Artur Mosiak – wywiad po semKRK#15 on-line

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
14 października 2020
 

Artur Mosiak


wywiad po semKRK#15 on-line

Emocje po pierwszej wirtualnej edycji semKRK opadają. Jednak przed nami jeszcze cykl wywiadów z wybranymi prelegentami semKRK#15 on-line! Jako pierwszy prelegent odpowiadający na Wasze pytania wystąpi: Artur Mosiak, który 25 września opowiedział o Smart Bidding (Automatyzacji w Google Ads) i postarał się odpowiedzieć m.in. na pytanie: „Jak automatyzacja zmieniała się przez ostatnie lata, jak wpływała na cele i osiągnięcia kampanii? (Search, Shopping, Display)”.

Artur posiada ponad 7 lat doświadczenia w Digital Marketingu, zarówno od strony prowadzenia/analizy/traffickingu, jak i strategii krótko i długoterminowej dla największych firm Europy. Prelegent/Keynote speaker na licznych eventach branżowych, odnośnie SEO oraz Programmatic. Jeśli chcesz skontaktować się z Arturem, kliknij TUTAJ.

Czas na pytania od uczestników naszej konferencji:

Co się stanie, jak wszyscy przejdą na Smart Bidding? Co będzie wyznaczać koszt kliknięcia?

Sposób w jaki prowadzone są aukcje się nie zmienia. Udział w aukcjach podczas używania Smart Biddingu jest analizowany na podstawie milionów sygnałów, które w czasie rzeczywistym przewidują wynik – czy będzie kliknięcie, czy będzie konwersja i czy aukcja wpłynie pozytywnie, czy negatywnie na założenia kampanii (przykładowo, czy cel zostanie osiągnięty). Smart Bidding tylko pomaga osiągać cele, w coraz to bardziej skomplikowanym środowisku.

Od czego zależy szybkość uczenia się kampanii?

Od ilości danych. Im mniej informacji algorytmy mają odnośnie kampanii lub konta, tym dłużej muszą się dostosowywać. Przykładowo konto, które ma bardzo mało kliknięć i znikomą ilość konwersji w ciągu miesiąca, ma bardzo mało danych. Nauka z tego poziomu będzie trwała dłużej. System musi szukać pomocy w dostępnych informacjach na poziomie Google Ads. Natomiast konto, które ma większą ilość danych, będzie uczyło się szybciej. Nie ma reguły, która by mogła zostać dodana dla każdego – dostosowanie jest bardziej sprawą indywidualną, na poziomie danego konta.

Jak zmiana CPA/ROAS wpływa na naukę/optymalizację?

Taka zmiana nie ma żadnego wpływu na naukę (nie wchodzi w tryb nauki, z tego względu, że algorytmy ciągle się uczą). Optymalizacyjnie, od razu po wprowadzonej zmianie CPA/ROAS algorytmy przestawiają się na nowe wytyczne.

Sekcja tło

Potrzebujesz pomocy w Google Ads?

Czy przy tCPA i tROAS powinniśmy ograniczać stawki CPC w portfolio? Czy nie ograniczy nam to za bardzo ilości konwersji?

Zaleceniem jest nieingerowanie w stawki CPC, z tego względu, że przez limitowanie CPC, ograniczamy też zasięg kampanii. Przy ograniczaniu zasięgu, wpływamy na ilość aukcji, ilość danych, ilość konwersji a tym samym możemy wpłynąć negatywnie na osiągi kampanii. Możemy limitować te naprawdę wysokie stawki (przykładowo X00% średniej), ale ogólnym zaleceniem jest pozostawienie tego algorytmowi.

Jaki wpływ na efektywność Smart Bidding mają przerwy w kampanii?

Przerwy nie mają większego wpływu. Po uruchomieniu kampanii, algorytmy sprawdzają, czy dynamika aukcji się nie zmieniła, czy ilość zapytań na dane słowa kluczowe jest na podobnym poziomie. Jeśli nie było dużych zmian, wszystko działa w normie. Jak zmieniła się dynamika aukcji (tutaj mowa raczej o miesiącach, niż dniach czy tygodniach), wtedy algorytmy się dostosują do zmiany i będą optymalizować pod nowe normy.

Po jakim czasie od wgrania konwersji offline można przejść na Smart Bidding z optymalizacją pod te konwersje?

Wszystko zależy od ilości danych i częstotliwości ich dodawania. Zaleceniem jest poczekać 1-2 tygodnie, tak aby zgromadzić informacje i przeanalizować poziomy konwersji czy wartości, a następnie wybrać odpowiednią strategię.

Co z GDN, z remarketingiem gdy 3rd party cookies ma być bardzo ograniczane np. na safari?

Na chwilę obecną jest kilka rozwiązań, nad którymi pracujemy, aby pomóc w tym temacie. W dniu, w którym ciasteczka przejdą do historii, na pewno będziemy mieć inne rozwiązanie dla reklamodawców.

Na koniec jeszcze jeden z protipów od Artura:

Pamiętajcie, że wybrane wystąpienia prelegentów z semKRK#10 – #15 można zobaczyć na naszej platformie: https://semkrk.myvod.io/

Serdecznie zapraszamy!

Kamil Leśniak
Head of Marketing Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991