Webinar DeepCrawl – postaw na eCommerce-first

Piotr Jacek
Piotr Jacek
13 października 2020
 
E-commerce first

Webinar DeepCrawl


postaw na eCommerce-first

Nie ma wątpliwości, że rok 2020 jest wyjątkowy dla branży e-commerce. W obliczu lockdownu, wiele marek „zmuszonych” zostało do przeniesienia swojej działalności do Internetu, a obserwując to, co dzieje się na świecie, raczej nic nie zwiastuje, że sytuacja ulegnie zmianie. DeepCrawl przygotował krótki webinar, w którym Jon Myers i Luke Carthy starają się przybliżyć jak wygląda obecnie rynek e-commerce, jak zmienił się profil klienta, a także czego możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach w branży e-commerce. Poniżej krótkie podsumowanie kluczowych informacji, które warto zapamiętać, a na końcu tekstu pełny webinar, do którego oglądnięcia także zachęcamy.

Wzrost popularności marek D2C (Direct-to-Consumer)

D2C jest to coraz popularniejszy model sprzedażowy, w którym firma produkuje i dostarcza swoje produkty za pośrednictwem własnych kanałów dystrybucji, a więc z pominięciem pośredników w postaci sklepów, supermarketów, itd. Jednym z przykładów podanych przez Luke’a w webinarze jest marka FritoLay, która stworzyła stronę snacks.com za pomocą której możemy zakupić swoje ulubione przekąski z dostawą do domu bezpośrednio od producenta. Rozwiązanie to było poniekąd odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się problemy z dostawami do sklepów, a także ograniczeniami społecznymi.

Kolejnym przykładem D2C jest uruchomiony przez Heinz w kwietniu tego roku serwis heinztohome.co.uk. Strona nie posiada zbyt rozbudowanej oferty, lecz dzięki temu jest wyjątkowo prosta, przejrzysta i bardzo łatwa w obsłudze. Serwis odniósł ogromny sukces na rynku, był szeroko opisywany w lokalnych mediach i jest świetnym przykładem, że e-commerce nie musi być skomplikowany i rozbudowany.

Heinz to Home

Kampania online to dziś absolutny must-have

Zdecydowana większość firm (o ile nie wszystkie), które dotychczas bazowały na sprzedaży stacjonarnej, całkowicie zmienia sposób promocji swojej marki i oferty. Pieniądze, które do tej pory były przeznaczane na kampanię w prasie, reklamę w przestrzeni publicznej lub budowę/zakup nowych sklepów i oddziałów stacjonarnych, obecnie w większości zasilają działania w sieci. O ile do tej pory istniał jasny podział rynku na produkty kupowane głównie w sklepach stacjonarnych, np. sprzęt domowy czy akcesoria ogrodowe, od kilku miesięcy granica ta zdaje się zanikać. Dziś praktycznie w każdej branży pierwszą drogą zakupu jest właśnie sklep online.

Co mogą (powinny) zrobić sklepy online w najbliższych miesiącach?

Dopracuj swoją kampanię

Wielkimi krokami zbliżają się Black Friday oraz święta, które w obliczu kolejnego, potencjalnego lockdownu z pewnością nie będą wyglądać jak dotychczas. Koniec 2020 roku będzie diametralnie różnił się od znanej nam do tej pory gorączki świątecznych zakupów oraz sklepów i ulic pełnych klientów i migających światełek. Ogromna część konsumentów zdecyduje się na zakupy online, dlatego musisz upewnić się, że Twoja kampania internetowa jest dopracowana w 100%. W tym sezonie świątecznym konkurencja w sieci będzie zdecydowanie mocniejsza niż w poprzednich latach. Zadbaj o prawidłowe adresy URL, linki, banery i treść.

Jeśli nie organizujesz wyprzedaży na Black Friday, zaprezentuj swoim klientom alternatywną ofertę. Nie zostawiaj ich z niczym!

Recykling adresów URL dla LP i kampanii

Zamiast tworzyć co roku nowe podstrony pod kampanię świąteczną lub Black Friday, przygotuj jeden, dedykowany landing page, który będziesz regularnie odświeżał:

Zamiast:

  • domena.pl/black-friday-2109/
  • domena.pl/black-friday-2120/
  • domena.pl/swieta-2019/
  • domena.pl/swieta-2020/

Lepiej:

  • domena.pl/black-friday/
  • domena.pl/swieta/

W ten sposób będziesz cały czas budował autorytet danej strony zamiast co roku zaczynać od nowa. Unikniesz także sytuacji, kiedy w SERP-ach pojawi się zarówno nowa jak i stara strona danej kampanii lub kiedy użytkownik trafi na tę starą, ponieważ nowa będzie jeszcze w trakcie budowy. W takiej sytuacji istnieje ryzyko utraty klienta, który może pomyśleć, że w tym roku nie organizujesz wyprzedaży.

Black Friday

Optymalizacja wewnętrznej wyszukiwarki na stronie

Niezależnie czy mówimy o Black Friday, świętach czy Covid-19, zrób porządny research, sprawdź czego Twoi potencjalni klienci aktualnie wyszukują i upewnij się, że dla każdego zapytania posiadasz dobrze zoptymalizowaną, dedykowaną podstronę. W przeciwnym razie tracisz szansę zarówno na dodatkowy ruch na stronie jak i konwersję.

Landing page uruchom zawczasu i pozostaw online

Landing page przygotowany dla danej akcji promocyjnej powinien zostać uruchomiony odpowiednio wcześnie, nawet 1-2 miesiące wcześniej przed startem promocji. Co ważne, po zakończeniu promocji, nie wyłączaj przygotowanej dla niej podstrony, ponieważ dalej będzie ona generować ruch na stronie. Lepszym rozwiązaniem będzie odpowiednie dostosowanie jej zawartości. Jeśli Black Friday już się skończył, poinformuj o tym użytkowników i zachęć do przeglądnięcia pozostałej oferty. Jeśli aktualnie nie prowadzisz żadnej wyprzedaży, daj znać swoim klientom, kiedy mogą spodziewać się kolejnych okazji lub jakie produkty są aktualnie warte zainteresowania.

Podsumowanie

Model D2C oraz sprzedaż online stają się coraz popularniejsze, szczególnie w czasach, kiedy coraz bardziej doceniamy szybką (i bezpieczną) dostawę produktu, bez konieczności wychodzenia z domu. Niezależnie jednak czy jest to spowodowane sytuacją na świecie czy zmianami w zachowaniu klienta, aby przetrwać, właściciele e-commerców, a także innych firm muszą stale dostosowywać swoje działania do sytuacji rynku i profilu klienta. Klient roku 2020 to z pewnością klient online, który swoich produktów szuka przede wszystkim w sieci, gdzie liczy się prosta i łatwa w obsłudze strona, ekspresowa dostawa i bezproblemowy kontakt.

Webinar – Conquering the FAQs of eCommerce SEO

Piotr Jacek
Senior SEO Specialist. Pozycjonowaniem i optymalizacją stron zajmuje się od 2010 r. W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie kompleksowych audytów oraz weryfikację stron internetowych pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat szeroko pojętej muzyki i dobrego filmu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991