Krok po kroku: jak tworzyć reklamy dynamiczne w wyszukiwarce?

Sara Bis
Sara Bis
Archiwum 07.2018

Krok po kroku:


jak tworzyć reklamy dynamiczne w wyszukiwarce?

Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce – jak je tworzyć?

W tym artykule, krok po kroku, przeprowadzimy Cię przez kolejne etapy tworzenia kampanii DSA oraz Twojej pierwszej reklamy dynamicznej. Jeśli jeszcze nie wiesz czym są reklamy dynamiczne AdWords, możesz dowiedzieć się tego z jednego z naszych artykułów.

 

Zakładanie Kampanii DSA w panelu AdWords

Zakładanie kampanii DSA w panelu AdWords przebiega analogicznie do tworzenia podstawowej kampanii z rozszerzonymi reklamami tekstowymi do wyszukiwarki. Aby dodać nową kampanię musimy wejść do widoku kampanii i nacisnąć ikonkę “+” (plusa). Pojawi się przed nami widok wyboru rodzaju kampanii. Wybieramy kampanie w wyszukiwarce. Następnie rozwinie nam się widok wyboru celów. Możemy w nim ustalić główny cel kampanii lub wybrać opcję “Utwórz kampanię bez celu” zaznaczoną na screenie. Zatwierdzamy wybrane opcje by przejść dalej.

Krok2 w tworzeniu kampanii DSA

Pojawi nam się widok ustawień kampanii, gdzie możemy nadać jej nazwę, ustalić budżet i wiele innych. Na samym dole widocznych możliwości ustawień znajduje się rozwijany link “dodatkowe ustawienia”. Po jego kliknięciu uzyskamy dostęp do zakładki “Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce”. W tej zakładce zaznaczamy opcję “włącz w tej kampanii dynamiczne reklamy w wyszukiwarce” i docelowo zaznaczy się opcja korzystania z indeksu Google podanej strony. Wpisujemy adres URL promowanej witryny i zatwierdzamy.

Krok 4 w tworzeniu kampanii DSA

Określanie celów dynamicznych dla kampanii DSA.

Każda kampania musi posiadać co najmniej jedną grupę reklam. Przy jej tworzeniu w przypadku kampanii DSA będziemy musieli określić cele dynamiczne dla reklam w tej grupie. Cele te określają w jakim przypadku nasza reklama ma możliwość się wyświetlić, są więc w pewnym sensie ekwiwalentem słów kluczowych w kampaniach z reklamami tekstowymi lub kierowania w kampaniach na sieć reklamową.

Mamy kilka możliwości wyboru. Pierwszą grupę reklamową warto ustawić na całość podstron witryny. Taki wybór sprawia, że wyszukiwarka przeszuka całą strukturę witryny aby znaleźć odniesienia do zapytania użytkownika. Oznacza to, że jest to dość szeroka i ogólna grupa, której generowane dynamicznie reklamy mogą wyświetlać się na zróżnicowaną tematykę zapytań.

Cele dynamiczne w kampanii DSA_cała strona

Kolejne grupy jakie tworzysz powinny być nieco bardziej zawężone. Tu z pomocą przychodzi możliwość grupowania po kategoriach. Wskazane przez system kategorie wybrane są na podstawie tego jak Twoją witrynę widzi wyszukiwarka. Wskaźnik pokrycia pokazuje ile podstron zawiera informację odnoszące się do danej kategorii. Jak łatwo się domyślić im wyższy tym lepiej bo łatwiej będzie dopasować strony docelowe do różnych zapytań użytkowników odnoszących się do tej kategorii.

Cele dynamiczne w kampanii DSA_kategorie

Istnieje też możliwość utworzenia własnej reguły tak by kierować klientów za pośrednictwem reklam z danej grupy na wybraną przez Ciebie konkretną podstronę. W tym celu możesz wyznaczyć strony docelowe po kategorii, zawartości strony, adresie url lub tytule strony.

Jeśli czujesz, że potrzebujesz więcej informacji dotyczących celów dynamicznych by móc prawidłowo i swobodnie z nich korzystać polecamy publikację Google.

 

Tworzenie reklam dynamicznych w panelu AdWords.

Aby stworzyć pierwszą lub kolejną reklamę dynamiczną w widoku reklam i rozszerzeń klikamy ikonę “+” (plus). Spowoduje to otwarcie okna ustawień reklamy. Opcję tekstu nagłówka oraz wyświetlanego URL nie są dostępne do edycji dla reklamodawcy ponieważ wartości te generowane są automatycznie i ich treść zaciągana jest z zawartości strony www.

Tworzenie reklam DSA

Pole udostępnione do edycji to pole opisu. Tak jak w przypadku rozszerzonych reklam tekstowych tak i tu dysponujemy 80 znakami. Ze względu na generowaną dynamicznie pozostałą częśc reklamy warto w opisie wskazać możliwie uniwersalne wartości tak aby mógł on być dopasowany do różnorodnych nagłówków.

 

Dodatkowe ustawienia dla kampanii DSA.

Dla dopełnienia nowo utworzonej kampanii warto pamiętać o tym by dodać jeszcze wykluczenia. W przypadku tego typu kampanii mamy dwa kluczowe rodzaje możliwych wykluczeń.

W zakładce “Dynamiczne cele reklamy” wybieramy “wykluczone dynamiczne cele reklamy” i dodajemy tam wszystkie podstrony na które ta kampania nie powinna prowadzić klienta. Powinny znaleźć się tam takie podstrony jak polityka prywatności, blog, regulamin, kontakt czy logowanie i rejestracja. Oczywiście każda witryna jest unikalna dlatego podstron kwalifikujących się do wykluczenia na pewno znajdziesz więcej.

Wykluczenia celów dynamicznych

W widoku słów kluczowych przechodzimy do zakładki “wykluczonych słów kluczowych” i dodajemy tam wszystkie słowa związane z brandem. Wraz z przebiegiem kampanii DSA słów kwalifikowanych do wykluczenia pojawi się znacznie więcej, ale przed startem kampanii warto wykluczyć chociaż brand.

Wykluczenia słowa kluczowe

Co jeszcze warto wiedzieć o prowadzeniu kampanii Dynamic Search Ads?

Udało Ci się stworzyć kampanię DSA i pierwsze reklamy dynamiczne, ale to nie koniec działania. Nie możesz pozostawić kampanii samej sobie, musisz monitorować jej wyniki i dokonywać optymalizacji czyli wprowadzać zmiany w celu uzyskania coraz lepszych efektów. Wiedzą o tym jak optymalizować kampanie DSA dzielimy się w osobnym artykule.

 

Sara Bis
SEM Specialist. Absolwentka studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Opolskim oraz Szkoły Performance Marketingu - Marketing Masters. W RoiExperts poskramiaczka klawiatury i tekstów na każdy temat. Prywatnie gaduła zakochana w grach wszelkiej maści. Uwielbia kontakt z ludźmi i ciężko jej usiedzieć w jednym miejscu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991