W ramach Akademii Analytics dostępnych jest obecnie już sześć kursów, w tym aż cztery w języku polskim. Trzy z nich dotyczą Google Analytics na różnych poziomach zaawansowania a ostatni podstaw Google Tag Managera – narzędzia, bez którego żaden dobry specjalista SEM nie wyobraża sobie dziś pracy. Jeśli więc planujesz zajmować się marketingiem internetowym, czy to prywatnie w zakresie swojego biznesu czy zawodowo, przeczytaj ten artykuł do końca.
Kiedy ktoś mnie pyta, co moim zdaniem jest najważniejsze jeśli chodzi o kampanie reklamowe Google Ads, to moja odpowiedź brzmi zawsze: mierzenie skuteczności i efektywności prowadzonych działań. Dlaczego? Ponieważ mając nawet idealnie dopracowaną strategię, strukturę, cele, słowa kluczowe, reklamy, kierowanie, stronę www itd., to bez podpiętej analityki oraz skonfigurowanych konwersji Google Ads nie możesz jednoznacznie stwierdzić czy to w ogóle działa. Co gorsza, systemy uczące się, nie dostając takich informacji też o tym nie wiedzą, więc ani Ty ani automaty nie jesteście w stanie optymalizować konta. W ten sposób inwestujesz nie mając pojęcia czy Ci się to opłaca i które z Twoich kampanii są rentowne.
Okej. Wiesz już jak ważny jest pomiar, teraz jak to robić? W dużym uproszczeniu, wdrażając na naszą stronę internetową odpowiednie narzędzia oraz kody (tagi), które będą zbierały ogólne informacje o ruchu oraz o ważnych, konkretnych zdarzeniach. Zapewne pierwsza Twoja myśl to zaangażowanie programisty do edytowania kodu strony oraz spore koszty…Otóż NIE! Właśnie w tym momencie wybawicielem jest narzędzie Google Tag Manager. Raz zaimplementowany w witrynie kod Tag Managera, nazywany kontenerem, można wygodnie uzupełniać dziesiątkami różnych tagów Google czy innych dostawców usług, z poziomu przystępnego w obsłudze interfejsu.
Konkretyzując:
- Chcesz zainstalować na swojej stronie Google Analytics i Google Ads? – użyj Google Tag Managera.
- Chcesz poznać swoich użytkowników (ich wiek, płeć, lokalizację, urządzenia z których wchodzą na twoją stronę) i szczegóły sesji w witrynie (np. źródło pozyskania, czas, realizację celów)? – umożliwi Ci to Google Tag Manager.
- Chcesz rejestrować transakcje e-commerce, dodania do koszyka, wysłania formularzy, kliknięcia w adres email i numer telefonu oraz inne ważne zdarzenia? -dodaj odpowiednie kody dzięki Google Tag Manager.
- Chcesz uruchomić śledzenie konwersji Google Ads? – skonfiguruj je za pomocą Tag Managera.
- Chcesz korzystać z remarketingu? – zrobisz to łatwo poprzez Google Tag Manager.
- Chcesz wpiąć do witryny pixel Facebook’a lub narzędzia dostawców innych niż Google? – postaw na Google Tag Managera.
Zastanawiasz się jak najlepiej poznać i rozpocząć pracę z menadżerem tagów? Kurs Google Tag Manager jest idealnym startem dla osób, które z racji prowadzenia własnego biznesu lub karierą zawodową chcą profesjonalnie oraz skutecznie prowadzić samodzielnie działania marketingowe online.
Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google (tak jak na pocztę Gmail) oraz zarejestrujesz się do Akademii Analytics.
Faza rejestracji składa się z dwóch kroków:
- Podanie podstawowych informacji dotyczących swojego stanowiska i działań online.
- Wypełnienie krótkiej ankiety na temat poziomu znajomości wymienionych zagadnień. Na końcu zaznaczasz również czy po zakończonym kursie chcesz otrzymać certyfikat Google Tag Manager.
Gotowe! Masz już dostęp do wszystkich materiałów. Sam kurs jest doskonale przygotowany i zawiera nagrania wideo oraz czytelnie przygotowane instrukcje ze screenami, dzięki czemu w przystępny sposób można przyswoić podstawy Tag Managera.
Zespół Google podzielił szkolenie na 4 główne działy:
- Początki pracy z Menedżerem tagów Google.
- Konfigurowanie Menedżera tagów Google.
- Zbieranie danych za pomocą warstwy danych, zmiennych i zdarzeń.
- Korzystanie z dodatkowych tagów na potrzeby marketingu i remarketingu.
Zainteresowany? Kurs w ramach szkolenia z Google możesz znaleźć tutaj.
Również tym razem Google nie ukryło liczników pod filmami i można sprawdzić, że na chwilę obecną filmik z wprowadzeniem do kursu ma 377 958 wyświetlania, natomiast filmik podsumowujący kurs ma 66 898 wyświetleń.

Głodny wiedzy?
Wdrażamy kompleksowa rozwiązania Google Analytics również przy pomocy GTM. Prowadzimy również indywidualne oraz otwarte szkolenia z Google Analytics.
Zapraszamy do kontaktu z nami!