Niestandardowe metody i miejsca linkowania w 2021

Kinga Edwards
Kinga Edwards
Archiwum 03.2021
 

Niestandardowe metody


i miejsca linkowania w 2021

Linki, lineczki moje, jesteście jak zdrowie, ile Was trzeba cenić, ten tylko się dowie, kto Was musi zdobywać…

Link building w 2021 stanowi spore wyzwanie dla branży SEO, która musi znaleźć złoty środek pomiędzy parametrami, wymaganiami klientów a budżetami. Jak podejść zatem do tego tematu? Niestandardowo. Out of the box.

W poniższym artykule, przybliżę kilka sposobów na ściągnięcie ruchu i linków do swojej domeny.

 

#1 Wykorzystaj Quorę

Quora to świetne miejsce na budowanie wizerunku eksperta i dostarczanie wartości, ale także na sprytne, jednak przemyślane, budowanie linków (choć są to linki no-follow!) do swojej witryny. 

Pytania z Quory stosunkowo wysoko pozycjonują się w Google, dlatego warto wykorzystać tę szansę i wyselekcjonować sobie grupę pytań, w których można osadzić swój link i wzmiankę o swoim rozwiązaniu lub treści. 

 

Warto jednak pamiętać, że link z Quory to linki no-follow. Czy mimo wszystko są cenne?

Tak – ponieważ nawet bez SEO-juice, wpływają na widoczność, rozpoznawalność marki, zaangażowanie i ruch na stronie. A sam Google (w osobie Johna Muellera – Search Advocate w Google) dementuje plotki o pomijaniu Quory przez Google. 

 

Choć w przykładzie przytoczone są wyniki dla anglojęzycznej wersji Quory, możesz wykorzystać tę praktykę także na polskiej wersji portalu. 

 

#2 Wykorzystaj platformy dla dziennikarzy

Za granicą – HARO lub SourceBottle. W Polsce – na przykład Publito. O czym mowa? To platformy, które łączą ze sobą dziennikarzy (poszukujących insightów do swoich publikacji) oraz ekspertów (którzy w danych tematach mają wiedzę i… coś do powiedzenia). Mechanizm działania jest stosunkowo prosty, a regularne podsyłanie swoich cytatów i komentarzy może szybko zaowocować linkami z raczej niedostępnych miejscówek. 

Tego typu zapytania nie ograniczają się wyłącznie do jednej branży i lokalizacji – dziennikarze na całym świecie poszukują wypowiedzi, nie zawsze całkowicie eksperckich czy osadzonych w danych realiach.

Poniżej znajdziesz screen z mailingu wysyłanego przez zagraniczną platformę SourceBottle, która skupia dziennikarzy szukających bardzo różnego rodzaju komentarzy i historii:

 

Oprócz tematów biznesowych czy technicznych, można znaleźć tutaj także zapytania o wypowiedzi na tematy parentingowe, psychologiczne, czy nawet z zakresu nieruchomości i zdrowia. Jeśli dany edytor zdecyduje się na publikację Twojej wypowiedzi, bardzo często “nagrodzi” Cię linkiem do Twojej witryny. To win-win: nie tylko dzielisz się swoim doświadczeniem i budujesz markę eksperta, ale i zdobywasz szansę na linki niedostępne w żadnym innym miejscu. 

 

#3 Round-up posty

Czy jedynie dziennikarze mogą pozwolić sobie na zapraszanie ekspertów? Zdecydowanie nie! Jeżeli dysponujesz własną stroną lub blogiem, możesz zaprosić influencerów, specjalistów z Twojej branży lub odbiorców do podzielenia się pomysłem, opinią, komentarzem na temat danego zagadnienia. 

Jak to działa? Z pewnością masz bazę zaprzyjaźnionych osób w branży lub partnerów biznesowych. Wyślij im zapytanie o udzielenie oferty (przy większej liczbie osób sprawdzi się formularz do zbierania odpowiedzi bezpośrednio w Google Spreadsheet).

 

Przykłady round-up postów na łamach Linkhouse

Po pozyskaniu odpowiedniego wolumenu wartościowych treści, możesz je zebrać i opublikować na swojej stronie (najlepiej z linkami zwrotnymi do ich autorów!), a następnie wysłać w celu pozyskania backlinków i promocji w mediach społecznościowych. 

 

#4 Publikuj guest posty

Jeżeli forma round-up postu nie jest dla Ciebie odpowiednia i nie chcesz inwestować w nią czasu (trzeba przyznać, cały proces jest pracochłonny), możesz poświęcić zasoby na pitchowanie i publikację postów gościnnych. Poszukaj stron i portali, które wprost akceptują takie publikacje. Przygotuj listę tematów, które możesz pokryć i w których masz wiedzę ekspercką. Utwórz kilka wersji wiadomości, które możesz wysłać do redakcji.

Pisanie postów gościnnych może być jednak ciężko skalowalne, jeśli myślisz o pokryciu większej liczby miejscówek w krótkim okresie. Z pomocą przychodzą platformy takie jak Linkhouse, na których możesz zakupić miejsca na publikację postów gościnnych, a nawet zamówić napisanie takich postów! W taki sposób, łatwiej można skalować ten proces i zautomatyzować wszystkie czynności związane z produkcją i publikacją contentu. W Linkhouse sprawdzisz także parametry każdego portalu i z łatwością dobierzesz te, które najbardziej pasują do wybranej tematyki, produktu, lub branży. 

 

#5 Publikuj “linkowalne” treści 

Przygotuj treści, do których po prostu… chce się linkować! Jeżeli zapoznajesz się z wieloma treściami w internecie, możesz łatwo zauważyć (a z narzędziami SEO to potwierdzić), że często zawierają one wiele odniesień do “linkowalnych” treści i źródeł. Co pozostaje zrobić? Tworzyć takie źródła wysokiej jakości we własnym zakresie i próbować zdobywać do nich linki (na przykład poprzez wysłanie wiadomości do portali i stron, które mają sporo broken links lub przestarzałe informacje). 

 

Jakiego typu content warto zawrzeć w swojej strategii? 

  • Buyer Guides – przewodniki po możliwościach zakupu i testowania danych rozwiązań. Analizują różne opcje, przeprowadzają odbiorców po funkcjach narzędzi i usług, rozpoznają najlepsze kombinacje. Buyer Guides mogą odpowiadać na pytanie “Którą usługę lub produkt wybrać i dlaczego to rozwiązanie dla mnie?”, i pozwala w naturalny, wartościowy sposób budować linki do strony (szczególnie od podmiotów, które znajdują się w tym “rankingu”).
    Przykład buyer guide: Best VOIP platforms in 2021
  • Toolbox – zbiór narzędzi, rozwiązań lub aplikacji poświęconych jednemu zagadnieniu lub branży. Takie zestawienie narzędzi powinno zawierać aplikacje komplementarne, które używane w jednym pakiecie skutecznie ułatwiają osiągnięcie celów biznesowych. Warto umieścić w nim narzędzia, z którymi masz już jakieś relacje biznesowe. W ten sposób wzrasta szansa na “odwdzięczenie się” linkiem czy wzmianką w social media.
    Przykład toolboxa: Top useful tools for IT support agents
  • Cheat Sheet – może mieć formę listy, checklisty czy slajdów i zazwyczaj dostarcza wiedzę w module evergreen – zawsze aktualną lub stale aktualizowaną. Pozwala na naturalne osadzanie linków w treści i równie naturalne budowanie linków do zasobu.
    Przykład Cheat Sheet: Social media image sizes
  • Statystyki – kto nie lubi statystyk? Wiele, naprawdę wiele artykułów w Internecie, na różnych portalach i w różnych sektorach, powołuje się na statystyki i chętnie linkuje do tego typu zasobów. Nie pozostaje Ci nic innego jak znaleźć odpowiedni zestaw statystyk i skleić je w treściwy post, który łatwo będzie można linkować zewnętrznie (i wewnętrznie!).
    Przykład statystyk: Video conferencing statistics

 

#6 Give & Take outreach

Dobry outreach jest na miarę złota, ale niewiele osób posiada wiedzę, jak dokładnie pokryć ten temat. Zamiast na siłę budować linki i używać przestarzałych, nieefektywnych zwrotów (jak np. klasyczny “Ten link na pewno będzie wartością dla Państwa odbiorców”), warto… zaoferować coś w zamian. I, choć w wielu sytuacjach za link będzie można zapłacić, nie zawsze pozwala na to budżet. Co zatem zaoferować? 

  • możliwość promocji opublikowanego postu z linkiem w mediach społecznościowych (profil prywatny czy strona agencji)
  • możliwość wymiany barterowej (na przykład, dostęp do narzędzia)
  • możliwość przyjęcia postu gościnnego na własną stronę
  • możliwość umieszczenia linku w innym poście gościnnym (jeśli nie masz takiego w planach, możesz zlecić przygotowanie przez Linkhouse)

Ogranicza Cię tutaj jedynie kreatywność (no, i może część wewnętrznych ustaleń…)! 

 

To jak, działasz? 

Pozyskiwanie linków w roku 2021 to proces kreatywny, czasochłonny i… zachęcający do testowania i eksperymentowania z coraz to sprytniejszymi rozwiązaniami i pomysłami. Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę Cię dzisiaj zainspirować! 🙂

Kinga Edwards
W Linkhouse wspiera działania marketingowe i PR. Wielbicielka dobrego contentu i jeszcze lepszej dystrybucji. Wierzy, że PR i SEO mogą tworzyć duet idealny.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 3,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991