Docelowy udział w wyświetleniach to strategia ustalania stawek, która w inteligentny sposób pozwala wyświetlać reklamy w sieci wyszukiwania. Możemy ustawić, by użytkownik widział nasze reklamy wśród reklam u góry strony, na pierwszej pozycji lub w innym miejscu wyników wyszukiwania.
Stawki CPC są ustalane automatycznie dla każdej aukcji reklam w taki sposób, by zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia naszej reklamy w wybranym przez nas miejscu.
Spis treści
- 1 Udział w wyświetleniach – definicja wskaźnika w Google Ads
- 2 Jak efektywnie mierzyć udział w wyświetleniach?
- 3 Docelowy udział w wyświetleniach – strategia automatycznego określania stawek
- 4 Jak ustawić strategię docelowego udziału stawek na swoim koncie Google Ads?
- 5 Kiedy warto zdecydować się na taką strategię określenia stawek?
- 6 Docelowy udział w wyświetleniach – podsumowanie
Udział w wyświetleniach – definicja wskaźnika w Google Ads
Udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania to stosunek liczby wyświetleń Twojej reklamy do szacowanej liczby możliwych wyświetleń. Innymi słowy, procentowo pokazuje, jak często Twoja reklama jest widoczna w wynikach wyszukiwania.
Jeśli udział w wyświetleniach wynosi 100%, oznacza to, że reklama wyświetlała się za każdym razem, gdy ktoś wpisywał do wyszukiwarki ustawione słowo kluczowe. Można też sprawdzać ten wskaźnik na poziomie produktów w standardowej kampanii produktowej i na poziomie kampanii, grup reklam i reklam. Dzięki temu reklamodawca może optymalizować kampanie bardzo szczegółowo, co prowadzi do większej liczby konwersji.
Jak efektywnie mierzyć udział w wyświetleniach?
W Google Ads warto dodać kolumny:
- Udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania – to, czy reklama się wyświetli, zależy od aktualnych ustawień kierowania, stanów zatwierdzenia, stawek i jakości. Dane są aktualizowane codziennie.
- Utracony udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania (ranking) – informuje w przybliżeniu, jak często reklama w sieci wyszukiwania nie wyświetlała się z powodu zbyt niskiego rankingu reklamy.
- Udział w wyświetleniach u góry strony z sieci wyszukiwania – dzięki niemu ocenimy, jak często bierzemy udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji oraz wśród reklam u góry strony.
- Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji z sieci wyszukiwania – pokazuje odsetek wyświetleń reklam na najwyższej pozycji.
Osobiście korzystam z 4 powyższych kolumn i jest to dla mnie w zupełności wystarczające. Mając wgląd do tych 4 parametrów, wiem, co zrobić, by udział w wyświetleniach się zwiększał.
Musi on wynosić łącznie 100%, czyli jeśli mamy utratę ze względu na ranking na poziomie 30%, to już wiem, że utrata ze względu na zbyt niski budżet wynosi 70%. W tej sytuacji warto popracować i nad rankingiem, i nad budżetem.
Docelowy udział w wyświetleniach – strategia automatycznego określania stawek
W Google Ads mamy kilka strategii automatycznego ustalania stawek. Są to m.in.:
- Maksymalizacja liczby kliknięć – system automatycznie ustala stawki w taki sposób, by uzyskać jak najwięcej kliknięć w ramach ustalonego budżetu.
- Maksymalizacja liczby konwersji – system automatycznie ustala stawki w taki sposób, by uzyskać jak najwięcej konwersji w ramach ustalonego budżetu.
- Maksymalizacja wartości konwersji – system automatycznie ustala stawki w taki sposób, by uzyskać jak największą wartość konwersji w ramach ustalonego budżetu.
Z kolei docelowy udział w wyświetleniach, jako strategia automatycznego określania stawek, pozwala nam określić umiejscowienie reklam, docelowy udział w wyświetleniach (w proc.), jaki chcemy osiągnąć, a nawet limit maksymalnej stawki CPC, jaki chcemy płacić za kliknięcia.
Jak ustawić strategię docelowego udziału stawek na swoim koncie Google Ads?
Jeśli chcemy ustawić docelowy udział w wyświetleniach w kampanii Google Ads, musimy przejść do jej ustawień. W ustawieniach należy znaleźć moduł o nazwie „Określanie stawek”.
W polu „Gdzie chcesz wyświetlać reklamy?” wybieramy ich lokalizację:
- dowolne miejsce na stronie wyników wyszukiwania,
- u góry strony z wynikami,
- na pierwszym miejscu na stronie z wynikami.
W polu „Docelowy udział w wyświetleniach (w %)” wpisujemy procentowy udział w wyświetleniach, do którego kampanie mają dążyć.
W polu „Limit maksymalnej stawki CPC” możemy wpisać maksymalną stawkę, jaką jesteśmy w stanie płacić za kliknięcie w reklamę w wybranym przez nas miejscu.
Popraw swoje wyniki z Google Ads
Nie zwlekaj - działaj już dziś!
Kiedy warto zdecydować się na taką strategię określenia stawek?
Często jest tak, że reklamodawcy chcą być wyżej od swoich konkurentów, na najwyższej pozycji na stronie. Ta strategia jest do tego najlepsza, ale w ten sposób najszybciej wykorzystamy budżet dzienny kampanii.
Można skorzystać z tej automatycznej strategii także do umiejscowienia reklam fraz brandowych, by były bardziej widoczne. Czasem konkurencja wyświetla się na nasze frazy związane z marką. Warto w ten sposób przyblokować im ten proceder.
Jeśli celem kampanii jest budowanie świadomości marki, omawiana strategia może zwiększyć widoczność reklam i częstotliwość ich wyświetlania. To sprawia, że nasz brand częściej zostaje w świadomości klientów. Zwiększa się rozpoznawalność marki, nawet gdy reklama nie zostanie kliknięta. Unikalne teksty reklamy, logo firmy i nazwa zostają zapamiętane, dlatego ważne jest ulepszanie reklam, by dobrze zapadały w pamięć.
Gdy prowadzimy sklep internetowy i dodatkowo mamy punkty stacjonarne, w których sprzedaż jest lepsza niż sprzedaż online, możemy dla lokalizacji wokół punktów stacjonarnych utworzyć nowe kampanie i włączyć w nich strategię docelowego udziału w wyświetleniach. To sprawi, że zwiększymy widoczność reklam w określonym promieniu wokół sklepów stacjonarnych i powinno to wpłynąć na przychody firmy.
W przypadku akcji promocyjnych lub potrzeby szybkiego wyprzedania asortymentu warto wyprzedzić konkurencję i być na pierwszych pozycjach na stronie wyników wyszukiwania. Nie zapomnijmy tylko zoptymalizować odpowiednio tekstów reklam, by informowały o tym, co chcemy przekazać potencjalnym klientom.
Często, gdy prowadzimy firmę usługową, rosnąca ilość kliknięć i konwersji, niekoniecznie prowadzi do większej liczby klientów. Czasem w Google Ads mniej znaczy więcej i wystarczy skupić się na innych parametrach, takich jak widoczność. Z drugiej strony część internautów skupia się tylko na pierwszych kilku pozycjach i nie przewija zbyt nisko. Dlatego też ważne jest, by testować, co w naszym przypadku działa najlepiej.
Zastosowań tej strategii jest więc naprawdę sporo.
Docelowy udział w wyświetleniach – podsumowanie
Jeśli chcemy zacząć szybko pozyskiwać klientów za pomocą wyników wyszukiwania Google, warto przetestować tę strategię. Na pewno jest to lepsze niż samodzielne określanie stawek CPC. Mamy do dyspozycji limit stawki CPC, dzięki któremu nie będziemy płacić więcej, niż ustalimy. Systemy uczące się działają coraz lepiej, dlatego ważna jest automatyzacja działań. Lepiej poświęcić czas na optymalizację tekstów reklam, dodawanie nowych komponentów reklam niż skupiać się na ręcznym ustalaniu stawek w Google Ads. Pamiętaj, że z powodu niskiego rankingu reklamy tracimy udział w wyświetleniach, więc warto nad nim popracować. Wtedy reklamy pojawią się klientom częściej w ramach określonego budżetu.