Dobry przepis na cookies

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2013

Ciasteczka (cookies) to pliki tekstowe wysyłane przez stronę internetową, które trafiają na nasz komputer czy smartfon. Składają się one z szeregu liter i cyfr zawierających informacje potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.  Warto poznać kilka szczegółów.

Pliki cookies pełnią wiele funkcji:

– umożliwiają zapamiętanie odwiedzin i preferencji użytkownika na stronie takich jak np. język strony, kolor witryny,
– pomagają przechowywać towary, które wrzuciliśmy do koszyka w sklepie online,
– pozwalają na wyświetlanie reklam zgodnych z naszymi zainteresowaniami (umożliwiają prowadzenie kampanii AdWords opartej na remarketingu)
– pozwalają na uzyskiwanie danych na temat odwiedzin na stronie (Google Analytics),
– umożliwiają nam bycie zalogowanym na każdej podstronie danego serwisu.

Ciasteczka są niezbędne w celu prowadzania skutecznej i mierzalnej kampanii AdWords. Dzięki nim właściciel stron może poznać oczekiwania i potrzeby użytkowników, co ułatwia doskonalenie serwisów internetowych.

Zmiany ustawy a cookies

Dnia 22 marca 2013 roku weszły w życie przepisy znowelizowanej ustawy Prawa Telekomunikacyjnego (tekst ustawy tutaj) na mocy której właściciele serwisów internetowych muszą poinformować użytkowników o korzystaniu z plików cookies, a także o możliwości rezygnacji przez internautę z instalacji ciasteczek poprzez wprowadzenie zmian w konfiguracji przeglądarki.

Aby spełnić wymogi ustawy wystarczy zamieścić komunikat na stronie w postaci banneru i dodać podstronę z Polityką prywatności, której treść można skopiować ze  strony przygotowanej przez IAB Polska.

Jak dodać baner informujący o cookies?

Jeśli strona jest oparta na WordPressie wystarczy instalacja prostej wtyczki np. UK Cookie Consent. W innym przypadku można skorzystać z gotowych rozwiązań np. w linku poniżej znajduje się przykładowy javascript przydatny dla webmastera.

Źródło zdjęć: Pinterest

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991