksperymentowania z coraz to sprytniejszymi rozwiązaniami i pomysłami. Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę Cię dzisiaj zainspirować! 🙂

Kinga Edwards
W Linkhouse wspiera działania marketingowe i PR. Wielbicielka dobrego contentu i jeszcze lepszej dystrybucji. Wierzy, że PR i SEO mogą tworzyć duet idealny.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry