Emocje po pierwszej wirtualnej edycji semKRK opadają. Jednak przed nami jeszcze cykl wywiadów z wybranymi prelegentami semKRK#15 on-line! Jako pierwszy prelegent odpowiadający na Wasze pytania wystąpi: Artur Mosiak, który 25 września opowiedział o Smart Bidding (Automatyzacji w Google Ads) i postarał się odpowiedzieć m.in. na pytanie: „Jak automatyzacja zmieniała się przez ostatnie lata, jak wpływała na cele i osiągnięcia kampanii? (Search, Shopping, Display)”.
Artur posiada ponad 7 lat doświadczenia w Digital Marketingu, zarówno od strony prowadzenia/analizy/traffickingu, jak i strategii krótko i długoterminowej dla największych firm Europy. Prelegent/Keynote speaker na licznych eventach branżowych, odnośnie SEO oraz Programmatic. Jeśli chcesz skontaktować się z Arturem, kliknij TUTAJ.
Czas na pytania od uczestników naszej konferencji:
Co się stanie, jak wszyscy przejdą na Smart Bidding? Co będzie wyznaczać koszt kliknięcia?
Sposób w jaki prowadzone są aukcje się nie zmienia. Udział w aukcjach podczas używania Smart Biddingu jest analizowany na podstawie milionów sygnałów, które w czasie rzeczywistym przewidują wynik – czy będzie kliknięcie, czy będzie konwersja i czy aukcja wpłynie pozytywnie, czy negatywnie na założenia kampanii (przykładowo, czy cel zostanie osiągnięty). Smart Bidding tylko pomaga osiągać cele, w coraz to bardziej skomplikowanym środowisku.
Od czego zależy szybkość uczenia się kampanii?
Od ilości danych. Im mniej informacji algorytmy mają odnośnie kampanii lub konta, tym dłużej muszą się dostosowywać. Przykładowo konto, które ma bardzo mało kliknięć i znikomą ilość konwersji w ciągu miesiąca, ma bardzo mało danych. Nauka z tego poziomu będzie trwała dłużej. System musi szukać pomocy w dostępnych informacjach na poziomie Google Ads. Natomiast konto, które ma większą ilość danych, będzie uczyło się szybciej. Nie ma reguły, która by mogła zostać dodana dla każdego – dostosowanie jest bardziej sprawą indywidualną, na poziomie danego konta.
Jak zmiana CPA/ROAS wpływa na naukę/optymalizację?
Taka zmiana nie ma żadnego wpływu na naukę (nie wchodzi w tryb nauki, z tego względu, że algorytmy ciągle się uczą). Optymalizacyjnie, od razu po wprowadzonej zmianie CPA/ROAS algorytmy przestawiają się na nowe wytyczne.