Wszystko o WordPressie

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 12.2015
 
Wszystko o WordPressie

Wszystko
o WordPressie

WordPress został stworzony jako platforma blogowa. Mimo to, coraz częściej używany jest do tworzenia zwykłych stron internetowych, całych serwisów internetowych czy też stron firmowych. Jako główną jego zaletę podaje się prostotę i intuicyjność. Dzięki czemu nawet nowi użytkownicy poradzą sobie z nim bez większych problemów.

Dodatkowo, co rzadko się zdarza w przypadku dobrych systemów – jest darmowy.

Nie można powiedzieć o WordPressie, że jest nudny. Stworzono bardzo wiele szablonów oraz wtyczek, które sprawią, że strona, czy też, blog tworzony przez Ciebie będzie niepowtarzalny. Pomimo tego, że jest to usługa darmowa, może służyć do celów zarobkowych oraz komercyjnych, nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą. Nad rozwojem WordPressu pracują programiści z całego świata, dzięki temu działa on na każdym systemie operacyjnym, a także na każdej przeglądarce internetowej.

Odrobina historii…

W 2001 roku Michel Valdrighi stworzył skrypt blogowy o nazwie B2/Cafelog. Mimo dużego potencjału jaki miała jego praca, zaprzestał działań w kierunku udoskonalenia skryptu.

Pierwsza wersja WordPressa została upubliczniona przez Matta Mullenwega w maju 2003 roku.

Od tego czasu usługa jest ciągle rozwijana i nagradzana. W 2005 roku Matt Mullenweg założył firmę Automattic, która miała na celu rozwijanie projektów z grupy Open Source, co przy okazji miało przynosić zyski.

Pobieranie

WordPress posiada zintegrowane polskie tłumaczenie. Sama instalacja jest niezwykle prosta. Usługę można umieścić na swoim serwerze, albo skorzystać z darmowego hostingu, który proponuje serwis WordPress.com.

WordPress jest bardzo prostym w obsłudze programem. Nie potrzebuje wiedzy programistycznej. Dzięki temu praca z WP przypomina pracę w popularnym Wordzie. Od czasu stworzenia jest stale aktualizowany. Gdy tylko pojawiają się nowe wersje w mgnieniu oka rośnie liczba ich pobrań.

W razie jakichkolwiek problemów z WordPressem użytkownik może liczyć na wsparcie tysięcy programistów. Każdy z nich zna WP jak własną kieszeń, więc z pewnością pomoże rozwiązać nawet największy problem.

WordPress = Open Source

Open Source jest to otwarte oprogramowanie, odłam Free Software czyli wolnego oprogramowania. Jego celem jest stworzenie nieograniczonego dostępu do oprogramowania dla każdego użytkownika. Wszyscy internauci korzystający z niego mają prawo do swobodnego, w pełni legalnego oraz darmowego kopiowania, rozpowszechniania, modyfikowania i ulepszania dostępnych opcji.

WordPress działa na oprogramowaniu Open Source.

Korzyści płynące z używania WordPressa

Największym plusem WordPressa jest jego dostępność, prostota i ogromny wybór szablonów oraz wtyczek, które pomogą w spersonalizowaniu strony internetowej lub bloga. Ponadto WordPress jest bardzo prosty w instalacji. Menu dostępne jest w polskiej wersji językowej, co osobom nie znającym języka angielskiego bardzo ułatwi pracę.

Ponadto jeżeli użytkownik chce skorzystać z gotowych płatnych szablonów, które, wbrew pozorom, nie zrujnują jego kieszeni – ma taką możliwość. Oczywiście nie zawsze płatne znaczy lepsze. Ceny wahają się od 35 do 60 dolarów, czyli w okolicach 150-190 złotych.

WordPress przez mnogość dostępnych opcji nie jest uważane jedynie za prostą usługę przeznaczoną dla podrzędnych blogerek, które zapragnęły zaistnieć w Sieci. Korzystają z niego znane marki oraz osoby, takie jak:

  • New York Post,
  • Katy Perry,
  • Ebay INC,
  • Sony Playstation,
  • General Motors,
  • MP3.com,
  • Metro,
  • Piers Morgan,

i wiele, wiele więcej. WordPress jest wszędzie, musisz tylko to dostrzec.

Strona stworzona w Word Pressie jest bezpieczna. Użytkownik może się dodatkowo zabezpieczyć za pomocą jednej z wtyczek do tego służących, albo poprzez zlecenie audytu bezpieczeństwa strony.

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry