InternetBeta 2024 – relacja z wydarzenia

InternetBeta 2024 – relacja z wydarzenia

InternetBeta 2024
– relacja z wydarzenia

Na jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych tego roku nie mogło zabraknąć reprezentacji z DevaGroup! Czworo naszych specjalistów uczestniczyło w inspirujących prezentacjach, zdobywało wiedzę i nawiązywało ciekawe kontakty z ekspertami z branży. Przeczytaj, co było dla nas najciekawsze i jakie tematy zostały poruszone podczas tegorocznej edycji w Kielnarowej!

InternetBeta Dzień 1

Krzysztof Szyszkiewicz – Czy może być za drogo lub za tanio – jak expert cenowy poległ na pricingu?

Pierwsza prezentacja tegorocznej Bety dotyczyła pułapki ceny i tego, jak w nią nie wpaść. Główny wniosek z prezentacji to abyśmy pamiętali, żeby dobrze się wyceniać. Ekspert opowiadał m.in. o sytuacji, kiedy jego firma miała najlepszą ofertę, prawie „witała się z gąską” i podpisała umowę życia z zagraniczną firmą. Prawie, ponieważ do finalizacji nie doszło mimo „najlepszej” oferty! Nie udało się, bo była ona „za tania” względem konkurencji i w finalnym wyborze ofert zwyciężyła firma, której wycena była najbliżej średniej przesłanych ofert. Krzysztof mówił też o tym, żeby dopasowywać ofertę do klienta, z którym rozmawiamy, oraz zwrócił uwagę na to, że jeśli prowadzimy negocjacje z kimś wyżej położonym, to powinien on mieć większy budżet na wspólne działania.

Marcin Deręgowski – Żyjemy w przyszłości

W drugiej prezentacji tego dnia Marcin zwrócił uwagę, że przyszłość, jaką pokazywano w filmach science fiction wiele lat temu, wydarza się właśnie dzisiaj. Technologia, którą przewidywano kiedyś, towarzyszy nam już teraz i zmienia świat. Prelegent wskazał nam kilka przykładów, jak np. to, że centra obsługi klienta znikną, bo wykonuje się w nich powtarzalne czynności, co będzie skutkować zwolnieniami i koniecznością zmiany zawodów przez wiele tysięcy ludzi. Prezentacja skłaniała do zatrzymania i uświadomienia sobie, jak to, co często traktujemy jako nieodłączny element codzienności, zmieniło świat w niezwykle krótkim czasie.

Mike Korba – Czy warto zacząć grać w szachy, gdy wszyscy wokół grają w warcaby?

O budowaniu biznesu, zasięgów marki osobistej i robieniu rzeczy dobrze w życiu prywatnym na scenie opowiedział CCO & co-founder user.com. Prezentacja była bardzo „życiowa” i niosła ze sobą świetne przesłanie, które można opisać słowami “Jeśli chcesz mieć z górki, to najpierw musisz na nią wejść”! Bądźcie kreatywni, starajcie się robić to, co umiecie najlepiej i róbcie to w taki sposób, żeby każdy wiedział, że czujecie z tego radość. Nie dajcie się wymówkom (niczym w piosence Męskiego Grania)!

budowanie zasiegow mike korba

Paweł Sala – Jak zwiększyć konwersję dzięki emocjom

Emocje napędzają ludzi. To one odpowiadają za wszystkie nasze działania, a marketerzy prześcigają się w tworzeniu kolejnych komunikatów wywołujących radość i pozytywne doświadczenia. Rzadziej sięgamy po nieprzyjemne emocje, takie jak zaskoczenie czy strach, choć warto przetestować je w niektórych branżach (Chcesz zrezygnować z naszego narzędzia? Rozumiemy, to Twoja decyzja, ale pamiętaj, że będziesz musiał uczyć się go od podstaw i nie masz gwarancji, że spełni wszystkie Twoje oczekiwania…). Zasady wywierania wpływu na ludzi Cialdianiego nie są zbyt często wykorzystywane w internecie, a jednak warto to robić również w tej przestrzeni – działają.

