Allegro Ekspress, a Allegro Ads

Allegro Ekspress, a Allegro Ads

Allegro Ekspress,
a Allegro Ads

Allegro Ads i Allegro Ads Express to narzędzia pozwalające na dodanie płatnych kampanii na największym marketplace w Polsce. Ich cel jest taki sam: zwiększenie sprzedaży na platformie. Jednak ilość opcji i ich możliwości są różne. W poniższym artykule porównam obydwa narzędzia, opiszę krótko ich działanie oraz przedstawię ich zalety oraz wady.

 

Czym jest Allegro Ads Express?

Allegro Ads Express jest narzędziem Allegro, które pozwala na szybkie uruchomienie kampanii ofert sponsorowanych. Umożliwia ono potencjalnemu użytkownikowi łatwo i małym zasobem czasowym uruchomić działania mające na celu zwiększenie widoczności, a tym samym sprzedaż ofert.

Narzędzie jest dostępne bezpośrednio w panelu konta Allegro, wiec nie ma konieczności logowania się na osobne konto. Oprócz ustawienia kampanii, funkcja ta daje też możliwość sprawdzenia jej wyników. Warto zaznaczyć, że w ramach tej kampanii nasze oferty pojawią się w najpopularniejszych miejscach na portalu Allegro. Będą one widoczne dla użytkowników Allegro na wszystkich urządzeniach i w aplikacjach mobilnych, przed ofertami innych sprzedawców:

  • w wynikach wyszukiwania (2-3 pierwsze pozycje i dwie ostatnie),
  • w lewej kolumnie od wyników wyszukiwania, pod filtrami,
  • na stronach przedmiotu w sponsorowanych ofertach tej samej kategorii,
  • pomiędzy wynikami wyszukiwania.

W Allegro Ads Express zostało także dodane nowe miejsce emisji jakim jest Google Ads. Jak to działa w praktyce? Gdy kupujący zaczną robić zakupy w wyszukiwarce Google, wtedy zobaczą naszą ofertę, która odpowiada ich żądaniu. Gdy konsument kliknie w reklamę wówczas zostanie przeniesiony na naszą aukcję Allegro i może tam dokonać zakupu. Tak, jak w przypadku ofert sponsorowanych w kampaniach Allegro Ads Express, reklama w Google Ads rozliczana jest dopiero wtedy, gdy klient kliknie w reklamę. Nie ponosimy tutaj opłat za wyświetlenie reklamy.

 

Jak uruchomić kampanię Ads Express?

Aby uruchomić pierwsze reklamy w Allegro Ads Express wystarczy:

  • zalogować się na konto,
  • przejść do zakładki Allegro Ads,
  • wskazać budżet dzienny,
  • włączyć reklamę.

System automatycznie wybierze najlepsze oferty dla Klientów oraz dopasuje stawki CPC za kliknięcie w reklamę. W tej samej zakładce można sprawdzić następujące statystki:

  • liczbę wyświetleń i wejść w reklamę,
  • koszt jaki wygenerowała reklama,
  • wartość sprzedaży jaką wygenerowała kampania.

Jest to idealne narzędzie dla początkujących sprzedawców, którzy nie mają czasu na samodzielne tworzenie kampanii, a sponsorowane oferty są tylko dodatkiem do całości sprzedaży. Zaletami tego systemu jest szybkość ustawienia kampanii, łatwe w odczytaniu statystyki.

Niestety jest to całkowity automat i nie mamy wpływu na to, co jest reklamowane. Istnieje duża szansa, że będą pokazywały się takie grupy reklam, których nie chcemy dodatkowo promować np. sezonowe, w wyniku czego możemy bardzo łatwo wydać spory budżet na promowanie produktów, które się nie sprzedają lub są nierentowne. Nie dostosujemy również stawki za wejście, a optymalizacja swoich ofert w kampanii będzie praktycznie niemożliwa. W podstawowym widoku nie ma również kluczowych statystyk jak np. zwrot z inwestycji. Aby zobaczyć szersze statystki trzeba wejść do panelu Ads, lub policzyć je samemu.

Widok Allegro Ekspress (źródło: Allegro.pl)

 

Kampanie Allegro Ads

Allegro Ads to bardziej rozbudowane narzędzie do tworzenia kampanii promujących nasze oferty. Jest to najczęściej wybierana forma promowania ofert ze względu na szeroki wachlarz możliwości. Przy umiejętnym stworzeniu i zarządzaniu kampanią można bardzo łatwo zmaksymalizować swoje zyski. Korzystanie z Allegro Ads pozwala na efektywne dotarcie do grupy docelowej, czyli nowych klientów wyszukujących konkretnych produktów wśród Twoich ofert. Możemy wybrać kilka opcji spośród typów reklam na Allegro: oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz sieci reklamowe: Facebook Ads, Google Ads i Serwisy partnerskie.

allegro
Widok na wybór rodzaju kampanii w panelu (źródło: Allegro.pl)

Oferty sponsorowane jako najpopularniejszy sposób reklamy Allegro Ads

Wybierając Allegro Ads powinniśmy skupić się głównie na działaniach promocyjnych ofert sponsorowanych. Polegają one na wyświetlaniu naszych ofert w różnych miejscach na Allegro, co pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów. Warto mieć przy tym na uwadze, że:

  • reklama wyświetla się na podstawie frazy wpisanej przez klienta szukającego oferty na Allegro,
  • w panelu Allegro Ads mamy dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących prowadzonych działań,
  • rozliczenie wg modelu CPC – płacimy wyłącznie za liczbę kliknięć w naszą reklamę.

Miejsca emisji ofert sponsorowanych Allegro:

    • wynik wyszukiwania,
    • pomiędzy wynikami wyszukiwania
    • w lewej kolumnie od wyników wyszukiwania,
    • strona oferty,
    • pozostałe miejsca np. strona główna czy strona kategorii.
Sekcja tło

Pełna obsługa konta Allegro

Tworząc kampanię Ofert sponsorowanych możemy także wybrać sieci reklamowe, aby reklamować się:

  • w sieci Google, gdzie twoje reklamy widoczne będą w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy,
  • w serwisach partnerskich Allegro, obecnie na portalach grupy Wirtualna Polska,
  • możemy również stworzyć osobną kampanię remarketingową dedykowaną portalowi Facebook.

Rozlicznie wszystkich powyższych działań odbywa się w modelu CPC.

Istnieje również możliwość wyboru sposobu, w jaki chcemy wyselekcjonować oferty do promowania przez Allegro Ads, np.: możemy reklamować wszystkie oferty, wybrane oferty lub na wzór Allegro Express – tylko Bestsellery. Możemy za pomocą reguł wyświetlać oferty tylko z jednej kategorii oraz z konkretnymi słowami w tytule. Najbardziej czasochłonna metoda to ręczny wybór ofert. Jednak dzięki niej możemy precyzyjnie wybrać oferty np. wysoko marżowe albo takie, które są bardzo popularne i przyciągną Klientów do innych pozycji sprzedażowych.

 

Opcje reklamowania ofert w Allegro Ads (źródło: ads.allegro.pl)

 

W panelu Allegro Ads możemy również kontrolować budżet dzienny, stawki za wejście (wyjątkiem są sieci reklamowe), stawki za wyświetlenie (reklamy graficzne), miejsca emisji reklam oraz co chcemy reklamować.

Możliwości wyborów miejsc emisji oraz budżetów w Allegro Ads (źródło: ads.allegro.pl)

 

Reklama graficzna pozwala również wybrać na jakie słowa kluczowe ma wyświetlać się nasza reklama. Opcjonalnie można wpisać słowa wykluczające, które zablokują wyświetlenie się naszej reklamy, a tym samym nie poniesiemy kosztów.

Jak promować oferty dzięki reklamie graficznej

Reklama graficzna służy do budowania wizerunku wśród sprzedawców Allegro. Jest ona idealnym wyborem dla producentów lub właściciela marki, gdyż dzięki niej możemy dotrzeć do szerokiego grona klientów za pomocą reklamy całego naszego konta, sklepu czy naszej marki. Rozliczana jest w modelu CPM – płacimy za każdą odsłonę reklamy, ustalając kwotę za 1000 wyświetleń. Na każdym etapie analizowania reklamy mamy dostęp do szczegółowych danych dotyczących prowadzonych działań w panelu Allegro Ads. Dzięki tej reklamie możemy dotrzeć do określonej grupy docelowej, gdyż pozwala nam ona wyświetlać się na określone słowa kluczowe. Wprowadzając nowy produkt czy markę, możemy wykorzystać frazy kluczowe opisujące produkt/markę. Jednocześnie możemy prowadzić kampanie sprzedażowe i wizerunkowe, dzięki którym zwiększymy sprzedaż i zyskamy nowych klientów.

allegro ekspres
Dostępne rodzaje reklam graficznych w Allegro Ads (źródło: ads.allegro.pl)

Reklamy graficzne dzielą się na:

  • reklamy szablonowe
  • reklamy banerowe
  • reklamy graficzne na stronie głównej

Reklama graficzna pozwala również wybrać na jakie słowa kluczowe ma wyświetlać się nasza reklama. Opcjonalnie można wpisać słowa wykluczające, które zablokują wyświetlenie się naszej reklamy na odpowiednie tytuły, a tym samym nie poniesiemy kosztów. Słowa kluczowe i wykluczające mają bardzo duży wpływ na sukces reklam graficznych. Dzięki nim możemy bardzo szczegółowo zawężać grono osób, którym chcemy wyświetlać nasze reklamy. Rodzaje reklam na Allegro omówiliśmy szerzej na naszym blogu tutaj.

Allegro Ads Express – czy na pewno się opłaca?

Jeżeli chcemy stworzyć swoją pierwszą reklamę na Allegro i nie mamy jeszcze dużego doświadczenia w prowadzeniu kampanii na platformie to wybór narzędzia Ads Express może być trafnym wyborem. Ustawienie tej metody reklamy jest bardzo proste i intuicyjne. Allegro wybierze za nas najlepsze spośród naszych ofert, zacznie je promować i dzięki temu jest szansa, że potencjalny konsument kliknie w twoją reklamę oraz dokona zakupu. Jednak nie mając możliwości dokładnego dopasowania naszego budżetu i wyboru miejsc emisji, ten rodzaj reklamy może okazać się w dłużej mierze nieopłacalny, gdyż z drugiej strony mamy możliwość ręcznego i świadomego wyboru kosztów związanych z prowadzeniem kampanii Allegro Ads. Tutaj od samego początku możemy wybrać np. miejsca emisji w których chcemy, aby nasze reklamy się wyświetlały czy budżet, jaki chcemy przeznaczyć na promocję naszych ofert. Taki rodzaj reklamy będzie wymagał od nas codziennego przeglądania statystyk i analizowania danych, ale dzięki temu jeżeli np. ustawimy wyższe CPC i budżet dzienny to trafimy do większej liczby użytkowników. Dlatego uważam, że Allegro Ads Express nie jest do końca opłacalnym narzędziem, tym bardziej jeżeli chcemy mieć większy wpływ na nasze kampanie. Warto mieć również na uwadze, jak dynamicznie zmienia się środowisko Allegro – przegląd najważniejszych zmian znajdziecie także na naszym blogu.

Podsumowanie

Każdy z przedstawionych systemów ma plusy i minusy. Allegro Ads Express to szybkie i proste narzędzie, jednak bez możliwości dokładnego dopasowania tego, co chcemy reklamować, w jakich miejscach oraz za jakie stawki. Dodatkowo statystyki są mocno ograniczone. Allegro Ads pozwala dokładnie ustawić reklamy pod nasze potrzeby, a dokładne statystyki umożliwiają lepszą analizę reklam. Jednak ze względu na dużą ilość możliwości i opcji do ustawienia w panelu Allegro Ads, potrzebna jest nie tylko wiedza jak działa sam system, ale też spory zasób czasu. Jeżeli chcemy prowadzić dobre i efektywne kampanie, a nie posiadamy odpowiednio dużo wiedzy bądź czasu, warto nawiązać współpracę z certyfikowaną agencją reklamową. Najlepsze agencje posiadają certyfikat Allegro Ads Partner +, co oznacza, że dana agencja spełnia wszelkie wymogi Allegro w kwestii prowadzenia działań reklamowych.

Sekcja tło

Allegro Ads dla Twojego biznesu?

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w sierpniu 2022 r.

Szymon Skowron
Były pracownik na stanowisku Allegro Ads Specialist / Junior SEM Associate - certyfikowany specjalista Allegro Ads. Poza tworzeniem kampanii reklamowych na Allegro interesuje się poznawaniem nowych systemów reklamowych oraz analizą danych. Prywatnie lubi słuchać muzyki, czytać książki i komiksy oraz grać na konsoli lub PC.

Dawid Petryniak
Allegro Specialist. Na co dzień zajmuję się tworzeniem kampanii Allegro Ads, a także optymalizowaniem ofert i ich estetyką. W branży e-commerce od 2017 roku. Nabyte doświadczenie pozwala mi trafiać w gusta i zaspokajać potrzeby klientów. Uwielbiam wycieczki rowerowe – szczególnie te, które zaczynają się o 6 rano w niedzielne poranki.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry