Rozszerzenie promocji w Google AdWords

Marcin Matras
Marcin Matras
Archiwum 10.2017

Nowe rozszerzenie reklam


wychodzi z testów beta!

Już od jakiegoś czasu wszyscy możemy używać rozszerzenia promocji. Dziś mamy piątek 13. i wiele sklepów wprowadza trzynastoprocentowe rabaty z tej okazji, to idealny dzień na przetestowanie rozszerzenia promocji!

Rozszerzenie promocji to dodatkowa linijka tekstu w naszej reklamie, która informuje potencjalnych klientów o trwającej właśnie akcji promocyjnej. Na naszych smartfonach rozszerzenie będzie dodatkowo wyróżnione przez obecność, z lewej strony, ideogramu ticketa lub hangtaga, które zazwyczaj informują o promocjach w tradycyjnych sklepach offline. Niestety, w desktopowej wersji reklamy zobaczymy jedynie pogrubione „Okazja:” przed właściwą treścią rozszerzenia.

Jak ustawić?

Utworzenie rozszerzenia promocji jest możliwe tylko z poziomu nowego interfejsu AdWords. Osoby korzystające wciąż ze starego interfejsu proszone są o przełączenie się. Będąc na poziomie odpowiedniej kampanii, grupy reklam lub całego konta przechodzimy do „Reklamy i rozszerzenia”, a następnie do zakładki „Rozszerzenia”. Tam, klikamy niebieskiego „+” i z rozwijalnej listy wybieramy nasze rozszerzenie promocji.

Tworząc rozszerzenie promocji mamy do dyspozycji kilka predefiniowanych okazji:

  • Nowy Rok
  • Walentynki
  • Wielkanoc
  • Dzień Matki
  • Dzień Ojca
  • Święto Pracy
  • Początek roku szkolnego
  • Halloween
  • Czarny piątek
  • Cyberponiedziałek
  • Wyspa Bożego Narodzenia (?! halo, Google)
  • Drugi dzień świąt Bożego Narodzenia

Możemy też nie wybierać żadnej okazji.

Standardowo, należy określić język oraz walutę, a następnie typ promocji – czy będzie to rabat w zł, czy w % (ewentualnie z modyfikatorem max, przykładowo: rabat do 50%). Wpisujemy wysokość rabatu i jakich produktów dotyczy promocja („Wszystkie produkty”, „Wybrane produkty” itp.), należy pamiętać, że limit to 20 znaków! Ostatnim krokiem jest dodatnie odpowiedniej strony końcowej i ewentualne doprecyzowanie szczegółów promocji – dostępne opcje to: brak, Przy zamówieniach powyżej oraz Kod promocyjny.
Całą reszta, czyli data rozpoczęcia i zakończenia, opcje adresów URL i możliwość zaznaczenia opcji „Urządzenia mobilne”, wraz z ich datą rozpoczęcia, zakończenia i harmonogramem jest taka sama jak w innych rozszerzeniach.

Pamiętajcie, dziś piątek 13., doskonała okazja na zaoferowanie 13% rabatu, kolejna okazja, jak widać na screenie, już niedługo.

 

 

 

Marcin Matras
SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google AdWords i Google Analytics. W DevaGroup zajmuje się prowadzeniem kampani AdWords. Nad litery zdecydowanie woli cyfry, dlatego w artykułach znajdziesz tylko konkret.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991