Kamil Porembiński – Co tu się odjebało!

Prezentacja Kamila wywołała ogromne poruszenie wśród publiczności – co nas nie dziwi, bo poruszył tematy cyberbezpieczeństwa i pokazał wiele kontrowersyjnych przykładów z polskiego podwórka. Uświadomił nam, że sami często dajemy się okraść, podając nasze dane.
Duże zagrożenie czyha na pracowników agencji marketingowych – nawet te małe mają dostępy do wielotysięcznych fanpage’y, które są wartościowym celem dla hakerów. Jeśli nie było Cię na Becie i już żałujesz, że ominęła Cię prezentacja Kamila, uspokajamy – widzimy się z nim na semWAW#3 25 października i liczymy na równie interesujące wystąpienie!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

semWAW#3 już 25 października

Sprawdź, co przygotowaliśmy

Łukasz Kępiński – Od stereotypów do współpracy: Jak ograć influencer marketing?

Koniec influencer marketingu wieszczono już dawno – dzisiaj wciąż ma się dobrze i przynosi markom przychody i rozpoznawalność. Podczas swojej prezentacji Łukasz rozprawił się z mitami i stereotypami dotyczącymi influencerów. Pokazał, że ten sposób promocji również ewoluuje – to nie „czasy się zmieniły” i coraz krótsze wpisy twórcy internetowi wyceniają coraz drożej, tylko zmienił się sposób konsumpcji treści przez odbiorców. Zamiast jednego długiego wpisu blogowego wolimy przeglądać krótkie, ale regularne posty.

Łukasz podkreślił też, że pomiędzy influencerskimi skrajnościami – czyli osobami, z którymi zdecydowanie nie chcielibyśmy współpracować, a tymi, które każdą współpracę ogrywają w 100% idealnie – jest bardzo dużo twórców, którzy mają wokół zaangażowane społeczności i to z nimi najczęściej nawiązujemy współprace.

łukasz kepinski internetbeta2024

Wojciech Kardyś – Jak robić marketing za złotówkę – czyli słów kilka o Krindżo i Drama marketingu

O fenomenie Elements Hotel&SPA słyszał (nawet za dużo) każdy marketer. Kluczem do sukcesu był krindż, który umiejętnie wykorzystany przyniósł milionowy rozgłos. Amatorskie nagrania, zaangażowani pracownicy i beka to przepis na stworzenie autentycznej treści, którą szczególnie docenią przedstawiciele pokolenia Z. Musimy jednak pamiętać, że każdy trend szybko się wypala, a kiedy wszystkie marki zaczynają go odtwarzać, to jego cykl życia już się skończył i powinniśmy poszukać własnej, oryginalnej treści. Takie działania nie służą sprzedaży – to element budowania zasięgów i rozpoznawalności.

Mateusz Malinowski – Jak AI pomoże Ci w SEO?

Wystąpienie Mateusza było jednym z bardziej technicznych, jednak wciąż inspirującym dla dużego grona uczestników. Zdradził nam kilka sposobów na wykorzystanie sztucznej inteligencji w działaniach SEO. Warto połączyć ChatGPT i ScreamingFrog, a także korzystać z Keyword Insights do wyszukiwania fraz z potencjałami (potem warto je sklasteryzować). Mateusz podzielił się też przydatnymi narzędziami do tworzenia tekstów (Jasper AI czy Surfer) i zdradził nam sposoby na wyróżnienie się spośród firm, które również mają do nich dostęp.

mateusz malinowski internetbeta2024

Katarzyna Leszczyńska-Bohdan – O Tobie, lęku i odwadze, czyli jak zadbać o siebie, by dbać o innych

Drugi blok prezentacji zakończyło wystąpienie „dla głowy”. Kasia powiedziała nam wprost, że nie jesteśmy w stanie pogodzić wszystkich ról społecznych, jakie pełnimy, w taki sposób, by zawsze wykonywać je idealnie. Musimy opanować trudną sztukę odpuszczania, bo ciągłe gonienie po więcej i więcej może mieć całkiem odwrotny skutek. Nasze myśli same potrafią nas zaprowadzić w ciemny kąt, dlatego czasem warto się zatrzymać i zastanowić, czy po prostu są one dla nas dobre i zdrowe, czy tylko powodują niepokój i poczucie winy, dlatego nie warto ich słuchać.

Adrian Gamoń – Wpływowa marka osobista na LinkedIn: 5 skutecznych technik wzrostu i ciemne kulisy LinkedIna

Jak budować markę osobistą na LinkedInie? Adrian zdradził nam na to kilka tipów, m.in. znalezienie swojej niszy czy przenoszenie kontaktów z offline’u do online’u – pomoże nam to uwiarygodnić nasz profil i zbudować autorytet. Pamiętajmy, żeby działać etycznie – zaufanie budowane latami możemy stracić w kilka chwil.

adrian gamon internetbeta2024

Paweł Pałka – Strategiczne samobójstwo: 7 grzechów, które pogrzebią twoje szanse!

Prowadzisz biznes od wielu lat, chcesz się skalować, ale nie potrafisz? A masz świadomość, że Twoja firma „dzisiaj” jest inną firmą, niż była kilka lat temu? Pamiętaj, że nie wszystkie kompetencje musisz mieć w swoich rękach albo nawet wewnątrz firmy – możesz zatrudnić zewnętrznych ekspertów specjalizujących się danej dziedzinie, którzy pomogą Ci rozwinąć firmę.
Wielu przedsiębiorców działa dziś na yolo – nie wykorzystuje analityki albo nie wie, co robić z danymi. Dane są przyszłością i trzeba o nie dbać, ale robić to świadomie – wiedzieć, co mierzymy, dlaczego i po co.

Grzechem przedsiębiorców jest też zapominanie o urlopach. W pędzie i natłoku obowiązku powinniśmy pamiętać o odpoczynku. Dzięki temu nowe pomysły i rozwiązania same przychodzą do głowy. I najważniejsze – jeśli już teraz nie mamy czasu, nie powinniśmy zaczynać nowych projektów i dokładać ich do długiej listy zadań, które na nas czekają.

Anna Martens – Czy dane zawsze znaczą to samo? To zależy:) O Data Storytelling i wizualizacji danych po ludzku

Czy dane potrafią opowiedzieć historię? Oczywiście – o ile się o nie zatroszczymy i przygotujemy je tak, żeby łatwo można było je zrozumieć. Bo co komu po wykresach, z których odbiorca odczyta to, co chce, a nie to, jak jest naprawdę?

Anna zdradziła nam kilka tipów, które nie wymagają od nas wysiłku, a całkowicie zmieniają wykresy w raportach. A wśród nich:

  • nie zaczynaj od otwarcia narzędzia, tylko pomyślenia, co chcesz przedstawić;
  • nie poprzestawaj na jednej wizualizacji – pobaw się wykresami i znajdź ten najlepszy;
  • pamiętaj, że ludzie chcą usłyszeć kontekst i wnioski, a nie tylko patrzeć na liczby, które na pierwszy rzut oka nic nie mówią.

anna martens internetbeta2024

InternetBeta Dzień 2

Michał Kasprzyk – Przyciąganie i utrzymywanie uwagi – jak grać w tę niekończącą się grę?

Temat przyciągania uwagi leada/klienta i problemów związanych z jej utratą jest tak stary jak marketing. Michał Kasprzyk trafnie podsumował triki, które stosują na nas np. producenci seriali – niby oczywiste, a jednak dają do myślenia. Chociaż prezentacja nie była typowo sprzedażowa, to jednak podsunęła kilka pomysłów, które można wykorzystać do przywiązania do siebie przyszłego klienta.

Karol Dziedzic – AI w Google Ads

Jedna z najbardziej konkretnych i praktycznych prezentacji podczas tej edycji. Bez lania wody, bez ogólników, samo mięso 🙂

Karol zaprezentował wybrane narzędzia, które, wykorzystując integrację z AI, realnie przyspieszają pracę specjalisty SEM. Oczywiście nie wszystkie znajdą zastosowanie w każdej sytuacji, ale z ich wykorzystaniem na pewno uda się realnie skrócić czas potrzebny na realizację najbardziej powtarzalnych zadań.

Wyjątkowym smaczkiem był tip Karola o wykorzystaniu i połączeniu Google Scripts z ChatemGPT do kompleksowego zarządzania kampaniami – głównie Performance Max, generowaniu raportów, analiz czy prognoz.

Maciej Ogrodniczuk & Ewa Kozioł-Chrzanowska – Jasnopisanie – moc prostych tekstów

Przyznam, że nie tego się spodziewałem. Liczyłem na prezentację nastawioną na proste porady w stylu: mniej strony biernej, krótsze zdania, wykorzystanie (prostszych) synonimów itd. Taki materiał na checklistę, która oczywiście może się przydać, ale nie byłaby niczym niezwykłym. Zamiast tego zobaczyłem narzędzie, które nie tylko ocenia trudność tekstu, ale też dostarcza konkretne wskazówki, jak go uprościć, by był zrozumiały dla np. potencjalnego klienta, nierozumiejącego co pisze do niego handlowiec. Zdecydowanie dam mu szansę i chętnie sprawdzę, jak działa w praktyce.

jasnopisanie internetbeta2024

Jakub Matuszkiewicz – Mnich, mędrzec i wizjoner – czyli wygrywające trzy strategie marketingowe

Tytuł prezentacji okazał się trochę przewrotny, bo Jakub nie omawiał tu konkretnych strategii, ale raczej sam proces właściwego wyboru ścieżki działań marketingowych. Bardzo ciekawa i inspirująca prezentacja mówiąca o tym, że wymyślanie wszystkiego samemu nie ma większego sensu (skoro mamy na pęczki gotowych rozwiązań), a z drugiej strony przestrzegająca przed bezmyślnym kopiowaniem działań wielkich marek. Szukając inspiracji, warto bliżej przyjrzeć się nie tylko ostatnim sukcesom danej marki/osoby, ale też prześledzić działania, które do nich doprowadziły. Bez tego osiągnięcie założonych celów może okazać się po prostu nierealne – niezależnie od ilości pracy i wysiłku, które włożymy w projekt.

Wojtek Mazur – Strategiczne zarządzanie treścią, czyli jak wpływać na SEO i reputację marki przez całą ścieżkę zakupową klienta?

Najważniejszy wniosek z prezentacji Wojtka to aby dbać o reputację swojej marki na każdym kroku ścieżki zakupowej klienta. W obecnych czasach mamy coraz więcej punktów styku, a potencjalny klient poświęca dużo więcej czasu na research produktów przed dokonaniem zakupu. Utrzymanie jego uwagi przez długi czas staje się jednym z najważniejszych celów marketerów, a do jego realizacji powinniśmy wykorzystywać jakościowe treści.

Podsumowanie

Trzeci dzień również nie obył się bez naszej reprezentacji, jednak tym razem na scenie. Krzysztof Marzec, nasz CEO, pokazywał, jak pisać reklamy w Ads, żeby odbiorcy klikali i konwertowali.

To były bardzo ciekawe i inspirujące dni. Mamy nadzieję, że widzimy się za rok po jeszcze więcej wiedzy!

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Łukasz Jeleń
Ma na koncie ponad 10 lat doświadczenia w sprzedaży i obsłudze klientów, zarówno detalicznych jak i biznesowych. Lubi pracę w domowym zaciszu, koty, kawę i dobre jedzenie. W DevaGroup poza bezpośrednimi działaniami sprzedażowymi i kontaktem z firmami partnerskimi zajmuje się kierowaniem działem New Business, oraz szeroko pojętą posprzedażową obsługą klienta.

Michał Łach
SEM Specialist. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads, Facebook Ads oraz LinkedIn Ads. Zwolennik szerokiej analizy danych. W przeszłości współpracował z taką marką jak Mi-Store. Prywatnie fan sportu, szczególnie piłki nożnej, tenisa i squasha. Jest także dyplomowanym menadżerem sportu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry