Microsoft Advertising (Bing Ads) – czym jest i dlaczego warto?

Microsoft Advertising (Bing Ads) – czym jest i dlaczego warto?

Microsoft Advertising (Bing Ads) -
czym jest i dlaczego warto?

Microsoft Advertising to system reklamowy, w ramach którego mamy możliwość tworzenia i optymalizowania naszych kampanii reklamowych. W MS Ads mamy dostępnych wiele rodzajów kampanii, które warto wykorzystać w działaniach marketingowych. Jeżeli korzystamy już z innych narzędzi, takich jak np. Google Ads czy Meta Ads, warto również przetestować system Microsoft Ads, ponieważ może okazać się on najefektywniejszy dla naszego biznesu, a tworzenie w nim kampanii jest bardzo zbliżone do konfiguracji kampanii w Google Ads.

Czym jest Microsoft Advertising (dawniej Bing Ads)?

Microsoft Ads (wcześniej znany jako Bing Ads) to jeden z systemów reklamowych, w ramach którego możemy tworzyć płatne kampanie oraz docierać z przekazem reklamowym do odbiorców. Technicznie – to system reklamowy podobny do Google Ads. Istnieje nawet opcja importu kampanii Google Ads do Microsoft Ads, dzięki czemu nie musimy tworzyć kampanii od podstaw i oszczędzamy czas.

W ramach systemu reklamowego Microsoft Ads możemy tworzyć między innymi kampanie:

  •  w sieci wyszukiwania (reklamy tekstowe) – w ramach tej kampanii dodajemy między innymi słowa kluczowe, na które chcemy wyświetlać nasze reklamy. Tego typu reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Bing;
  • produktowe – w tych kampaniach wyświetlamy reklamy naszych produktów, a do ich stworzenia musimy najpierw skonfigurować Merchant Center;
  • Audience Ads – są to reklamy graficzno-tekstowe. Do tej kampanii dodajemy grafiki, logo oraz teksty i nagłówki;
  • Performance Max – jest to typ kampanii, w ramach której reklamy wyświetlają się w msn.com, bing search, Microsoft Edge oraz Microsoft Outlook. Na podstawie dodanych grafik, wideo, tekstów i nagłówków system tworzy różne kombinacje reklam i wyświetla je w różnych umiejscowieniach. Podobnie jak w przypadku Google Ads, do tego typu kampanii dodajemy sygnały odbiorców.

W Microsoft Advertising mamy do wyboru również wiele formatów reklam.

Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, to dodatkowo powinniśmy skorzystać z Microsoft Merchant Center, z poziomu którego konfigurujemy nasz sklep oraz produkty, które następnie możemy dodać do kampanii. W odróżnieniu od Google Ads nie musimy do tego tworzyć osobnego konta –Microsoft Merchant Center jest wbudowany w podstawowy panel.

Czym jest Microsoft Advertising Network?

Microsoft Audience Network można określić jako sieć reklamową Microsoft. W ramach Microsoft Audience Network nasze reklamy mogą wyświetlać się w Outlooku, MSN oraz Microsoft Edge. Dzięki korzystaniu z Microsoft Audience Network reklamy mają większy zasięg oraz możemy je kierować do większego grona odbiorców, co może znacząco wpłynąć na wyniki reklamowe.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Reklamujesz się już w Microsoft Ads?

Pomożemy Ci postawić pierwsze kroki w tym systemie

Dlaczego warto wybrać Microsoft Advertising?

Warto przetestować możliwości, jakie oferuje Microsoft Ads, ponieważ kampanie Microsoft Advertising mogą okazać się bardziej efektywne dla naszego biznesu w porównaniu do innych systemów reklamowych.

Warto też wspomnieć o zaletach Microsoft Ads.

Chociaż Microsoft ma mniejszą bazę użytkowników niż Google, dzięki reklamom na platformie Microsoftu, możemy dotrzeć do innych użytkowników niż w Google Ads. Zaletą systemu Bing Ads jest zazwyczaj niższy koszt kliknięcia, ponieważ reklamodawcy rzadziej korzystają z tego systemu.

Microsoft Ads może doskonale sprawdzić się w przypadku reklamowania biznesów niszowych czy reklam dla branż B2B z uwagi na mniejszą konkurencyjność.

Co więcej, do tworzenia kampanii w tym systemie reklamowym możemy również wykorzystać Microsoft Advertising Editor, czyli narzędzie, na poziomie którego możemy zarządzać kampaniami oraz pracować w trybie offline.

Microsoft Ads daje nam również wiele możliwości targetowania reklam w oparciu o dane z platformy LinkedIn. Dzięki temu możemy na przykład tworzyć grupy odbiorców w oparciu o branżę, firmę czy też stanowisko, co pozwala na precyzyjne kierowanie naszych reklam.

W planerze odbiorców możemy przygotować grupę odbiorców np. w oparciu o dane z LinkedIna, a system pokaże nam przewidywane wyniki takiej grupy.

MS Ads audience planer

Kolejną zaletą tego systemu jest support. Mamy możliwość porozmawiania na czacie lub telefonicznie z prawdziwą osobą. Nie musimy czekać kilku dni na odpowiedź od supportu, czat dostępny jest od razu. Należy pamiętać, że kontakt odbywa się w języku angielskim i nie mamy możliwości kontaktowania się z osobami mówiącymi po polsku.

Podsumowanie

Podsumowując, Microsoft Ads oferuje wiele możliwości promocji naszych produktów bądź usług. Niskie CPC czy też wiele możliwości targetowania reklam to tylko niektóre z wielu zalet tego systemu. Dodatkowo, jeżeli prowadzimy już kampanie w Google Ads, to import kampanii do Microsoft Ads zajmie nam niewiele czasu. Użytkownicy Bing, którzy wyświetlą nasze reklamy, mogą okazać się bardziej skłonni do zainteresowania się naszymi produktami bądź usługami niż użytkownicy innych platform.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji ukazał się na blogu w 2021 roku.

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Aleksandra Kuszewska
SEM Specialist. Swoją przygodę w branży rozpoczęła w 2021 roku od wzięcia udziału w Bootcampie zorganizowanym przez DevaGroup. Na co dzień zajmuje się kampaniami w systemach Google Ads, Meta Ads i Microsoft Ads. Prywatnie miłośniczka kryminałów (szczególnie polskich i skandynawskich).

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry