Audyt SEO: PAH.ORG.PL – Polska Akcja Humanitarna

Łukasz Suchy
Łukasz Suchy
Archiwum 04.2021
 
Audyt SEO: PAH.ORG.PL – Polska Akcja Humanitarna

Audyt SEO: PAH.ORG.PL
- Polska Akcja Humanitarna

Audyt SEO: PAH.ORG.PL – Polska Akcja Humanitarna

Pah.org.pl to domena Polskiej Akcji Humanitarnej, która zajmuje się niesieniem pomocy osobom cierpiącym w wyniku konfliktów zbrojnych i katastrof naturalnych.

Odwiedzając tą domenę po raz pierwszy można odnieść wrażenie, iż jest to serwis stosunkowo mały i nie posiada on dużej ilości treści. Jednak po wykonaniu pełnego crawlu i lepszym zapoznaniu się z domeną, okazuje się, że do czynienia mamy ze stosunkowo rozbudowaną stroną, w dwóch wersjach językowych, pewnych problemach wymagających technicznego SEO oraz bardzo dobrym profilem linków. W mojej ocenie domena ta posiada spory potencjał pod względem pozyskiwania ruchu z wyników wyszukiwania. Wymaga to jednak wdrożenia zmian SEO i zapewnienia odpowiedniej ilości treści, którą należy zacząć dynamicznie tworzyć.

Problemy i elementy do optymalizacji

Już na wczesnym etapie analizy serwisu zauważyłem kilka potencjalnych problemów, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w procesie optymalizacji tego serwisu.

Problematyczna pod względem SEO jest tutaj np. struktura linków wewnętrznych, a często jej brak. Wstępna analiza wykazała, że wiele z podstron posiada linki tylko w pliku sitemap.xml. Część podstron, jak i całych działów posiada czasami zaledwie 1 link wewnętrzny.

 

Jak wiemy linkowanie wewnętrzne odgrywa bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania. W obecnej formie jest ono zbudowane w sposób nieco nieoptymalny, co dobrze widać na poniższej wizualizacji struktury serwisu:

Szybkość działania serwisu

Innym problemem, który związany jest z optymalizacją techniczną, jest szybkość działania serwisu.
O ile strona działa stosunkowo poprawnie na urządzeniach mobilnych, tak w kwestii szybkości jej działania można nieco mocniej podziałać pod względem jej optymalizacji:

Optymalizacja podstawowych czynników onsite

Poprawek wymagają również podstawowe znaczniki meta title, które są generowane, ale często w stosunkowo krótkiej formie:

Ich ręczna optymalizacja do nieco bardziej rozbudowanej i precyzyjnej formy może pomóc w zwiększeniu widoczności tych podstron.

Problemy dotyczą również znaczników meta description, które w większości nie zostały wygenerowane, przez co Google często tworzy je samodzielnie, niestety najczęściej w formie niezbyt optymalnej:

Optymalizacji wymaga również obecna struktura nagłówków H1, które często można stworzyć w sposób nieco bardziej optymalny oraz po prostu je dodać:

 

Oprócz powyższych, w serwisie występują również inne problemy SEO, jak duplikacja treści czy niedobór treści. Ich wdrożenie pozwoli nam na efektywne zwiększenie widoczności strony.

Na etapie pełnej analizy serwisu, zauważyłem, że sporo z powyższych błędów i problemów generują podstrony, które nie powinny być w ogóle przez Google indeksowane i pobierane. Dlatego zajęcie się nimi zgodnie z wytycznymi z audytu SEO pozwoli na pozbycie się dużej ilości problemów optymalizacyjnych.

Potencjał serwisu

Pomimo tego, że serwis wymaga pewnej pracy pod względem optymalizacji technicznej, to w mojej ocenie, dzięki bardzo dużej ilości mocnych i wartościowych linków, posiada on olbrzymi potencjał pod względem generowania widoczności i ruchu.

Kluczowe będzie tutaj oczywiście wdrożenie podstawowych elementów z audytu SEO oraz stała praca z tworzeniem nowej treści. Nowa treść powinna zapewniać domenie stały wzrost widoczności na nowe słowa kluczowe.

Dlatego oprócz aktualności i opisów akcji humanitarnych, działania contentowe ukierunkować należy w stronę tworzenia bazy wiedzy i artykułów opisujących dane problemy, zagadnienia i wydarzenia.

W audycie ująłem wstępny plan treści dla kilku pierwszych grup treści.

Audyt SEO

Audyt SEO realizowałem bez dostępu do Search Console, niemniej jednak zasymulowałem robota indeksującego przy pomocy programu SiteBulb, aby jak najbardziej odzwierciedlić wszystkie potencjalne problemy serwisu opartego na WordPressie.

Stworzony przeze mnie dokument zawiera 70 stron uwag, wytycznych i propozycji optymalizacyjnych dla PAH.ORG.PL. Zachęcam do zapoznania się z nim.

Cytat od PAH:

„Propozycja audytu Pana Łukasza Suchego z DevaGroup szczęśliwie zbiegła się w czasie z procesem analizy i reorganizacji strony, który rozpoczęliśmy własnymi środkami. Otrzymane dane mogą okazać się bardzo pomocne w zapewnianiu darczyńcom, i wszystkim osobom zainteresowanym, możliwości łatwego docierania do interesujących ich treści za pośrednictwem wyszukiwarki internetowe. Dziękujemy DevaGroup za to wsparcie” – Marek Abłasewicz, specjalista ds. marketingu.

 

 

 

Audyt został przeprowadzony na potrzeby akcji #WebAuditChallenge zorganizowanej przez https://seo4.net/, a wszystkie prace zostały zakończone 28.10.2020 r.

Łukasz Suchy
Senior SEO Specialist. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Dla klientów przygotowuje strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron www, które mają na celu zwiększenie ich efektywności i widoczności.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry