SEM i SEO w drugiej odsłonie semKRK

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 06.2016
 

sem krk2

Kraków po raz drugi stał się doliną SEM i SEO. Uczestnicy przybyli tłumnie do Pauzy Ingarden, żeby posłuchać o marketingu internetowym i nowościach, jakie proponuje Google oraz Facebook. Tym razem prelegenci zapoznali nas z nowinkami takimi jak: Google AMP, Facebook Instant Articles, e-mail marketingu, automatyzacji działań PPC, Bumper Ads, czy radzenie sobie z błędami 404. Uff… Takiej dawki wiedzy w jednym miejscu chyba nikt sobie nie wyobrażał.

semkrk6

Google AMP vs Facebook Instant Articles – Cezary Glijer

Świat Internetu nieubłaganie kieruje się w stronę urządzeń mobilnych, o czym przekonywał Cezary Glijer, prezentując najnowsze pomysły Googla i Facebooka. O co chodzi? O AMP i Instat Articels. Te rozwiązania mają spowodować szybsze ładowanie się artykułów, które w chwili obecnej potrzebują 8 sekund zanim wyświetlą się na telefonie komórkowym. Efektem wprowadzanych zmian będzie szybsze otwieranie się treści, co ma zachęcić czytelników do większej konsumpcji artykułów. Nowe rozwiązania to nie tylko wzrost czytelnictwa, ale także możliwość prezentacji materiałów graficznych i animowanych w znacznie bardziej użyteczny sposób. Dla przykładu użytkownik będzie mógł dokładniej oglądać zdjęcia zamieszczone w artykule powiększając je i przesuwając na boki tak, żeby mógł dostrzec szczegóły. Umożliwione będzie także dodawanie elementów animowanych do tekstów, które nie będą spowalniały ładowania się artykułów.

Dodatkowym atutem wprowadzonych rozwiązań będzie także to, że czytelnicy będą mogli komentować nie tylko całe artykuły, ale również ich fragmenty. Same zaś teksty będą powiązane ze sobą tematycznie, czyli po przeczytaniu artykułu o danej tematyce użytkownik będzie mógł wybrać kolejne z „podpowiedzi”. Jak wpłynie to na wydawców treści? Istnieje zagrożenie, że wykorzystanie tego rozwiązania spowoduje zmniejszenie liczby odwiedzin ich serwisu. Z drugiej jednak strony czytelnicy będą mieli dostęp do wysokiej jakości treści i grafik.

semkrk5

DoubleClick Search – wykorzystanie podejścia data-driven do skalowania biznesu online – Grzegorz Smółkowski

Kolejny z prelegentów Grzegorz Smółkowski opowiedział nam o nowych możliwościach, jakie daje automatyzacja PPC. Kto z nas nie chciałby móc kontrolować sprzedaży nie tylko pod kątem działań przeprowadzonych w Internecie, ale także pogody czy skoków cen na giełdzie? Dzięki najnowszym rozwiązaniom firmy korzystające z DoubleClick Serach będą mogły dostosowywać swoje działania i kanały promocyjne w Internecie do zmieniających się warunków zewnętrznych. Proponowane przez Google rozwiązania mają na celu zwiększenie efektywności kampanii poprzez np. kontrole warunków atmosferycznych. Dla przykładu program analizował będzie, jakość i ilość sprzedaży w dni słoneczne i deszczowe tak, aby maksymalizować korzyści z działań promocyjnych.

semkrk1

Masz tylko 6 sekund. Wykorzystaj je z głową – Paulina Wiktorowska

Także reklamy na YouTube zaczynają kierować swoje kroki w stronę osób korzystających ze strony na urządzeniach mobilnych. O co chodzi? O krótkie 6 sekundowe niepomijalne reklamy, które wyświetlane będą przed filmami. Sześciosekundowe filmy reklamowe będą sprzedawane za pomocą platformy AdWords. Mają one stać się elementami kampanii TrueView. Specyfika urządzeń mobilnych sprawia, że większość reklam na YouTubie nie prezentuje się najlepiej na małych ekranach urządzeń mobilnych, dodatkowo użytkownicy, którzy szukają czegoś na stronie zachowują się inaczej niż ci korzystający z komputera. Dlatego Bumper Ads ma stać się możliwością dotarcia do użytkowników urządzeń mobilnych przy pomocy filmów wideo. W tym wypadku reklama ma zachęcić oglądających do np. zobaczenia dłuższej wersji spotu, czy wykreować w nich świadomość marki. W chwili obecnej ten tym reklamy dostępny jest jedynie w Wielkiej Brytanii. Warto się jednak przygotować, ponieważ format trafi do Polski już pod koniec tego roku.

semkrk3

Jak wykorzystać Google Analytics do zwiększenia skuteczności email marketingu? – Olgierd Sroczyński

Olgierd Sroczyński przekonał nas, że e-mail marketing i jego analiza to skuteczne źródło informacji o klientach. Wydaje się, że o Google Analytics powiedziano już wszystko. Czy jest tak w rzeczywistości? Oczywiście, że.

Google Analytics nie pozwala zbierać danych spersonalizowanych, czyli takich po których możemy rozpoznać każdego klienta indywidulanie. Mimo wszystko e-mail marketing i jego analiza umożliwiają zbieranie takich informacji i wykorzystywanie ich do kierowania użytkowników na odpowiednie dla nas ścieżki konwersji, po przez analizę zachowań poszczególnych użytkowników. Dzięki temu w łatwiejszy sposób można optymalizować ścieżki, po których poruszają się klienci i tworzyć z potencjalnych konsumentów odpowiednie dla naszego interesu persony.

semkrk4

A imię jego czterdzieści i cztery – Artur Strzelecki

Artur Strzelecki podczas swojej prezentacji zapoznał nas z błędem 404, a właściwie przedstawił czym ten błąd różni się od błędu 410. Okazuje się, że błąd 404 nie jest zawsze tym, czym nam się wydaje, dlatego każdy przypadek należy analizować osobno. Występują bowiem pozorne błędy 404. Błąd ten występuje, kiedy zawartość strony jest zupełnie niezwiązana z kodem HTTP.

semkrk2

semKRK sprawił, że Kraków po raz kolejny stał się doliną SEM i SEO dając specjalistom i pasjonatom nie tylko możliwość posłuchania ciekawych prezentacji, ale także porozmawiania przy piwie i pizzy o nowinkach ze świata Internetu. Różnorodność tematyki i duże zainteresowanie na pewno sprawi, że spotkania tego typu na stałe zagoszczą na mapie imprez branżowych. Gdzie lepiej porozmawiać o tym, co dzieje się w Internecie niż w malowniczym Krakowie?

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry